AwardFares har en fin release-kalender. Det med blackout stemmer nok, er vel ikke alltid det slippes til de mest populære datoene, som f eks inn mot jul eller etter nyttår, osv. https://blog.awardfares.com/ultimat...urce=/search&utm_content=header-release-dates
For å gi en oppdatering på denne: På det tredje skulle det skje. Ordnet seg tilslutt med eco feeder ved å spille agentroulette fredag, og tre dager senere klarte de jaggu å billettere reisen også etter en vennlig påminnelse. Så all good her.
Opplevde i dag at agent sa han måtte belaste meg 150 Danske kroner for endring. Protesterte ikke i øyeblikket da han ga meg en callback mems jeg kjørte bil. Handler sjelden i DKK, men ser norske kronen nærmer seg italienske lirer da resultatet ble 225NOK. Med tre pax som ble endret blir jo dette litt penger, spes om det skal vedvare ved flere endringer for å optimalisere en klønete foreløpig routing. Stor service fra svensken som ryddet opp to PNR for meg, men er det vanlig nå til dags å bli belastet i danske kroner? Tipser for øvrig alle å følge opp at klønete agenter faktisk fullfører booking gjort på telefon. Endring i app og nettside betyr ikke at du har bekreftet bilett. Du må få epost med pdf ticket.
Var dette en reise med CPH som utgangspunkt? For et års tid siden begynte SAS å belaste endringsgebyr ut fra reisens startsted og ikke point of sale.
Den hadde CPH (-ams-dxb) som utgangspunkt før endringen. Endret både start og sluttpunkt til OSL da OSL strekket ikke var tilgjengelig tidligere. Takk for info, men nok en "greie" som ikke er kjent før man vet det...
Er det noen som har sett noe til CPH-BKK i januar 2026 enda? Har være online 06:00 lokal til / midnatt dansk tid de siste dagene, men det har ikke dukket opp noe i det hele tatt.
SAS slipper sjeldent billetter til Asia 330 dager i forveien, kun unntaksvis til Tokyo i lavsesong. Mønsteret til BKK er at billetter dukker opp tidligst 3-4 måneder i forveien.
Nei nei.. du må bare bruke 2 CTer på en bestilling, så blir det som før Hilsen en familie som sitter med 5 CTer for øyeblikket og sliter med å finne noe bookbart..
Skal ha med meg noen gamle foreldre + onkel og tante på tur. Ikke alle har pass, men de som mangler pass har førerkort. Turen går til Grønland som er regnet som en del av Danmark/EU. Stemmer det ikke at de må skaffe seg enten Pass eller nasjonalt ID-kort for i identifisere seg? Finnes ikke snarveier her vel med førerkort eller bankkort?
Skal kunne reise fritt i Norden utenom Svalbard og Island, men inkl. Grønland, uten pass. Likevel anbefalt å ha det i tilfelle noe skjer, noen flyselskap vil jo også "alltid" se pass ved innsjekk eller boarding. https://sol.no/oppsummert/hit-kan-du-reise-uten-pass/76212787
Verken Grønland eller Færøyene er vel del av Schengen, så da trenger man i utgangspunktet pass. Men denne nettsiden sier at borgere fra nordiske land ikke trenger pass for å besøke Grønland. https://north-greenland.com/visa-guidelines?_l=en Nordic citizens are free to enter reside and work in Greenland without visa or passport. Identity documentation is enough to travel to Greenland as a Nordic citizen. Spørsmålet da er om man må ut av Schengen-sonen på CPH og om man lander non-Schengen fra GOH. I så tilfelle ville jeg tenkt at pass er nødvendig.
Det er interessant å merke seg at Grønland ikke er definert som land hos UD sine reiseråd. Ergo må man anta, siden de iallefall hva angår utenriks, sorterer under Danmark, at regler for Danmark også gjelder for Grønland. Dette bekreftes på denne siden, under "What are the conditions" An ID card issued by an EU or Schengen country that is valid for entry into Denmark does not give permission to enter Greenland. Such individuals will require a passport to travel to Greenland. However, this does not apply to ID cards issued by a Nordic country, which are also valid for entry into Greenland
haha, hadde det hvert mulig så gjerne. Nå selger jeg det jeg har og bruker heller litt ekstra cash på å betale vanlig biz. Takk for meg sas og skyteam, håper på bedring. Asia er jo bare å glemme, sør amerika er kanskje litt lettere. btw. imponerende med 5 CT`er!
Fikk nettopp flere varsler fra Awardfares på flere strekk med China Eastern. Utreise fra både AMS og CDG, mellomlandinger i Shanghai, og destinasjon både Incheon, Tokyo og Auckland. Totalt 8 forskjellige ruter. Men ingen av flyvningene dukker opp i søket hos SAS. Noen som har vært borti det tidligere? (Har søkt riktig på sas: bonusreiser med SAS partnere.)