Jeg prøvde å booke Garuda F for ca 1-2uker siden via diamant servicen ringte til 3forskjellige agenter. Ene sa at han ikke hadde lov å booke den selv om han så den og de to andre sa at det ikke var mulig med Garuda First. Mener dog det ble sagt ved overgangen til skyteam at det skulle være åpent for Garuda first, og at ett fåtall har fått booket det de første dagene i september…
GA F er ikke så mye å skrive hjem om uansett. Det finnes ett bra F-produkt i SkyTeam, og det er La Première. Alt annet er bare biz med litt mer plass. Og La Première kan som kjent bare bookes av FB Platinum, og det er veldig dyrt.
Etter jeg fikk sikret min Europaferie i September for 2025 så har jeg ikke sjekket etter andre ledige ST billetter før i dag. Sjekket AMS-LPA og fant ledige billetter, men 120k poeng t/r per pax i BiZ med KL? Er det SK-IT som har problemer igjen?
Jaggu… Jo, det var det faktisk! Ledige billetter til ”alle” destinasjoner i ”syden” med Air Europa. Det utgår en smule Takk for oppklaring
Har nøstet litt i de nye reglene nå, og snakket med noen agenter. Om jeg har forstått det rett er det ikke like fleksibelt som i Star, men et godt steg i riktig retning. Skrevet noen ord om det her: https://jetlag.no/nyheter/sas-gjeninnforer-booking-at-bonusreiser-leg-for-leg-med-noen-restriksjoner
I jungelen av fram og tilbake med SAS og endringer av policy, ny allianse, CT-problemer og begrenset tilgjengelighet, ser det ut til at jeg kanskje har klart å finne meg en reise. I den forbindelse ville jeg satt stor pris på litt hjelp til å navigere i dette landskapet, da jeg til tross for utallige tidligere CT-bookinger, føler meg litt som en førstereisgutt igjen. Hva og hvordan bør jeg nå gå fram og hvilke isfjell kan jeg støte på som får denne optimismen til å synke som Titanic? Kort oppsummert: Har funnet billetter med Virgin t/r USA og skal komme meg til/fra Bergen. Open Jaw, med ulike destinasjoner i USA inn/ut (road trip). Vi er 2 voksne og 1 barn som skal reise og selv om jeg har poeng til å dekke reisen, så ønsker jeg jo fortrinnsvis å bruke CT (som har gyldighet ut 2025). Ønsker fortrinnsvis en overnatting på LHR både på vei inn og ut, for å avhjelpe småen litt med jetlag. Spørsmålene som (blant annet) dukker opp da, er som følger; 1. Bør jeg bruke SAS sin søkemotor på eller to av strekkene (blir jo da to enveis, siden den ikke talker OJ)? Isåfall hvorfor? Man ønsker jo å sikre seg billettene, men da begynner vel de 24t å tikke og jeg må vel uansett ha hjelp på telefon i morgen? Får vel heller ikke slått sammen to enveis til én booking og CT får jeg vel ikke brukt der uansett? 2. Om jeg booker på telefon i morgen? Hvilken telefonnummer bør jeg bruke (jeg er Diamant)? 3. Ettersom det er en stund til avreise, er det smartest å booke alle 3 på samme PNR først og håpe på at SAS IT fikser CT-problematikken eller kan det bli en utfordring å få splittet bookingen og lagt til CT senere? Eventuelt kan det gjøres motsatt, å splitte nå og kombinere dem senere? 4. Vil de kunne legge til feedere hele veien t/r Bergen nå, eller må jeg ringe flere ganger? Noe smart jeg bør tenke på for å finne disse t/r LHR, som jeg har skjønt har vært tricky grunnet O/D-restriksjoner. 5. Såvidt jeg har skjønt er leg by leg nå tilbake, men krever valid routing. Hvor er det enklest å finne en oversikt over hvilke "valid routings" som eksisterer? 6. Det er vel nå mulig å kombinere økonomi (på feeders) med Business LH. Om det skulle dukke opp business/plus senere, vil det da bli utfordringer å få endret dette med nåværende system? 7. Er det andre ting jeg bør ha forberedt før jeg ringer (annet enn forslag på feeders)? 8. Hvilke andre miner har jeg ikke tenkt på her? På forhånd tusen takk for hjelpen!
Jeg kan ikke svare deg på dette med flere CTer, men jeg (EBD) ringte CT telefonen og bestilte leg for leg, jeg hadde ikke bestilt noe på nett på forhånd. Jeg hadde funnet at alle strekkene var tilgjengelig for bonusbilletter for alle leggene, men de var ikke tilgjengelig sammenhengende. Sjekket både awardfares og på SAS.no. Jeg startet med BGO-OSL-LHR … så snakket vi oss gjennom flygningene og så sa hun at hun skulle ringe tilbake når hun var ferdig.
Ja BGO-LHR, viser seg jo å være det vanskeligste her nesten, så jeg må sannsynligvis skyve litt på datoer. Når jeg derimot f.eks søker på Google Flights, så kommer aldri Virgin via LHR opp i kombo med SAS, kun KLM. Antar likevel da at BGO-OSL/CPH-LHR var å regne som valid routing da, og ikke noe O/D-restriksjoner hos SAS rotet til? Vet ikke om det er forskjell på om man skal videre over Atlanteren eller til andre kontinenter?
Problematikken rundt feeders er vel egentlig ikke relevant lengre. Finn flyene du vil ha, skriv ned flight-nummerene, ring diamond support fra appen og forklar hvilke fly du vil ha. Valid routing er bingo, jeg har blitt nektet ruter som andre her inne har fått booket.
Hva tenker du på? Samtlige ganger, ja faktisk alle ganger jeg har bestilt poengreiser hos SAS har jeg spurt om de kan legge på CT, og det har alltid gått fint. Senest for noen dager siden. Jeg ser du har mange spørsmål til bookingen du planlegger. Jeg ville ringt inn og tatt det derfra. Agentene er jo faktisk blitt proaktive, jeg fant en reise som passet og agenten spurte faktisk om jeg ikke ville dra tidligere. Han la merke til en tidligere flygning enn hva jeg selv hadde funnet. God tenking Og sånn her i farten fikk det meg til å tenke litt, kanskje kundeservice kan lete fram reiser når man sliter?
Takker! Da er det gjort og enig i at det var en positiv opplevelse denne gangen. Nå mangler det bare at SAS IT klarer å fikse en løsning på Companion Tickets til mer enn 2 pers, så er det meste i mål. Satser på at det kan være i orden før våren, så tok heller full poengpris nå, så får jeg eventuelt splitte i to PNR/legge til CT senere.
Når jeg testet OSL - SGN 20 november fikk opp en rute med 2 leg AF via CDG, men til 114000. Er det jeg som ikke greier å se grunnen, er det en feil eller har det kommet noe nytt jeg ikke har fått med meg?
Sannsynligvis en bug. Forsøk på å bestille denne ender opp med Oops! Noe gikk galt, mens alternativet med OSL-AMS-CDG-SGN til riktig pris går videre i betalingsflyten.
Hva betyr egentlig det nederste og nyeste vilkåret på https://www.sas.no/eurobonus/poeng/bruke/partnerbonusreiser/ ? Kan man ha layover på mer enn 24 timer i f.eks Oslo som en del av en bonusreise fra BGO ut i den store verden?