Booking av Skyteam bonusreiser- diskusjon

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av milehigh, 06. juli 2024.

1. Norwegian_Traveller

Norwegian_Traveller Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,707
    Bonuspoeng:
    93
    Absolutt ingenting? Jeg er tidvis ganske kritisk til SAS og tilgjengelighet, men noen tilfeldige søk i dag og i kveld har vist tilgjengelighet til LAX, HND, JFK, IAD, BOS, ATL blant annet, og gjerne 5-8 seter i business.

Ja, du må ofte til LHR og så videre, men det finnes billetter.

trygveat liker dette
  2. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,908
    Bonuspoeng:
    113
    Når fant du til HND f.eks? Da er du en av de heldige som finner så mye som du gjør, vi er flere som er ikke så gode/heldige med å finne noe som helst?

furlong, Skippy and NoLimit like this.
  3. Flyrlavt

Flyrlavt EBB & Meny mer

Likes mottatt:
    4,803
    Bonuspoeng:
    113
    Jepp, både Haneda og Narita har vært håpløst de siste månedene. Jeg er veldig fleksibel på reiser, men det er vanskelig å finne noe til Tokyo.

magnusant liker dette
  4. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,860
    Bonuspoeng:
    183
    Det er ok tilgjengelighet til en del destinasjoner i USA.

5. Digel

Digel Nytt Medlem

Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg er også veldig fleksibel på reiser, men tilgjengeligheten om dagen er under enhver kritikk. Ok til noen destinasjoner i USA ja, men er veldig kritisk til SAS om dagen for dette er fryktelig dårlig. Savner SA fryktelig mye og ikke minst ANA, Thai og LH i F…

SVG_flyer, Frode789 and Skippy like this.
  6. Norwegian_Traveller

Likes mottatt:
    3,707
    Bonuspoeng:
    93
    Til høsten var det tidligere denne uken ledige businesseter fra LHR til NRT og CDG til HND. Riktignok med Vietnam som har dobbel pris, men det finnes bonusseter. Til Tokyo var det ikke snakk om 5+ - men et par.

Last edited: 15. febr 2025
  7. Frode789

Frode789 Medlem

Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Tilgjengeligheten til Asia er søppel sammenlignet med SA.
    Og det som er, er så klart x2 poeng pris. SAS slipper minst av alle på eget metall, nesten kun til USA (som er totalt uinteressant for meg).

magnusant, kaijoar, furlong and 4 others like this.
  8. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    5,767
    Bonuspoeng:
    183
    Fant tilfeldigvis nå 15.jan CDG-HND direkte med AF, 9+ ledige i biz. Har ellers sett noe innimellom med KE og KL, men som regel bare 1 ledig.

Flyrlavt and SVG_flyer like this.
  9. mariusberg89

mariusberg89 Senior Medlem

Likes mottatt:
    187
    Bonuspoeng:
    43
    Hjelper lite når det er dobbel pris..
    Har funnet masse hos Vietnam, men det spiser opp alt selv med CT`en..

magnusant, kaijoar and Frode789 like this.
  10. Igor

Igor Medlem

Likes mottatt:
    46
    Bonuspoeng:
    18
    Skjedde flere ganger nå, må ringe inn og be dem tilbakeføre både poeng og CT,.

11. Travelhacker

Travelhacker Medlem

Likes mottatt:
    121
    Bonuspoeng:
    33
    Har fortsatt samme problem etter siste schedule change og reissue av sas, noen som har opplevd lignende? Screenshot_20250216-124122.png

12. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,908
    Bonuspoeng:
    113
    Hei,

har et tips til deg, og alle her inne egentlig. Snakket med en kollega i dag. Han booket reise via SAS også med poeng og hadde endring hos Air France 2 ganger/tilfeller. Han ringte direkte til Air France, oppga samme referanse og forlangte ombooking med neste fly samme dag enten før eller etterpå i forhold til hans planlagte avreise, de fikset opp begge gangene. Ringte ikke til SAS altså. De kan endre bookingen også.

Håper det kan hjelpe :).

13. Travelhacker

Travelhacker Medlem

Likes mottatt:
    121
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg har fått nye flighter, så det er ikke det som er problemet. Problemet er at jeg fortsatt får advarsler når jeg tar opp bookingen hos AF, selv om billetten er reissuet og ser helt fin ut hos sas.

Ellers takk for tips om å ringe AF

14. Norwegian_Traveller

Likes mottatt:
    3,707
    Bonuspoeng:
    93
    Hjelper lite mtp på poeng - men her er poenget (pun intended) at det finnes bonusseter. At de er for dyre enn man liker, er noe annet.

15. nicolai

nicolai Medlem

Likes mottatt:
    180
    Bonuspoeng:
    33
    Kanskje vi skal formulerer et åbent brev til Anko og co omkring den latterlige lave tilgængelighed og en tikken om at SAS komme tilbage til STAR? Nogle tanker rundt dette med det åbne brev?

16. Flyrlavt

Flyrlavt EBB & Meny mer

Likes mottatt:
    4,803
    Bonuspoeng:
    113
    Dessverre for langt frem i tid for meg.
    Jeg bestiller sjeldent mer enn en måned eller to frem i tid, og i vår tidligere allianse var det helt topp da det så og si var en garanti at ANA (Ja, faktisk det som er omtalt som en av verdens beste kabiner i business) slapp seter på f.eks Heathrow-Haneda i fantastiske The Room de siste 10 dagene før avreise.
    Sånne garantier ser det ikke ut til at vi har lengre, i tillegg ser det helt bingo ut om man kan komme seg til Asia i det hele tatt på kort varsel. Noe er det fortsatt, men mye er dessverre Vietnam Airlines som er svindyrt.

17. oddA

oddA Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,376
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde håpet at 48-timersregelen for booking, som ble innført tidligere, ville bli fjernet når vi byttet fra Star Alliance til SkyTeam. Men det ser ut som regelen har blitt endret, og grensen er nå økt! Jeg får ikke booket SkyTeam-reiser før tidligst fredag, ettersom det ser ut til at fristen nå er 4 dager (96 timer) før avreise!

18. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,824
    Bonuspoeng:
    183
    Min erfaring med AF/KL er at de er veldig flinke til å fikse nye flighter etter kundens ønske når de har schedule changes. Vanlig praksis er at man kan endre til 30 dager +/- opprinnelig avgang.

19. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,824
    Bonuspoeng:
    183
    Det har ‘alltid’ vært 4 dager.

20. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,908
    Bonuspoeng:
    113
    Helt enig. Men da må nok et par pandion kunder samt diamant/gull virkelig skrive et heftig brev til han og forlange endringer snart.

De har flyttet over til Sky Team for en grunn. Alt er nøye gjennomtenkt tro det eller ei. Dårligere utvalg med partnere, dobbel betaling med poeng som f.eks med Vietnam Airlines (dårlig avtale) og flere, SAS har begrenset utvalget til Asia og ikke 1 business sete ledig de siste 3måned.

Del denne siden