Absolutt ingenting? Jeg er tidvis ganske kritisk til SAS og tilgjengelighet, men noen tilfeldige søk i dag og i kveld har vist tilgjengelighet til LAX, HND, JFK, IAD, BOS, ATL blant annet, og gjerne 5-8 seter i business. Ja, du må ofte til LHR og så videre, men det finnes billetter.
Når fant du til HND f.eks? Da er du en av de heldige som finner så mye som du gjør, vi er flere som er ikke så gode/heldige med å finne noe som helst?
Jepp, både Haneda og Narita har vært håpløst de siste månedene. Jeg er veldig fleksibel på reiser, men det er vanskelig å finne noe til Tokyo.
Jeg er også veldig fleksibel på reiser, men tilgjengeligheten om dagen er under enhver kritikk. Ok til noen destinasjoner i USA ja, men er veldig kritisk til SAS om dagen for dette er fryktelig dårlig. Savner SA fryktelig mye og ikke minst ANA, Thai og LH i F…
Til høsten var det tidligere denne uken ledige businesseter fra LHR til NRT og CDG til HND. Riktignok med Vietnam som har dobbel pris, men det finnes bonusseter. Til Tokyo var det ikke snakk om 5+ - men et par.
Tilgjengeligheten til Asia er søppel sammenlignet med SA. Og det som er, er så klart x2 poeng pris. SAS slipper minst av alle på eget metall, nesten kun til USA (som er totalt uinteressant for meg).
Fant tilfeldigvis nå 15.jan CDG-HND direkte med AF, 9+ ledige i biz. Har ellers sett noe innimellom med KE og KL, men som regel bare 1 ledig.
Hjelper lite når det er dobbel pris.. Har funnet masse hos Vietnam, men det spiser opp alt selv med CT`en..
Har fortsatt samme problem etter siste schedule change og reissue av sas, noen som har opplevd lignende?
Hei, har et tips til deg, og alle her inne egentlig. Snakket med en kollega i dag. Han booket reise via SAS også med poeng og hadde endring hos Air France 2 ganger/tilfeller. Han ringte direkte til Air France, oppga samme referanse og forlangte ombooking med neste fly samme dag enten før eller etterpå i forhold til hans planlagte avreise, de fikset opp begge gangene. Ringte ikke til SAS altså. De kan endre bookingen også. Håper det kan hjelpe .
Jeg har fått nye flighter, så det er ikke det som er problemet. Problemet er at jeg fortsatt får advarsler når jeg tar opp bookingen hos AF, selv om billetten er reissuet og ser helt fin ut hos sas. Ellers takk for tips om å ringe AF
Hjelper lite mtp på poeng - men her er poenget (pun intended) at det finnes bonusseter. At de er for dyre enn man liker, er noe annet.
Kanskje vi skal formulerer et åbent brev til Anko og co omkring den latterlige lave tilgængelighed og en tikken om at SAS komme tilbage til STAR? Nogle tanker rundt dette med det åbne brev?
Dessverre for langt frem i tid for meg. Jeg bestiller sjeldent mer enn en måned eller to frem i tid, og i vår tidligere allianse var det helt topp da det så og si var en garanti at ANA (Ja, faktisk det som er omtalt som en av verdens beste kabiner i business) slapp seter på f.eks Heathrow-Haneda i fantastiske The Room de siste 10 dagene før avreise. Sånne garantier ser det ikke ut til at vi har lengre, i tillegg ser det helt bingo ut om man kan komme seg til Asia i det hele tatt på kort varsel. Noe er det fortsatt, men mye er dessverre Vietnam Airlines som er svindyrt.
Hadde håpet at 48-timersregelen for booking, som ble innført tidligere, ville bli fjernet når vi byttet fra Star Alliance til SkyTeam. Men det ser ut som regelen har blitt endret, og grensen er nå økt! Jeg får ikke booket SkyTeam-reiser før tidligst fredag, ettersom det ser ut til at fristen nå er 4 dager (96 timer) før avreise!
Min erfaring med AF/KL er at de er veldig flinke til å fikse nye flighter etter kundens ønske når de har schedule changes. Vanlig praksis er at man kan endre til 30 dager +/- opprinnelig avgang.
Helt enig. Men da må nok et par pandion kunder samt diamant/gull virkelig skrive et heftig brev til han og forlange endringer snart. De har flyttet over til Sky Team for en grunn. Alt er nøye gjennomtenkt tro det eller ei. Dårligere utvalg med partnere, dobbel betaling med poeng som f.eks med Vietnam Airlines (dårlig avtale) og flere, SAS har begrenset utvalget til Asia og ikke 1 business sete ledig de siste 3måned.