Jeg er klar over at det er høye avgifter på reiser som starter/slutter på LHR, men hva med CDG eller AMS? Er det noen sted jeg kan finne ut slike ting selv?
ITA Matrix. Men utenfor UK er det sjeldent et problem. Drivstofftillegget kan være et problem, men det blir dekket av SAS, i motsetning til mange andre programmer.
Ikke noe nytt ang mulighet til å booke First Class, f.eks med Garuda? En agent jeg pratet med innrømmet at han kunne se First tilgjengelighet, men ikke hadde lov å booke det. Hadde vært sinnsykt nice om det ble tilgjengelig før sommeren, for jeg vil gjerne booke AMS-CGK, som vel er den eneste ruten de har det på
Nå fikk vi heldigvis utsettelse på CT, men jeg finner fortsatt ingenting. Det jeg har pleid å bruke CT til er å booke long haul på business klasse. Men nå er alt jeg finner av business klasse et kjempehopp opp fra premium, til 250k til 350k per leg. Det kan jeg ikke betale selv om det blir halv pris. Med Star Alliance var det ikke noe problem å finne billetter til Tokyo, Korea, New York osv til 160 - 180k. Er det helt slutt nå med SkyTeam? Må man bruke egne verktøy for å søke frem billetter?
Høres ut som du søker etter SAS-billetter. Du må, i likhet med Star Alliance, inn på partnerbilletter.
Kan man bygge ut denne varianten med feeder-flight (OSL-) i begge ender i samme samtale, eller må man ringe på nytt for å foreta en endring? Jeg forsøker å forstå risikoen for surr dersom man har booket LHR-MIA online med CT, og deretter skal legge til feeder-flight enten i en eller to omganger…
Er det så høye priser så ser du enten på penge-SAS-billetter for poeng eller så ser du på reiser fra en av partnerne som SAS har bestemt seg for å ta dobbel poengpris for. Dette gjelder Vietnam Airlines, China Airlines og Air Europa. Tydeligvis var det for god tilgjengelighet for sas sin lommebok med disse
Tror @Upsaker og @Jorge er spot on. Har mest erfaring med ICN og har også søkt litt BKK, HKG. Finner ingenting i C klasse. Har satt på Awardfare alerts også. Var aldri et problem når det var *A.
Har også "alltid" funnet en eller annen routing med *A (spesielt til Asia). Har nå søkt over lang tid for å finne tur til Asia i april. Nesten klin umulig å finne annet enn Vietnam airlines til dobbel poengpris.
Ikke sjekket i det siste, men når jeg booket tur til Bali for okt/nov i år, var det masse tilgjengelig med Garuda AMS-CGK og med muligheter å komme videre til ymse destinasjoner... Men da booket jeg når billettene ble sluppet nesten ett år frem (som jeg nesten alltid gjør).
Hvis du reiser til Asia så er cashback en bedre løsning. Da booker du gamlemåten uten å tenke på bonus dessverre.
Jeg booker bonusbilletter til en verdi av 260.000kr hvert år. Vil heller ha 260.000kr i cashback. Hvordan gjør jeg det?
Det er helt riktig som du sier. Er ikke mulig å finne noe ledig hverken med KLM, Air France eller Garuda øst over. Som jeg nevnte tidligere så har Vanko & Co blokkert alle mulige varianter for å booke bonus billetter for oss Eurobonus kunder. Søker du dermed som Air France eller KLM kunde med deres status så er det haugevis med tilgjengelighet. Påstanden deres var at det er like god tilgjengelighet for alle status som er bare bullsh*t. Man merker også på forumet at det går lang tid før noen klarer å booke en fornuftig rute.
KLM og AF i business er det skralt av vestover også. Sammenligningen med Flying Blue er derimot litt urettferdig, da de har dynamisk prising. Men SAS vil jo hevde at det bestilles så helt hinsides mange businessbilletter uansett, så det er en diskusjon vi kunder kommer til å tape.
Uansett hvordan man vrir og vender på det så er min erfaring at det er vesentlig mindre C-klasse award billetter tilgjengelig østover nå enn når SAS var i *A.
Det er jo omtrent det samme som med SAS. Det er ganske tydelig om du booker en ekte bonusbillett (60k eller noe over dammen) eller en revenue-billett i forkledning (som kan koste 300k+).
Det er ikke omtrent det samme, det du nevner gjelder bare for SAS egne reiser for cash. Flying Blue har dynamiske poengpriser for reiser med alle partnere i alliansen
Men Flying Blue har jeg jo ikke på magisk vis tilgang til flere bonusseter enn andre. Det er vel bare dynamisk i så måte at de ikke lenger publiserer en offisiell poengtabell? Men prisene for ekte bonusseter med partnere vil alltid være like?