Booking av Skyteam bonusreiser- diskusjon

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av milehigh, 06. juli 2024.

1. Ildfuglen

Ildfuglen Medlem

Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    Svarer meg selv. Ser nå at China Eastern ikke er nevnt som flyselskap på informasjonen over søkefeltet for bonusreiser hos SAS. Betyr det at man ikke får booket bonusbilletter med dem, eller at det bare ikke går på nett så man må ringe inn?

2. Aleksen

Aleksen Nytt Medlem

Likes mottatt:
    65
    Bonuspoeng:
    13
    Jeg fikk opp reiser med China Eastern på nett tidligere i dag, men ønsket å endre en eksisterende booking og måtte derfor ringe inn. Agenten hadde ikke noe problem med å finne de samme billettene hos seg. Når endringen så skulle gjennomføres måtte agenten først sjekke noe, og da hun kom tilbake kunne hun fortelle at SAS ikke har inngått noen avtale med China Eastern, så disse billettene kunne hun ikke booke for meg...

3. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,824
    Bonuspoeng:
    183
    Det har vært slik lenge. Tilbake i oktober nevnte en agent første gang at hun så flightene med MU. Irriterende at SAs bruker så lang tid på å lande noe her, for det virker til å være litt seter tilgjengelig og MU har er bra nettverk fra Europa til Asia, samt F. Kanskje det at de nå dukket opp på nett kan være et tegn på at noe er i ferd med å skje?

4. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,908
    Bonuspoeng:
    113
    CE har bare waitedlist på alle billettene. Samtidig skal de også dobbelt opp med poeng som VA har i dag.

5. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,824
    Bonuspoeng:
    183
    Tenker du på CI som er China Airlines? Altså ikke det samme som China Eastern (MU).

6. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,908
    Bonuspoeng:
    113
    MU. Agentene ser masse ledig, men når billettene skal betales så for se opp waited list.

7. Flight Cancelled

Flight Cancelled Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,244
    Bonuspoeng:
    113
    Nå har jeg søkt gjennom alle flyplasser i både Sør-, Mellom- og Nord-Amerika for avganger lørdag, søndag og mandag en helg neste måned, for å se om det var mulig å sy sammen noe med en bonusbillett til LAX for 21k poeng i SK C. Og da snakker vi bra mange flyplasser, alt fra Raleigh til Aruba og Montreal.

Det er altså kun ledig på to avganger. Irriterende nok er begge fra Lima til AMS/CDG på samme dato. Peru er et land som ikke står på helgeturlisten, og et godt stykke å fly til fra LAX.

Har også tatt et par kjappe søk vestover (altså hjem via Asia), og foreløbig virker det svært lite den veien og. SV har en del ledig fra Asia og hjem, men svært dårlig over Stillehavet.

Så tørke som dette var det aldri under *A... da hjelper det fint lite med over en million poeng på konto.

KainBenwi, Flyrlavt, furlong and 4 others like this.
  8. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,860
    Bonuspoeng:
    183
    Enig... Synes det er veldig synd det er blitt sånn, og at SAS selv tilsynelatende opptrer som det er like god eller bedre tilgjengelighet med ST. Selv på eget metall er tilgjengeligheten i C elendig.

9. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    2,997
    Bonuspoeng:
    113
    Strategien er tydelighvis pøs ut poeng men pass på at det ikke er mulig å bruke poengene. SAS selger poeng til Norgesgruppen, Amex m.fl men får i liten grad noen kostnad ettersom mannen i gata ikke får brukt poengene på noe fornuftig.

Fin måte og øke selskapets lønnsomhet på kort sikt. På lang sikt mister bonusprogrammet sin verdi ettersom det ikke har verdi for mannen i gata.

Frode789, Skippy, magnusant and 4 others like this.
  10. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,860
    Bonuspoeng:
    183
    Som jeg har nevnt før har jeg vært av den oppfatning at det skal være litt vanskelig å finne billetter i C. Det er litt av moroa, og også det som gjør at ikke alle driver med dette. Men så vanskelig som det har blitt nå, er rett og slett provoserende. Det er veldig lite billetter i C tilgjengelig, og hvert fall tur/retur både i ST og SAS. Det er ikke mulig å bruke flere enn 1 CT pr bestilling. Premium economy vet ingen når blir lansert. Ikke mulig med mixed class. Vanskelig å få lagt til feeder-flights, og en kundeservice som svarer i øst og vest og ikke ser ut til å vite hva som er mulig eller ikke. Kundeservice var et problem også før overgangen til ST, og at agentrulett i det hele tatt er et begrep vitner jo om inkompetanse over all tid. At en kunde skal måtte ringe 5-6 agenter, sitte flere timer i kø, og få 5-6 ulike svar og til slutt få avslag fra backoffice når man tror alt er i orden, er jo en kundebehandling ingen selskaper burde ville være bekjent av. Men SAS synes tydeligvis det er helt i orden å drive slik.

11. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    11,369
    Bonuspoeng:
    183
    Får opp China Airlines på endel søk LHR-AKL i sept 1pax eco. Hjelper fint lite å få med familien på tur med kun 1 sete, da

12. Gnilre

Gnilre Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,496
    Bonuspoeng:
    93
    Garuda fremskyndet min flyvning med to døgn (!) i forrige uke, så i stedet for å endre på bookingen ringte jeg inn på fredag og fikk agenten til å kansellere hele reisen. Alle avgifter fikk jeg tilbake på konto tirsdag, men alle poengene og CT er ikke tilbake. Er det vanlig at det tar så lang tid?

13. oslo.to.unknown

oslo.to.unknown Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    198
    Bonuspoeng:
    43
    Har en C booking Oslo - Sin etter tips her på forumet i januar 2026 for tre personer.

Men fikk beskjed på tlf nå at jeg ikke kan bruke CT på en booking med tre personer, "fordi det er 2for1".. hæ. CT er vel 50% off, har brukt CT på solo bookinger før? Er dette reelt?

Agent mente jeg må splitte bookingen i to for å kunne bruke CT.

paramberg liker dette
  14. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,860
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, de pleier å komme tilbake umiddelbart. Ville ringt.

Gnilre liker dette
  15. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,860
    Bonuspoeng:
    183
    Det stemmer at man ikke kan benytte mer enn 1 CT pr bestilling. Må må enten bestille for 2 + 1 på nett eller ringe inn og be dem bestille for deg, men der blir fortsatt to separate bookinger uansett hvordan du gjør det.

16. oslo.to.unknown

oslo.to.unknown Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    198
    Bonuspoeng:
    43
    Men jeg vil bare bruke en CT, men på en booking med tre personer. Er ikke det mulig?

17. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,810
    Bonuspoeng:
    183
    Samtidig påstår Eurobonus sjefen at SAS skal ha lik tilgjenglighet som andre partnere.

Var en tråd her hvor en postet svar fra han om at vi gjerne skulle sende skjermbilder hvis vi så at dette ikke stemte. Kanskje vi burde tatt en "dugnad" og funnet en del eksempler hvor SAS ikke ser seter som andre partnere har tilgang til?

Ved å sjekke awardhacks, kan jeg heller aldri huske å ha sett SAS ha så lite tilgjengelige C seter på eget jern heller.
    Virket som det kom masse nye bonusjegere i høst etter overgangen, men de forsvinner vel fort igjen om ting ikke bedrer seg.

Har fortsatt ikke booket noen ST reise siden ovegangen.
    Etter BKK(betalt) tur i påska kommer jeg til å sitte med rundt 500k poeng jeg ikke helt vet hvordan jeg skal få brukt.

Har rundt 10k trumf fra hotels.com som kommer til å tikke inn etter sommeren, vurderer å skru av overføring før den tid om ting ikke bedrer seg..

Samtidig har jeg ett håp om at ting blir bedre, kan jo ikke bli mye verre?

Frode789, Jeanette and magnusant like this.
  18. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    2,997
    Bonuspoeng:
    113
    Det gikk fint i *A men med ST er det ikke mulig. Da må du splitte bookingen i 2 slik at dere reiser 2 på et PNR og en person på et annet PNR. Så kan du legge på CT på den bookingen med to personer og få tilbake poengene for den ene billetten.

19. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,853
    Bonuspoeng:
    113
    Dersom en av de tre er barn, så sørg for at det er en voksen + barnet på den bookingen med to på - viktig dersom det skjer noe irregulært med bookinger/fløy på reisen...

20. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,908
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er helt riktig. Det er absolutt ingenting å finne for oss eurobonus kunder. Bare se på bestillingene til alle etter at SAS gikk over til Sky Team, noen heldige har klart 2 en eller annen plass i verden, og thats it. Tror vi må enten klage mer eller boikotte hele sas systemet.

magnusant and Trykkern like this.

Del denne siden