Det klødde for mye i booking fingeren Booket t/r OSL-RIO i biz med KLM og AF. Kun 5 dager i Rio, det er vel på kanten til galskap? Et par spørsmål for en som har gjort sin første SkyTeam booking. 1:Har en CT jeg ikke fikk huket av i bestillingen, grunnet vi er 4pax. Den kan jeg sende mail/ringe inn om i etterkant for og få brukt? (CT utløp 31.12.25) 2: Om det dukker opp 4pax på returen etter nyttårsaften, hva koster endringen per pax? 3: Avbestilling innen 24 timer er som med SK kostnadsfritt?
Den nye kabinen til AF er vel så privat som det går an. Omtrent ikke mulig å se hverandre i det hele tatt. Tror rett og slett det er urealistisk, dessverre
Nå er det en stund siden jeg har måttet ringe CT-telefonen, men måtte det i dag. Det gikk jo over all forventning - har det virkelig blitt så bra? Er "bare" Gold og fikk svar innen 30 sekunder. Agenten fant de samme feeder-flightene jeg hadde funnet på nett (kan nevne at det måtte søkes A-C og ikke bare A-B for å finne dem) og fikk reservert seter og sendt av gårde uten noen problemer.
Hjelpes.. det hadde vært så mye enklere om jeg kunne ha sendt de en epost med hva jeg ønsker å booke, og så kan vi gjerne snakke på telefonen. Jeg prøvde også å legge ut all info på en webside men det får de ikke lov til å åpne.. (Eller så forstår de ikke) Er det mulig å booke via diamantmailen? Chat? Fax? Hva som helst annet enn å snakke med en dame på telefonen som trodde jeg skulle fly til Kalkun. Som heller ikke fant de flyene jeg ser på nett.. og selv om jeg prøver å nevne at det er nok sammenkoblede segmenter.. Ga opp norsk kundeservice og prøver nå svensk nummer. Krysser fingrene! Så langt har jeg ikke fått høre tyvärr, så det er jo håp. ..og neida. Hun kommer tilbake og billettene står som waitlisted, og kun 2, ikke 3 som jeg trenger. Returreise via London ser hun heller ikke, men hun ser via PVF (Placerville, California) med China Eastern, som jeg ikke ser på sas.no... Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg orker å ringe agentrouletten i dag, dette er allerede nr 3.
Booket to CT-reiser i dag, enkelt og greit på nett. MEN! Gikk inn på KLM sine sider for å velge seter, og ser til min forskrekkelse at jeg har klart å glemme siste bokstav i etternavnet på min kone. (Som er siste som mitt etternavn..) Forbanner meg over at jeg har klart å være så uoppmerksom da jeg skrev inn navnet i bestillingen, og gjøre meg klar til å ringe CT-telefonen for å kansellere bookingen, og booke på nytt. (Det var ledige seter på samme flighter fortsatt, i følge Awardfares.) Så ser jeg tilfeldigvis i eposten at den andre bookingen HAR SAMME FEILEN!! Jeg har visst vært litt trøtt i gjerningsøyeblikket i dag.. Får kontakt med en engelsktalende dame som kan det fonetiske alfabetet, og hun sier at jeg trenger ikke avbestille noe som helst. Dette skulle hun ordne(!). Fikk begge booking-referansene, og sa at jeg skulle få nye bekreftelser innen 24 timer. Så nå gjenstår det å se om dette faktisk går gjennom. Jeg trodde ikke de kunne endre på navn på partner-bestillinger?
Etter å ha spilt agentrulett et par ganger i dag har jeg revet ut alle de grå hårene i frustrasjon. Jeg har lyst til å skrike og slå i veggen! Ingen av de 3 SAS-agentene jeg har snakket med klarte å se billettene jeg ville. "Kanskje websiden ikke er oppdatert, så de finnes ikke lenger".. Jammen.. jeg ser de jo her.. Vi skal ta med oss svigermor på tur, og hadde allerede funnet FRA-CDG-CUN med Air France og retur med Virgin CUN-LHR. Tenkte at dette skulle være en smal sak å booke på telefon, men det var det altså ikke. Hadde jeg enda kunne booket open jaw selv, så kunne jeg gjort det og splittet opp bookingene. Men neida, da booket jeg nå 3 personer med 2 enveis, og så må jeg bruke et uhorvelig lass med CTer for å få ned poengprisen. Og selvfølgelig kan de ikke slå sammen utreise og hjemreise, så jeg mister litt rabatt der fordi det ikke er T/R. Nå får jeg prøve å koble på feeder-flight hjem fra LHR til OSL, men siden det kun er økonomi ledig så går vel ikke det heller, og jeg må ha enda en booking kjenner jeg meg selv rett :-D Hvis det bare hadde vært noen hos SAS man kunne klage til for å få de til å fikse.. hvor er Vibeke?! Unnskyld, nå sjekker jeg meg inn på galehuset, for jeg orker ikke mer.
