Takk for tips! Det skal testes ut Ringte AF i dag pga kansellert utreise som de hadde flytta til en dag som ikke passer meg. De sa det var ledige billetter den dagen jeg ønsket å endre til, men at SAS måtte gjøre endringen. Som ventet så ikke SAS noen ledighet her og kunne derfor ikke hjelpe…. Forøvrig: SAS gikk ikke med på å skyve returen tilsvarende det utreisa er blitt endret, til tross for ledige bonusbilletter. Da skulle de ha 2 x 150 kr…
Fikk booket sete nå på flyvning ned til Bengaluru gratis den 2 Januar, igjennom det å bruke PNR da jeg logget på bookingen inne på KLM. De krevde over 2000 kroner for å gjøre det samme på RUD - AMS i returen, så lurer på hvorfor? ER det en datofrist som gjør det gratis på AMS - BLR strekket?
Problematikken rundt 4 personer og 2 CT: Hvis du ringer inn, kan de på telefon legge på ett PNR, eller blir det to uansett? Og da kan man like gjerne booke to separate på nett?
Har funnet business-business, separat eco i mellom, åsså business-business igjen. Spørsmålet er hvordan sette dette opp når man ringer inn, og eventuelt bør man legge det til på den første bookingen eller den andre.
Du vil uansett ende opp med to PNR, ulempen er at en del selskap kan finne på å trekke tilbake resterende seter i det man legger inn første booking. Dette unngår man ved å ringe inn, da kundeservice kan starte med å booke alle samlet for deretter splitte opp før betaling.
Stavanger-Amsterdam-Riyad med KLM Business, Riyad-Jeddah med Saudia Eco, og Jeddah-Jakarta-Haneda, Garuda Business.
Om de klarer å booke biz-eco-biz-biz som nybooking leg for leg er kun mulig å funne ut av ved å prøve, om du er EBD. Hvis du ikke kan booke leg for leg skal det i utgangspunktet ikke gå siden feeders ikke vil være i samme sone om du booker JED-CGK-HND, og prøver å legge på RUH-JED og SVG-AMS-RUH. Kanskje treffer du på en agent som har viljen og evnen til å endre slik du ønsker. Igjen, eneste måte å finne ut er å prøve. Basert på reglene skal du få nei. Det er også en liten mulighet for at ruten uansett hadde stoppet pga unreasonable routing. Du flyr via SE-Asia som er dyrere enn Øst-Asia. De var rause med tilsvarende til sentral-amerika med AV/CM via BOG, men her var det strengt tatt ikke veldig my omvei å fly feks SVG-LHR-BOG-SJO vs SVG-FRA-ORD-SJO. SVG-AMS-RUH-JED-CGK-HND ses potensielt som en mye større omvei enn alternativene som er SVG-EUROPA-HND, eventuelt med en mellomlanding i sluttsonen på veien.
Mixed class er kun mulig når man legger til "feeder flights" i starten eller slutten av reisen og uten å krysse over til ny sone.
Begrensningen for mixed class gjelder også leg for leg, da utfordringen skal ligge i at nytt system SkyTeam-reiser ikke klarer å regne ut riktig pris. Når man legger til feeder flights gjøres dette uten nytt poengtrekk og man unngår dermed problemet.
Ganske firkantet at det ikke finnes en mulighet for manuell beregning av poengpris og legge det inn i systemt selv. Det krever ikke spesielt mye å finne prisen i tabellen. Som et sikkerhetsnett for SAS kunne de hatt det slik at manuell poengberegning måtte via en til agent for bekreftelse før billetten ble godkjent, for å unngå feil. Jeg er fortsatt ingen IT-mann, men det kan da ikke være så komplisert å legge inn en liten formel i progamvaren som rangerer eco, biz, first og sier at price = to the highest booking/cabin class eller tilsvarende IF formel i Excel, (if segment A, B, C or D = biz, price = biz)
Jeg regner med du skriver Y for cabin class (eco) og ikke booking class (Plus). Du kan ikke ha mixed classes så lenge du booker alt i en go. Det ville uansett vært usedvanlig dårlig bruk av poengene å booket OSL-LHR i SAS+ om du har eco på langstrekket siden hele reisen da prises til biz. Hver av de to i biz gjeste inn de to i eco-bookingen. (https://flywith.virginatlantic.com/...airport-lounge/london-heathrow-clubhouse.html)
Helt ny her, holdt meg mest på flyertalk, men prøver meg frem her også. Er det noen som i det hele tatt har fått til noe på F med saudia, Garuda eller china eastern?
Det ble ikke gjort i en go, men veldig godt poeng med at hele legget da blir priset til C, noe som jo ikke ønskes. Håper teksten til clubhouse access er bokstavelig, og ikke kommer med small print.
Hei! Jeg er ny her, så tilgi meg alle feil jeg evetuellt gjør ved å stille et spm som garantert er besvart mange ganger: Har funnet Biz tur fra OSL - ZNZ, og ZNZ - CPH hjem igjen. Er dette mulig og bestille? Tips til hvordan man navigerer seg i et stort forum for lignede spørsmål tas imot med stor takk!
Jeg har ikke sett noen rapporter på det, og tror vel egentlig at SAS ikke har åpnet opp/avtaler på plass ift. å booke F enda. Mener å ha sett/hørt det tidligere i høst, men jeg kan ta feil...
Magne på prio (prioritert kundeservice) sa at F er tilgjengelig med SV og GA. Grunnen til at det ikke var klart med MU er at MU på generell basis ikke ligger klart for bonusbestillinger enda. Han hadde dog ikke booket noen reiser med F enda. Om han refererte til det at det kommer til å være tilgang på F med de selskapene når formalitetene eller om det faktisk er mulig å booke nå ved tilgjengelighet er uvisst. Jeg heller mot det siste ettersom man fint kan booke bonusbilletter med SV og GA.