Nei, det er ikke i nærheten av å være det samme. Alle bonusseter hos Flying Blue er dynamisk priset. SAS sine har faste priser.
Flying Blue selger bonusbilletter med AF og KL i flere ulike bookingklasser, så løsningen har store likhetstrekk med "anytime awards" hos SAS.
Ja, det er en forskjell. Det er uansett lite relevant å se på hva slags tilgang Flying Blue har på egne flyvninger, mer interessant å sammenligne hva f.eks. Virgin Flying Club og Delta SkyMiles kan booke av KL og AF.
Det er jo akkurat det jeg sa? De har dynamisk prising for EGNE billetter (AF/KL), akkurat som SAS har det med egne billetter. Skillet mellom "revenue-billetter kjøpt med poeng" og "ekte bonusbilletter" er ikke gjort like tydelig som hos SAS, men prinsippet er veldig likt. Jeg snakket om partnerbilletter. Jeg har aldri sett at Flying Blue har forskjellige priser for partner-billetter, altså at f.eks. NRT-TPE med China Airlines i business koster 20k den ene dagen og 40k en annen dag.
Det er dessverre ikke noe bevis siden de første to har forskjellig routing og den siste er en blanding av to forskjellige flyselskaper. Det finnes programmer med ikke-dynamisk prising som også ville hatt forskjellige priser her (jeg mener Asia Miles f.eks. fungerer sånn).
Flying Blue priser vel partnerawards etter hvor lange de enkelte segmentene er, og med ulik pris per selskap på toppen. Altså en reise NRT-SGN-TPE vil være dyrere enn NRT-HAN-TPE med de samme selskapene involvert, mens en reise NRT-TPE vil i utgangspunktet være rimeligere enn eksemplene over. En reise fra A-B med to forskjellige selskap og eller routing kan altså være forskjellig priset, men som @Gresshopper sier så har jeg heller ikke sett noen forskjell i pris på partnerwarards når man sammenligner epler med epler.
Nettopp! Det var akkurat det jeg mente. Men de har sluttet å publisere offisielle tabeller med poengpriser, så de kan endre prisene når som helst. Det er det som menes med dynamisk prising. Og i tillegg så har de samme opplegg som SAS for egne billetter, bare at man ikke opptjener poeng på disse billettene. Og da blir det fort mange forskjellige priser på samme rute, så det er klart at det fremstår litt tilfeldig.
En annen forskjell hos FB på deres egne seter er at der SAS virker til å gjøre en beregning av poengverdi basert på kroneverdien av flighen (ved betalte billetter for poeng) så har FB med en trinnvis struktur (typ 50,000, 60,000, 70,000 osv.) for hva egne billetter koster i miles. Hvorvidt dette er linket til prisen for penger har jeg ikke undersøkt.
Er det noen som vet om en open jaw mellom Sentral-, Øst- og Sør-Asia (MLE) og Sørøst-Asia (BKK) går gjennom hos agent?
Går open jaw gjennom på CT-telefonen dersom man ikke har gull eller diamantstatus og det er innenfor samme sone? For eksempel til DPS og retur fra BKK?
Jeg antar at open jaw er ok uavhengig EB status.. Så lenge det er i samme sone, har jeg fått det godkjent
Er det noen som har et tips til hvordan jeg kan få snakket med en svenske som ikke sitter på call center når jeg ringer 64 81 60 99? Jeg booket NRT-AMS-OSL i går, og ringte inn for å få lagt til utreise OSL-CDG-HND. På fjerde forsøk kom jeg omsider til en svenske som virka som han visste hva han snakka om. Han klarte å legge til CDG-HND til bookingen, men sa jeg måtte ringe på nytt for å få lagt til OSL-CDG etter at CDG-HND var billettert. I dag har jeg prøvd et par ganger, men havner kun på norsk call center, som hevder dette ikke er mulig. Den siste personen jeg snakka med anbefalte meg å booke OSL-CDG separat. Når jeg forteller at dette vil koste meg 50 000 i ekstra poeng sier han at det ville det gjort uansett, siden jeg legger til et ekstra leg i bookingen
Hei, Ser etter tur høst 25 (oktober-november). Ønsker meg til CUR/AUA/BGI. Søker gjennom awardfares og endte opp med å teste sonen "South America & Caribbean". Søker fra OSL/CDG/AMS. Er det virkelig absolutt ingen billetter å oppdrive i business hele okt + nov? 300 dager fra nå er jo også godt inn i november. Foreløpig skuffet over tilgjengeligheten.