Hvis det er flere flyselskap i bookingen så er det nok vanskelig. Hvis det er 1 flyselskap er det nok lettere, for SAS som har opprettet billetten kan bare gå inn i amadeus og endre navn på PNR. Hvis jeg har oppfattet det rett. Det kan være at det er noe internfakturering mellom flyselskapene, de har jo noen regler for slikt også.. men i bunn og grunn er det ingen logisk grunn til at det ikke skulle la seg gjøre.
Langt navn? Virker som om SkyTeam-motoren forkorter etternavn om man går over maksgrensen, mens SAS-motoren startet med å kutte i fornavn.
Jaggu. Jeg trodde jeg og kona hadde akkurat like lange navn (vi har 4 fornavn i passet begge to), men hun har 29 tegn, jeg har 28. Så det er nok årsaken. Da er jeg spent på hva utfallet blir her. Burde jo få beskjed om dette i booking-prosessen, så man ikke ender opp med feil i etternavnet. Man trenger jo ikke mer enn første fornavn egentlig.
Hun må skifte/korte ned navnet sitt til neste gang så du ikke pådrar deg infarkt hver gang du skal booke....
Hehe.. Det enkleste er å bare bruke et par av navnene, eller intialer. Men siden jeg ikke fikk beskjed om at det var for mange tegn, så tenkte jeg ikke på det.
Hvis man går til jobb og møter en idiot, har man mest sannsynlig møtt en idiot. Hvir man går til jobb og møter to idioter, er man mest sannsynlig idioten selv. At man gjør eksakt samme feil skjer to ganger er ofte et tegn på at det er noe galt som ikke har med deg å gjøre.
Lenge siden jeg har søkt og bestilt bonustur nå så jeg er litt rusten, og har forsøkt å lese meg opp litt, men blir ikke helt klok. Er det noen her som har reist med Saudi til BKK? Skal avgårde i januar og være borte i ca 6 uker, og pr. nå er det ledig med Saudia fra LHR / LGW / FRA / MUC via Jeddah på dager som passer. Må da få lagt til OSL til en av disse, og mener å ha lest at det kan være problematisk? Ellers ser jeg at AF har en del ledig frem til midten av november, hva er sjansen for at de slipper for slutten av desember eller begynnelsen av januar? KLM har en god del ledig fra 19 januar så der ser det ut til at jeg er for sen for de datoene som passer best for meg dessverre. Hjem igjen er det også pr nå bare Saudia som har noe liggende ute. Hva er sjansen for at SAS slipper noe mer for januar ut og februar hjem?
Har forøvrig ikke fått noe svar/endret navn i billettene selv om det har gått 24 timer. Ikke at jeg er spesielt overrasket over det. Men hva er kutyme når det mangler en bokstav i etternavn, og årsaken er at navnet er for langt?
Ingen som vet noe om sjansene. Book det som finnes, og endre heller til noe du liker bedre senere dersom det dukker opp. Saudi er nok helt fint om man reiser alene og ikke MÅ ha alkohol
Noen som har gjort en endring på en ST booking ila helgen og fått den billettert? Hvor lang tid tok det? Leser litt rundt omkring at SAS sier det kan ta inntil 7 dager, da køen er stor. Mange mister nye flights da SAS er trege med billettering leser jeg også...
Jeg endret på fredag, fortsatt ikke fått noe.. så lurer på det samme Skal nok ringe inn før helgen i det minste, skjedd før at de har lagt inn feil betalingsinfo. Skulle poeng blitt trukket med en gang, eller skjer det også samtidig som de tar betalt i cash? For de trakk ikke ekstra poeng på fredag