Fint at dem nå viser forbindelser med opptil 24 timer layover. Selv om det kan gjøre det mer vanskelig å finne tilgjengelighet når enhver SAS kunde lett kan finne disse melkeruter uten å bruke tredjeparts verktøy som krever at man ringer inn og bestiller segment for segment.
Hvorfor? Man kan ‘stenge igjen’, og man har fri adgang til midtgangen med Apex-suite. Et av de bedre setene på markedet målt i privacy/plass. Dog litt langt frem til TVen.
FYI er det ikke flyselskapene i bookingen som styrer skatter og avgifter. Det er SAS (450,-kr i bookinggebyr) og flyplassene involvert i reisen som er avgjørende. Feks er det 117+85 (flyplassavgift + passasjeravgift) for å fly fra norsk flyplass til Europa, uavhengig av flyselskap. Med mindre flyplassen du kommer til har avgifter ved ankomst.
Er det fleire enn meg som berre får "Search limit reached" sjølv etter lange pausar? Trur eg gjorde 8-10 søk på telefonen for nokre timar sidan og fekk opp meldinga. Deretter har eg ikkje fått gjort eit einaste søk.
Fikk den meldingen på det aller første søket. Har prøvd kanskje 40-50 ganger, og bare én gang fått lov til å se noen resultater...
Jeg vil gi et vennlig tips om at vi allerede har en "vellykkete ST bookinger" tråd. Nå har du muligheten til å være den første med en vellykket ST booking her på forumet. https://insideflyer.no/forums/threads/booking-av-bonusreiser-med-skyteam-og-øvrige-partnere-vellykkede-bookinger.20813/
Teori: Søkemotoren begrenser på IP, og det fungerte fint i utviklingsmiljøet, men når de nå har rullet ut har nettsiden havnet bak en eller annen brannmur/lastbalanserer som gir samme IP til oss alle, dermed blir vi alle begrenset.
Avgiftene tilsvarende som før. Service fee på kr 450 + offentlige skatter og flyplassavgifter avhengig av reiserute. ITA Matrix gir nyttig oversikt om man vil teste ut hvordan ulike ruter påvirker skattene.
Kanskje annonsering i poengøkning var en test fra SAS for å "teste vannet" og se hvor mye drama det ble. Hvis lite oppstyr så kjører de endringen på hele fjøla etterhvert, hvis helvete så reverserer de?
Nå ble plutselig søkene superraske uten vent her - selv om ikke CT fungerer enda online, så må jeg si at det ser fantastisk ut med tanke på Sør-Amerika og at det er slutt på married segments som Lufthansa drev med.
Fungerer veldig bra nå, jeg kommer frem til betalingsside og VN er fremdeles tilgjengelig uten dobbel pris! EDIT: Fungerer nå også med CT. Veldig bra søk nå, det går fort å klikke seg videre i kalenderen. Dessverre veldig dårlig tilgjengelighet i C for det jeg har søkt opp. Selv om det feilet i begynnelsen, virker søkemoteren som en forbedring i forhold til gammel Star søk.
Interessant å se hvordan for eks OSL-MEX har null ledig i business i nær fremtid og knapt økonomibilletter, men for eksempel OSL-BOG har business ledig hver eneste dag.
Det var en mulighet for 1-2 timer siden….til 60 000 poeng t/r i BIZ med AF. Prøvde iherdig å booke, men lot seg ikke gjøre. Nå er Reunion tatt bort
Så har dem virkelig klart å feilprogrammere det til en europa-rute . Det var det jeg også var på lur etter, men jeg fant ikke noe for de andre, oversjøiske territoriene heller.
Ja, kan bekfrefte at de har konfigurert eks RUN feil, ihht Metropolitain. CDG-RUN er 10k poeng i Y Nå er spørsmålet bare om SAS vil spise kamelen og innrømme det som er booket eller ikke. Jeg tror ikke det skjer, dessverre. Vilkårene er klare på dette.