Booking av Skyteam bonusreiser- diskusjon

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av milehigh, 06. juli 2024.

  1. VikingFlyer

    VikingFlyer Medlem

    Innlegg:
    197
    Likes mottatt:
    114
    Bonuspoeng:
    43
    Ser ut som systemet får hikke hver gang jeg forsøker å søke bonusreiser til St.Maarten, andre destinasjoner funker.

    IMG_2675.jpeg
    IMG_2676.jpeg
     
  2. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,891
    Likes mottatt:
    5,747
    Bonuspoeng:
    183
    Ser ut til å vere problem med fleire destinasjonar. Har forsøkt å booke FDF (som har riktig pris), men får same feilmelding der som når eg prøvar RUN.
     
  3. Loffen

    Loffen Medlem

    Innlegg:
    53
    Likes mottatt:
    217
    Bonuspoeng:
    33
    Sliter selv med SXM, noe som er kjipt, da jeg har planlagt tur dit lenge og planen var å finne noe i dag :(
     
  4. oslo.to.unknown

    oslo.to.unknown Aktivt Medlem

    Innlegg:
    328
    Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    Får bare feilmelding når jeg prøver å booke
     
  5. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,687
    Likes mottatt:
    872,256
    Bonuspoeng:
    293
    Det går innenriksfly fra Paris til Le Reunion hver dag.
    La Reunion er forøvrig en flott destinasjon med levende vulkaner, høye fjell og flotte strender.
    Hovedstaden er en fin gammel «fransk» by ..

    Da vi var der reiste vi med Air France til Madagaskar, fløy med Air Madagaskar til RUN og videre med Air Mauritius til MRU og hjem igjen med Air France til CDG
     
    sday liker dette
  6. coccifera

    coccifera Nytt Medlem

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    46
    Bonuspoeng:
    13
    Skulle ringe inn og høre om en litt mer komplisert bestilling som ikke gikk på nettsiden, men fikk beskjed om at kundeservice har ikke tilgang til SkyTeam sitt bestillingssystem før i morgen.

    Vet ikke om dette var opplyst om andre steder, men jeg fant ikke noe mer informasjon om det.

    Finner heller ikke informasjon om 150kr ombestillingsgebyret fortsatt gjelder som med *A eller om det er noe endring der.
     
    Last edited: 01. sept 2024
    milehigh liker dette
  7. oslo.to.unknown

    oslo.to.unknown Aktivt Medlem

    Innlegg:
    328
    Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    får noen booket noe som helst?
     
  8. turaga008

    turaga008 EBD | OWS

    Innlegg:
    118
    Likes mottatt:
    114
    Bonuspoeng:
    43
    brukte Chrome, uten noe VPN o.l. En kompis fikk også ordnet på safari på iPhone, med CT
     
    sday liker dette
  9. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,446
    Likes mottatt:
    3,881
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tror ikke du har noe å angre :). I hvert fall kastet du ikke bort timesvis på en booking som alltid slutter med feilmelding (og som sikkert ikke blir annerkjent av SAS uansett).
     
    Lars J liker dette
  10. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,018
    Likes mottatt:
    2,993
    Bonuspoeng:
    113
    Med mindre SAS kjører en manuel kontroll på alle reiser booket første 24t, 48t, uke etc. så trur jeg nok disse kreative bookingene som åpenbart er feilpriset blir stående på lik linje med reiser i *A som ikke ble trukket poeng. Så lenge man ikke gjorde endringer via tlf var det ingen andre som fanget opp disse feilene, og reisen kunne gjennomføres som normalt.
     
    milehigh, eventyrer and tobeornot999 like this.
  11. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,830
    Likes mottatt:
    8,313
    Bonuspoeng:
    183
    Forskjellen her er jo at dette er en feil som SAS nå er klar over eller blir klar over ganske snart. Så her er de jo klar over at det har vært en feil, til forskjell fra en random systemfeil som gjør at poeng ikke blir trukket.

    I disse tilfellene her så trenger de jo bare søke opp alle reisene som er booket til en destinasjon som de vet at har vært priset i feil sone.

    Time will show.. :)
     
    Frode789, eventyrer, EndreD and 2 others like this.
  12. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,202
    Likes mottatt:
    8,541
    Bonuspoeng:
    183
    Flere som har notert at SAS IT prioriterer Singapore Airlines fremfor Vietnam airlines til Hanoi?

    Ingenting å finne for poeng akkurat nå, men litt merkelig at SAS pusher betalte billetter med SQ når de kunne valgt Vietnam.

    OSL og videre kunne gått via LHR (med sine høye avgifter), med ny alliansepartner Vietnam som byr by på direct flight fra LHR til HAN.

    Istedet kjører de en ekstra transfer og OSL-CPH-SiN-HAN uten at den raskere ruten via London er et alternativ på listen deres.

    25k i bizzi hver vei er uansett litt stivt, når håpet var å finne poeng-flights.
     
    magnusant liker dette
  13. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,830
    Likes mottatt:
    8,313
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg finner endel til Hanoi og Saigon med VIetnam Airlines når jeg bruker den nye award søke motoren.

    Når det gjelder revenue billetter så ble det diskutert i en tråd i går at SAS utelukkenede viser SQ billetter til Vietnam.

    En teori til de doble poengprisene(som ikke ser ut til å være i effekt enda) hos Vietnam Airlines og China Airlines er at det er dårlig stemning og betingelser mellom SK og disse selskapene grunnet SK sitt partnerskap/Joint Venture med SQ.
     
    Last edited: 01. sept 2024
    tobeornot999 and themichael like this.
  14. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,446
    Likes mottatt:
    3,881
    Bonuspoeng:
    113
    Nå klarer jeg ikke lengre å endre destinasjonen til RUN eller CAY. Da har vel SAS jobbet med å tette hullet. Men gratulerer til alle som fikk det til. Forhåpentligvis får dere beholde disse turene :).
     
    Nordlands liker dette
  15. oggaman

    oggaman Aktivt Medlem

    Innlegg:
    264
    Likes mottatt:
    206
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som har tips til kjekke destinasjoner som kan være tilgjengelige i jula?
     
    did1did liker dette
  16. runesole

    runesole Medlem

    Innlegg:
    85
    Likes mottatt:
    103
    Bonuspoeng:
    33
    Teknolai, Kaffen, bighc and 1 other person like this.
  17. did1did

    did1did Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Jakter det samme! Foreløpig uten nevneverdig suksess:rolleyes:
     
    oggaman liker dette
  18. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,202
    Likes mottatt:
    8,541
    Bonuspoeng:
    183
    themichael liker dette
  19. runesole

    runesole Medlem

    Innlegg:
    85
    Likes mottatt:
    103
    Bonuspoeng:
    33
    .... eller kodet i annen region (les: ikke feilpriset, men tilgjengelig)
     
    trygveat liker dette
  20. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,446
    Likes mottatt:
    3,881
    Bonuspoeng:
    113
    Det var jo klokkeklar at ingen av disse skulle prises som European Domestic. I SAS sin poengtabell var dem alltid i riktig region.
    Men da jeg satt foran skjermen i dag kl 00:00 var det akkurat den lille muligheten at SAS kunne ha feilpriset noe av disse jeg håpet på. Og se: SAS IT skuffer som alltid ikke :D.
     

Del denne siden