Booking av Skyteam bonusreiser- diskusjon

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av milehigh, 06. juli 2024.

1. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    1,132
    Bonuspoeng:
    113
    Selvfølgelig! Det tenkte jeg ikke på siden jeg måtte booke hoveddelen (i business) først før jeg kunne legge på feeder, som endte med en mixed class booking. Ser også at de nå har gått bort fra å ta betaling i EUR og selv konverterer de til NOK. Før har jeg på slike bookinger fått all beetaling belastet i EUR

2. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    3,150
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg må ringe inn og konvertere to strekk fra eco til biz, så kan kanskje rapportere noe på dette.

3. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,291
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, si gjerne ifra hva du får av svar. Vedkommende som slet med dette hadde prøvd agentrulletten ganske mange ganger. En gang fikk hen dette gjennom hos agenten, men backoffice stoppet dette. Men uten forklaring til hvorfor. Samtidig som poeng ikke ble trukket på nytt, noe som kan være forklaringen.

The_Dude liker dette
  4. mariusberg89

mariusberg89 Senior Medlem

Likes mottatt:
    187
    Bonuspoeng:
    43
    Jo, men det står jo ikke noe om det gebyret der lengre. var det jeg også trodde nemlig..

5. mariusberg89

mariusberg89 Senior Medlem

Likes mottatt:
    187
    Bonuspoeng:
    43
    Flyr ikke med selskap som ikke kan servere en duggfrisk en, det blir for kjedelig. sorry. Men takk for innspillet uansett.

Hanen and Trykkern like this.
  6. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,853
    Bonuspoeng:
    113
    Gjorde dette på Skyteambooking i november, booket først utreisen til Bali, la så til returen ca. tre uker etterpå når den var lagt ut. Billetten rekalkurert, null problem.

eventyrer and Cumulus like this.
  7. trulsdd

trulsdd EBD

Likes mottatt:
    79
    Bonuspoeng:
    18
    Har jeg forstått det riktig at det fortsatt er sånn at dersom jeg skal ha BIZ over dammen, så må jeg finne plus/biz til hub også?

Vi er familie på fire (to voksne, to barn (1 og 5 år) som er på utkikk etter billetter til Costa Rica/Panama/Mexico februar - mars 2026. 400 000 poeng, ingen CT. Finner litt billetter i biz fra AMS og CDG til SJO - men ingenting fra Stavanger.

Er riktig fremgangsmåte å finne billettene jeg vil ha fra AMS eller CDG og så ringe inn og booke dem på telefon, og få dem til å legge på SVG-AMS/CDG på telefonen? Leser til stadighet folk som sliter med billettering og reiser som blir forsvinner fordi det er blanding av klasser...

8. Gnilre

Gnilre Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,496
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fant en tur jeg hadde lyst å bestille, men siden det er open jaw ringte jeg inn til SAS for å få den bestilt. Flyvningene jeg tenkte på er mye KLM, men i tillegg enten Saudia eller Garuda. Han jeg snakket med finner bare Air France og KLM billetter, og ikke Saudia og Garuda; det fantes ikke i hans system.

Etter å ha pratet ganske lenge med ham tenkte jeg at jeg kan bestille på nettsiden t/r KUL, så får jeg heller endre billetten senere. Flyvningene er mest KLM, men inkluderer Garuda også på et par strekk. Men på nettsiden får jeg da etter å ha lagt inn navn, telefonnummer osv beskjeden "PROBLEM MED BOOKINGEN. Vi kunde inte slutføra din bokning. Vanligen kontakta kundtjanst før hjelp.". Er det noe å gjøre med dette? Er ikke både Garuda og Saudia medlemmer av Skyteam slik at bonusbilletter kan bestilles gjennom dem?

9. Gresshopper

Gresshopper Senior Medlem

Likes mottatt:
    397
    Bonuspoeng:
    63
    Var det ikke noen her som hadde det samme problemet? Men nå finner jeg ikke innlegget lenger...

10. Gnilre

Gnilre Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,496
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har prøvd litt mer nå. Dersom jeg prøver å bestille to enveisreiser, altså til og fra KUL, kommer jeg helt frem til der jeg legger inn kredittkortnummer. Er det noe jeg kan prøve på? Og så kan SAS hjelpe meg med å slå sammen de to bestillingene? Eller holder det kun å bestille en returreise og så legge til utreisen ved hjelp av SAS kundeservice etterpå.

11. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,906
    Bonuspoeng:
    113
    Tror ikke SAS kan slå sammen to bestillinger. Ring når du har booket en vei, og få de til å legge til retur eller motsatt. Det skal gå fint å blande de selskapene du nevner, HUACA

Gnilre liker dette
  12. Gnilre

Gnilre Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,496
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for tips.:) Da har jeg fått bestilt returen KUL-AMS-OSL med KLM i 787 og 737 hele veien i business med bruk av CT. Ringer inn i morgen og sjekker om de kan legge til et eller annet OSL-BKK i business to uker før returreisen. Lurer på om jeg heller skal kjøpe en økonomibilett til BKK om jeg ikke får lov til det, eller avbestille hele turen. Men SAS Eurobonus har for meg blitt mye mindre verdt i dag fordi man ikke lenger kan bruke SAS Amex premium til businessflyvninger fra 1.april. Skikkelig nedtur:mad:Så må jo bruke den CT'en jeg har til noe morsomt:)

Last edited: 22. jan 2025
    Preference liker dette
  13. sness

sness Medlem

Likes mottatt:
    326
    Bonuspoeng:
    63
    Hvordan er tilgjengeligheten på businessreiser med SkyTeam nå? Har vært ute av gamet siden før SkyTeam men har en CT fra en kansellert reise jeg må bruke i januar.

Er det noen destinasjoner og eller flyselskap som utmerker seg?

14. interface87

interface87 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    883
    Bonuspoeng:
    93
    CT som er opptjent med premium før 1 april, kan brukes til business.

15. Gribb

Gribb Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,178
    Bonuspoeng:
    93
    Ganske dårlig, for å si det mildt

Jeg klarte å få napp i et eneste dato i hele august/september 2025 fra ARN til HKG som den eneste businessreise for 2 pax fra Europa til Asia uten Vietnam Airlines. De har god tilgjengelighet, men riktignok til dobbelt poengpris.

Saudia har god tilgjengelighet på biz om du reiser alene, ikke 2 pax, da er det ganske håpløst.

16. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,853
    Bonuspoeng:
    113
    Booker man langt frem er det muligheter, kommer selvsagt an på fleksibilitet på både reisemål og tidspunkt osv. Gjorde et raskt søk, man kan reise til Bali på biz, tre ukers tur i desember til/fra AMS, og dit kommer man seg gjerne. Men det er ikke slik at noe er lett.. Man må lete!

17. Gnilre

Gnilre Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,496
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg siterer meg selv her. Fikk snakket med en agent i dag, og han gjorde et helhjertet forsøk på å få til en billett til meg, men det gikk ikke fordi han i prosessen da stod med dobbel open jaw. Holdt på cirka 30 minutter. Dessuten var det et problem at returen min KUL-AMS-OSL var "married segments", slik at han ikke kunne splitte den opp for å få en t/r billett AMS - BKK/KUL. Jeg ringte senere inn på dagen og fikk avbestilt KUL-AMS-OSL, siden det da var innenfor 24 timers grensen. Litt kjipt at de sa det tok inntil 7 dager å få CT og poeng tilbake. Så tregt var det ikke før. Gjør nok et nytt forsøk når CT'en er tilbake på å bestille noe på nettet, men kanskje smart å unngå forhåpninger om open jaw.

Preference liker dette
  18. Trippeltrumf

Trippeltrumf Medlem

Likes mottatt:
    29
    Bonuspoeng:
    18
    Idag hadde jeg en uforventet liten rulett, skulle gjøre det jeg trodde var en enkel endring.
    Endte med å treffe flere engelsktalende agenter som virka litt umotiverte. Jeg skulle endre outbound-leg, både rute og avreisedag på en allerede booket tur med CT, men fikk beskjed flere ganger om at eneste muligheten til endring var å endre dato og at jeg måtte ha samme avgang -og ankomstflyplass som på opprinnelige bestilling

Han fikk ikke opp den samme ruta dagen etter, det visste jeg jo. Så var jeg så dum at jeg spurte om han ikke kunne søke leg for leg slik jeg hadde gjort for å finne ruta. Nei nei sir, det er ikke lov lenger! Så nevnte jeg at jo, dette ble lov rundt nyttår, jeg har benyttet meg av det for en annen tur allerede tidligere i januar :D
    Dummeste han hadde hørt, sorry sir I cant help you!
    1 drøy time i kø og bittelitt ufruktbar diskusjon, ny rullett imorgen, da håpass jäg det svaras på svenska!

19. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,241
    Bonuspoeng:
    183
    Godt at dere gjør dette, da presses agentene til å drive service og hvis de ikke gjør det så blir de sittende fast å krangle med kundene, og da vil de begynne å blø kunder vekk fra SAS. Så da må de snu, eller gå dukken :)

Trippeltrumf liker dette
  20. EnriqueColina

EnriqueColina Nytt Medlem

Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Noen som vet om det blir normalisering av poengpriser for bonusturer nå som SAS og AirEuropa har inngått et tettere samarbeid?

Del denne siden