Ingen som vet, men hvis det hva klart så ville det nok blitt inkludert i pressemeldingen. Personlig tror jeg at en normalisering kommer når SAS øker prisene på Long Haul C - en endring jeg tror tvinger seg frem. Jeg håper dog de ser verdien av å gjøre Eurobonus mer nyttig for intra Europa flyvninger, her er Flying Blue ganske sterk (20 000ish miles for en enveis C uten gebyr eller YQ er en grei deal, og er du Platinum så er det ingen avbestillingsgebyr.)
Tenkte å dele en positiv opplevelse her. Jeg og en kompis skal på tur og han ringte inn i går kveld, hvor han traff en engelsktalende agent. Vi er begge EBG og skulle bruke CT. Vi har ikke booket noen komplekse routinger etter overgangen til SkyTeam, kun ting vi har funnet på nett, men her måtte vi alt så ha en leg by leg booking. På utreisen fant hun ikke bare det vi hadde funnet, men også 2 flere direkte-routinger LHR-MIA med VS enn vi hadde funnet selv (vi fant kun via JFK) på AwardFares og via SAS sitt partnersøk. På hjemreisen var det null stress å kombinere innenlands DL med VS, hvor vi selv valgte hvilket innenlandsfly vi ville ta selvom dette ikke kom opp i ett treff. Hun kunne med glede også finne OSL-LHR, men der var det ikke noe biz, så her må vi legge på eco i etterkant. Usikker på om vi bare var heldig med hvem vi traff på eller om det har blitt bedre, men her fikk vi basically den servicen jeg har vært vant med fra *A-tidene.
Har fredag en flight med AF til Tokyo i business. Setevalg koster flesk. Er det noen som vet om de åpner opp for gratis valg av sete en tid i forveien?
Har ikke bokka noen SkyTeam award tur enda, forsøker meg på noe nå. Er det bare meg, eller er tilgjengeligheten for SAS helt ræv?
Ja spesielt KLM og AF. Første 1,5 uken etter vi gikk inn i Skyteam var det kjempe god tilgang, men så ble alt strupet. Min oppfatning er at det ofte er muligheter den ene veien, men den andre veien er det knapt en økonomi plass, på tross at man er fleksibel med datoer osv.
Tilgjengeligheten oppfattes dessverre svært mye dårligere enn i *A ja. Spesielt business. Skulle gjerne hatt noen tall på det!
Jeg forsøker finne en reise fra Oslo, til et varmt land (Eller Japan/Taiwan), Mellom 17-23 Februar. Drømmen er KLM og Korean Airways, Men finner null tur/Retur. Noen som er i det kreative hjørnet og kan hjelpe meg?
Svaret på mitt eget spørsmål var bare et søk unna: "Please note that you can also select your seat for free, depending on availabilty: - when you book a flight in La Première, - when you check in online (30 hours before your flight's departure) or at the airport, in the Economy, Premium, and Business cabins."
Det viktige er å IKKE søke fra OSL eller Norge. Søk fra hubene i Europa AMS, CDG, LON osv. Feeder flights klarer en stort sett å få lagt til etterpå, og SAS har vel heller ikke lagt ut Europabilletter så langt frem i tid så det kan gjøres senere. Ingen har heller sluppet noen bonusbilletter for Feb26.
Må nok rette på meg selv her. Det å legge på feeder viste seg å være svært vanskelig, selvom vi finner via AMS med KLM Biz kvelden før. 7 agenter and counting. SAS har kanskje ikke sluppet EuroBiz enda i slutten av November/Desember pga endring av produktet? Får vel vente til reisepartner blir EBD i Mars og satse på litt bedre service..
Altid pleid løse seg. Gjort det 3 ganger siste året. . Når målet er "hvor som helst" pleier det gå. Åpner seg nok noe tilslutt. Hvis ikke blir det europa ferie
Jeg har hittil funnet de reisene jeg vil ha dit jeg vil hos skylaget! Jeg har til og med avbestilt en reise til Mauritius … Min fordel er at jeg er pensjonist og kan reise når det er tilgjengelige billetter samtidig som jeg får suveren VIP-service som Diamant. Godt det er helg!