Fikk ledig space på rad 1 CPH-LHR igår. Som gull. Men kan både ha vært tilfeldighet og at han 2 seter bort kanskje var diamant
Jeg skal booke reise til Seoul. Finner avgang fra Ams-Inc med Korean. Men når jeg søker osl-inc, så finner jeg ingenting, selv om det er ledige bonus billetter i samme klasse fra osl-ams med SAS tidligere på dagen. Kombinasjonen ville gitt 1 time og 55 min mellomlanding, men likevel dukker den ikke opp. Hva er årsaken til dette og kan kombinasjonen bookes over telefon?
Hadde en engelsktalende agent på fredag på gull ct telefonen. Helt uoppfordret begynte han å snakke om at alt var annerledes nå og at det ikke var mulig å booke leg for leg som i *A...
Vurdere å booke bonusbilletter som går via Paris, men det er i forslaget jeg finner en lang stopover i Paris (16 timer) med flyplassbytte. Noen som har erfaring med dette og vet hvordan bagasjen må håndteres i dette tilfellet? Er det slik at vi må ta ut bagasjen og frakte den til neste flyplass selv, eller kan vi nyte stopover uten å tenke på bagasje?
Det kommer an på hvem du skal fly videre med. I noen tilfeller har selskapene interlineavtale og bagasjen kan sjekkes inn hele veien, selv med separate bestillinger, men dette er nesten aldri tilfelle med low cost-carriers.
Hvis det er flyplassbytte fra CDG til ORY må du fikse dette selv, altså ta ut bagasje, komme deg fra den ene til den andre flyplassen og sjekke inn på nytt.
Jeg gjorde det akkurat selv som en del av millionkampanjen (UX fra MAD til ORY, så AF fra CDG til OSL). Det finnes ingen buss mellom flyplassene lenger. Ruten ble avskaffet under covid og aldri startet opp igjen. Det er lokaltog/t-bane fra endestasjon til endestasjon (CDG-Antony), og man må bytte én gang (Antony-ORY). Det kan være fullt på toget, ellers er det helt greit. Reisen tar i underkant av 1,5 timer. Koster ca. 250kr for en voksen om jeg husker riktig. Alternativet er taxi/Uber/Bolt/FreeNow. Kan være kortere reisetid (ca. 40 min) om det ikke er trafikk, eller lengre reisetid (rundt 1,5 timer) om det er det. Koster mellom 700kr og 1200kr eller noe. Eller så kan du leie en bil og kjøre selv, men det tar jo sikkert ganske lang tid å få hentet og levert osv., så jeg tror ikke det er et bra alternativ.
Hei! Takk for svar! Jeg har lest de siste sidene av tråden og ser at dette er et problem ja. Jeg er diamant, så har et håp om å få hjelp på telefonen med å booke leg for leg. Jeg har jo vært borti denne problemstillingen fra før at, dvs. at enkelte flighter ikke lot seg legge til i Star Alliance, men min erfaring var det gjaldt flighter med Lufthansa-gruppen. Jeg har aldri opplevd at SAS sine flighter ikke kan kombineres med long-haul flyvninger, og min erfaring er at disse i SA kunne kombineres med alt. Så dette må vel være noe nytt etter overgangen til Skyteam. Jeg kan aldri tro at SAS har gått inn for denne begrensningen, men at det heller er en teknisk begrensning. Da jeg vil tro at de heller ønsker at vi booker bonusreiser hos dem, enn hos deres partnere. Men ikke vet jeg
Jeg er på utkikk etter en open jaw-tur fra Trondheim til Seoul og hjem igjen fra Tokyo i april. Men det er selvsagt håpløst å finne noe i business gjennom SAS' webløsning. Er det noen som har erfaring med om CT-telefonen er villige til å legge til feeder-flights i begge ender på en booking? Innenfor samme sone finner jeg feks brukbar tilgjengelighet på London-Delhi. Kan jeg booke T/R London-Delhi, for så å ringe inn og legg til Trd-Lon, Del-Seo, Tyo-Del og Lon-Trd – eller blir dette å tøye strikken vel langt? Sikkert noen O/D-restriksjoner å navigere mellom her også...
Hei, trenger å dra til Australia fra Østlandet medio desember 2025. Hvordan ser det ut for tiden mtp. bonusbilletter i biz? Trenger 2 seter til enten Sydney eller Brisbane eller lignende helst. Jeg følger med på kalenderen men virker som plutselig de slipper ikke 365 dager i forveien lenger når det kommer til desember 25
Det er i utgangspunktet ikke noe problem, gitt at segmentene rent teknisk lar seg kombinere. Book først på nett. Ring deretter inn og legg til. Enten går det eller så går det ikke. Går det ikke er det bare å be om refusjon. Da får du 100% refusjon innenfor 24 timer.
Med unntak av AF/KL som slipper 359 dager frem i tid slipper alle SkyTeam-medlemmer billetter 330 dager frem i tid i følge awardfares. https://blog.awardfares.com/ultimate-guide-to-award-release-dates/
Fikk beskjed om dette med ankomst med Aeromexico i MEX på en award flight fra OSL via LHR, så videre med Aeromexico internt i landet kjøpt med cash, samme terminal og hele pakka. Han virket veldig overbevist denne agenten, "it's not like before". Men virker tøysete når begge flightene flys av Aeromexico. Hører med til historien at jeg ikke har kjøpt disse billettene for cash enda fordi sas award søket har ledige plasser på de innlandsflightene jeg vil ha. Men agenten klarte selvfølgelig ikke legge til dette som tilslutningsflighter. Prøver litt agentrulett før jeg gir opp og kjøper med cash. Alt i eco-klasse, må bruke opp en CT Edit 10/12: Svensktalende agent ordna opp i dette på null komma niks. Ikke noe problem å legge på en lokal bonusflight til hovedturen.
Mange flyselskaper har dette som policy. De ønsker ikke å sjekke bagasje gjennom på separate billetter, sikkert fordi de ønsker større kontroll over hva billetten koster. Eksempel: https://www.flyertalk.com/forum/bri...gh-checking-baggage-separate-tickets-137.html
Er det noe spesielt tidspunkt på dagen man må tenke på? Jeg har ikke sett noe klm eller af enda, og jo tettere jul jo vanskeligere vil det garantert bli