Er det noen som har forsøkt å få booket premium economy på bonus enda med f.eks AF eller VS? En annen ting. Forstår jeg det rett at Saudi bare slipper et sete av gangen i business?
I følge https://blog.awardfares.com/ultimate-guide-to-award-release-dates/ Så skal Virgin seter lagt ut 330dagar fram i tid, men svaret er faktisk 331 dagar fram i tid kan du booke. Fant ut det i går. Virkar kanskje som det kan komme fleire seter etter nokre dagar, eller om det er at folk bookar så kansellerer igjen. Bra tilgjengelighet med VS, opptil 9seter.
Skulle trykke like på denne, men det blir jo feil å like en sånn beskjed. Uansett, takk for info. Mulig dette står i tråden allerede, men jeg fikk booket seter med Kenya Airways via klm sine sider (var en KLM flight i bookingen). Funket ikke hos SAS eller Kenya Air. En annen artig sak. Jeg går inn på bookingen min i VS app med ref fra SAS. Det kommer imidlertid opp en annen referanse i appen når jeg er inni bookingen. Bookingklasse listes som x, også som skal gi 50% poeng, men x referer kanskje til at det er en sas-eb booking?
Var ekstremt vanskelig å få oppgradere bonusbilletter fra business til first i SA, og det regner jeg med det blir i ST også. Har bonusbilletter på business med AF, noen som har erfaringer med å få oppgradere til La Prèmiere ved bruk av penger og ikke bonuspoeng? Hva ligger prisen på ca evt? Finner ikke en nettside hvor jeg kan legge inn bud, bare et nummer jeg kan ringe. Har ekstremt lyst å prøve ut La Prèmiere
X har jo i *A-perioden i allefall vært Eco bonusbillett, men det er et virvar av bookingklasser mellom selskapene...
Å i det hele tatt booke bonusbilletter i F med AF krever jo Flying Blue Platinum, så tviler på at en bonus i business kan oppgraderes med poeng. Det er jo bare fire seter på hvert fly også. Mener muligheten til å oppgradere med penger forsvant i fjor. Business kjøpt for penger kan av og til oppgradere med penger, men leste en gang at det kostet 2000 Euro en vei.
Å si at det ikke ser bra ut blir å underdrive. Sist jeg sjekket sto valgene i lavsesong mellom Garuda med en 12 timers layover, Xiamen, og dobbeltpris med Vietnam eller China Airlines. Korean har greie ruter, men SAS slipper tilnærmet ingen biz-billetter der. Ikke en eneste økosete med Delta over stillehavet. Og å få booket helt fra Norge uten å bruke noen timer på telefon kan du bare glemme. Merker jeg blir litt oppgitt, jeg som var optimistisk og trodde på Aron under overgangen. Skulle likt å se en SAS-ansatt forsøke å booke bonusbilletter til Aus/NZ, selv i økonomi. Jokeren her er at de har sagt at det skal komme bonusbilletter med SQ i våren 2025. Men jeg klarer ikke være optimistisk lenger på den der. Hvis det i det hele tatt kommer, blir det sannsynligvis til lignende priser som Etihad, og uten mulighet å bruke CT. Jeg tipper 200k+ for t/r til Australia i øko med SQ.
https://onemileatatime.com/news/air-france-restricts-first-class-upgrades/ Jeg fikk tilbud om å oppgradere en business-bonusbillett DXB-CDG (booket for Delta-poeng) til La Première et par ganger. Den gang var det ca. 1000€. Men det er altså ikke mulig lenger.
Hei! Kan man booke utreise med poeng på Skyteam bestillinger og legge til hjemreise etterpå, på lik linje som med Star Alliance?
Er det noen søkemotorer utenom SAS sin egen som man kan bruke for å finne ST bonusreiser nå om dagen?
Synes awardfares funker best, men seats.aero har mer verdi for pengene (mindre begrensinger , dårligere grensesnitt imo)- du må bare bruke andre ST selskaper som filter og ringe litt ekstra. Begge koster penger.
Og jammen løste det seg ikke likevel ... Jeg "krøp til korset" og booket kun AMS-JED-KUL på nettet. Fikk ikke lagt til CT. Hvis jeg gjorde dette feilet bookingen hver gang. Dette var på lørdag 7/12. Søndag 8/12 ringte jeg inn for å forsøke å legge til OSL-AMS t/r. Det gikk ikke. "Ingen ledige seter" i verken Eco eller Plus på SK-flightene. Mandag 9/12 ringte jeg inn for å legge til CT (glemte det på søndag). Da var det plutselig mulig å legge til AMS-OSL på hjemreisen. 150,- i endringsgebyr. Tirsdag morgen 10/12 ble billetter utstedt AMS-JED-KUL-JED-AMS-OSL. Tirsdag ettermiddag 10/12 ringte jeg inn og da var plutselig OSL-AMS mulig å legge til også. Spurte da om å slippe de 150,- i endringsgebyr siden jeg gjorde den første endringen mindre enn 24 timer før. Nope var svaret fra EB-avdelingen ... Onsdag morgen 11/12 ble billetter utstedt OSL-AMS-JED-KUL-JED-AMS-OSL. Jeg har brukt 300,- mer enn nødvendig og 10+ samtaler til ulike agenter for å få dette til. Det burde IKKE være nødvendig. Jeg nekter å tro at tilgjengeligheten på setene på SK-flightene OSL-AMS t/r har endret seg siden lørdag. Når jeg har søkt på kun disse flightene har det alltid vist 9+ både på Eco og Plus. Så hva har forandret seg i løpet av disse dagene...?
Ang. CTen er det nok et IT-problem, ja. Tilgjengelighet på billettene tror jeg nok har med avtaler og prising ift. ST å gjøre.