Booking av Skyteam bonusreiser- diskusjon

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av milehigh, 06. juli 2024.

  1. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,446
    Likes mottatt:
    3,881
    Bonuspoeng:
    113
    Fint at dem nå viser forbindelser med opptil 24 timer layover. Selv om det kan gjøre det mer vanskelig å finne tilgjengelighet når enhver SAS kunde lett kan finne disse melkeruter uten å bruke tredjeparts verktøy som krever at man ringer inn og bestiller segment for segment.
     
    Frode789 liker dette
  2. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    3,442
    Bonuspoeng:
    93
    Hvorfor? Man kan ‘stenge igjen’, og man har fri adgang til midtgangen med Apex-suite. Et av de bedre setene på markedet målt i privacy/plass. Dog litt langt frem til TVen.
     
    magnusant and oddA like this.
  3. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    3,442
    Bonuspoeng:
    93
    FYI er det ikke flyselskapene i bookingen som styrer skatter og avgifter. Det er SAS (450,-kr i bookinggebyr) og flyplassene involvert i reisen som er avgjørende.
    Feks er det 117+85 (flyplassavgift + passasjeravgift) for å fly fra norsk flyplass til Europa, uavhengig av flyselskap. Med mindre flyplassen du kommer til har avgifter ved ankomst.
     
    tobeornot999 and 1884derby like this.
  4. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,581
    Likes mottatt:
    24,420
    Bonuspoeng:
    183
    Er det fleire enn meg som berre får "Search limit reached" sjølv etter lange pausar? Trur eg gjorde 8-10 søk på telefonen for nokre timar sidan og fekk opp meldinga. Deretter har eg ikkje fått gjort eit einaste søk.
     
    Shyneno liker dette
  5. wilco

    wilco Medlem

    Innlegg:
    246
    Likes mottatt:
    266
    Bonuspoeng:
    63
    Fikk den meldingen på det aller første søket. Har prøvd kanskje 40-50 ganger, og bare én gang fått lov til å se noen resultater...
     
  6. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    884
    Likes mottatt:
    723
    Bonuspoeng:
    93
    Fant Virgin billett til BOM i C. Denne var ikke noe dyrere enn hos andre ST medlemmer.
     
    EndreD liker dette
  7. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,446
    Likes mottatt:
    3,881
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg vil gi et vennlig :);) tips om at vi allerede har en "vellykkete ST bookinger" tråd. Nå har du muligheten til å være den første med en vellykket ST booking her på forumet.

    https://insideflyer.no/forums/threads/booking-av-bonusreiser-med-skyteam-og-øvrige-partnere-vellykkede-bookinger.20813/
     
    milehigh and NordicLane like this.
  8. JonathanI

    JonathanI Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    47
    Bonuspoeng:
    18

    Teori: Søkemotoren begrenser på IP, og det fungerte fint i utviklingsmiljøet, men når de nå har rullet ut har nettsiden havnet bak en eller annen brannmur/lastbalanserer som gir samme IP til oss alle, dermed blir vi alle begrenset.
     
    Cumulus, jonss, Preference and 6 others like this.
  9. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,283
    Likes mottatt:
    6,397
    Bonuspoeng:
    183
    Avgiftene tilsvarende som før. Service fee på kr 450 + offentlige skatter og flyplassavgifter avhengig av reiserute. ITA Matrix gir nyttig oversikt om man vil teste ut hvordan ulike ruter påvirker skattene.
     
    The_Dude liker dette
  10. sday

    sday EBS, Avis pres, Hertz pres,Sixt Plat

    Innlegg:
    230
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Dere som får til søk, bruker dere VPN?
    Dagens første søk:
    upload_2024-9-1_10-51-51.png
    Har ikke tålmodighet!
     
  11. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,831
    Likes mottatt:
    8,315
    Bonuspoeng:
    183
    Kanskje annonsering i poengøkning var en test fra SAS for å "teste vannet" og se hvor mye drama det ble. Hvis lite oppstyr så kjører de endringen på hele fjøla etterhvert, hvis helvete så reverserer de?:rolleyes:
     
    themichael liker dette
  12. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    761
    Likes mottatt:
    4,080
    Bonuspoeng:
    93
    https://awardhacks.se/News
     
    Cumulus, jgroneng, Teknolai and 5 others like this.
  13. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,446
    Likes mottatt:
    3,881
    Bonuspoeng:
    113
    Ok, let's raise hell, folkens :cool:!
     
    Sunnfjordingen and pongi13 like this.
  14. enokling

    enokling Medlem

    Innlegg:
    220
    Likes mottatt:
    550
    Bonuspoeng:
    93
    Nå ble plutselig søkene superraske uten vent her - selv om ikke CT fungerer enda online, så må jeg si at det ser fantastisk ut med tanke på Sør-Amerika og at det er slutt på married segments som Lufthansa drev med.
     
    Rapolo and The_Dude like this.
  15. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,446
    Likes mottatt:
    3,881
    Bonuspoeng:
    113
    Fungerer veldig bra nå, jeg kommer frem til betalingsside og VN er fremdeles tilgjengelig uten dobbel pris!

    upload_2024-9-1_11-21-10.png

    EDIT: Fungerer nå også med CT. Veldig bra søk nå, det går fort å klikke seg videre i kalenderen. Dessverre veldig dårlig tilgjengelighet i C for det jeg har søkt opp.
    Selv om det feilet i begynnelsen, virker søkemoteren som en forbedring i forhold til gammel Star søk.
     
    Last edited: 01. sept 2024
  16. JonathanI

    JonathanI Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    47
    Bonuspoeng:
    18
    Interessant å se hvordan for eks OSL-MEX har null ledig i business i nær fremtid og knapt økonomibilletter, men for eksempel OSL-BOG har business ledig hver eneste dag.
     
    eventyrer liker dette
  17. sday

    sday EBS, Avis pres, Hertz pres,Sixt Plat

    Innlegg:
    230
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Hadde håpet på at Réunion skulle dukke opp som et alternativ i bonussøk, men det fant jeg ikke.
     
    Shyneno liker dette
  18. 1884derby

    1884derby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    399
    Likes mottatt:
    823
    Bonuspoeng:
    93
    Det var en mulighet for 1-2 timer siden….til 60 000 poeng t/r i BIZ med AF. Prøvde iherdig å booke, men lot seg ikke gjøre. Nå er Reunion tatt bort
     
    Teknolai, sday, Shyneno and 1 other person like this.
  19. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,446
    Likes mottatt:
    3,881
    Bonuspoeng:
    113
    Så har dem virkelig klart å feilprogrammere det til en europa-rute :D. Det var det jeg også var på lur etter, men jeg fant ikke noe for de andre, oversjøiske territoriene heller.
     
    Teknolai, Leon and pineapple_juice like this.
  20. The_Dude

    The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

    Innlegg:
    1,279
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, kan bekfrefte at de har konfigurert eks RUN feil, ihht Metropolitain. CDG-RUN er 10k poeng i Y :)

    Nå er spørsmålet bare om SAS vil spise kamelen og innrømme det som er booket eller ikke. Jeg tror ikke det skjer, dessverre. Vilkårene er klare på dette.
     
    Last edited: 01. sept 2024

Del denne siden