Booking av Skyteam bonusreiser- diskusjon

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av milehigh, 06. juli 2024.

1. pma

pma Medlem

Likes mottatt:
    256
    Bonuspoeng:
    53
    Endret på mandag og det tok bare 5 timer.

Loffen liker dette
  2. Loffen

Loffen Medlem

Likes mottatt:
    314
    Bonuspoeng:
    53
    Reisepartner gjorde en endring 28 februar og fikk den billettert nå på mandag 10 mars etter litt mas.

For meg virker det ganske bingo, og da var agenten også klar på at tilslutningsfly ut av skandinavia i annen klasse (til LHR) ikke var greit. Han kunne likevel sende den til back office :rolleyes:

Preference liker dette
  3. bakskj

bakskj Nytt Medlem

Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Endret to bookinger på fredag og fikk PDFen igår.
    Men jeg endret også samme reisen uken før og fikk ingen nye billetter før jeg endret pånytt. Litt flaks, da jeg slapp unna 4x endringsgebyr på det første forsøket mitt.
    Virker som det tar lenger tid enn normalt i disse dager.

Preference liker dette
  4. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,487
    Bonuspoeng:
    113
    Litt lang ventetid for billettering nå om dagen. Husk bare å vær nøye med å spørre agenten om autokanselleringstiden. Det er ikke noe problem at reisen ligger i kø i flere dager så lenge setene ikke forsvinner.

Det hender også at agenter legger den i feil kø, eller at den avvises av backoffice uten at du får beskjed. Vær aktiv. Etter 2 dager i kø begynner du å purre minst 1-2 ganger daglig.

Storbaba and Preference like this.
  5. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,449
    Bonuspoeng:
    113
    Booket tidligere i uken og la til feeder-flights (i eco), fikk beskjed om at jeg kunne forvente 72 timer før ting var i orden. Bookingen min sier fortsatt at reisen avsluttes i LHR, ikke OSL. Krysser fingrene på at den faktisk blir billettert. Hvem vet, kanskje de dytter oss over i Plus som det ikke var ledige billetter til da jeg booket? :)

6. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    5,841
    Bonuspoeng:
    183
    SXM er 2025s CAY

Flighter, Frode789, holmen and 2 others like this.
  7. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,213
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har også en booking som har lagt i kø siden 08.03. Ringte inn i dag for å etterspørre og hun sa at flightene ikke kom til å bli kansellert før 22. mars kl 17:00 - ganske nøyaktig 14 dager. Dette er AF - vil tro det er samme for KLM.

Det virker også som om at sas kanskje har tullet til noe igjen - for nå er nesten alt av tilgjengelighet borte igjen eller lar seg ikke booke.

DJasko liker dette
  8. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,813
    Bonuspoeng:
    183
    Kan virke som AF\KLM og/eller SAS har skrudd igjen krana ja, mye som jeg har holdt øye med siste dager som er borte.

Ser fortsatt ut som det er god tilgjengelighet CDG-SXM, men forsvunnet det meste SXM-CDG

9. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,268
    Bonuspoeng:
    113
    De prioriterer nok litt.
    Jeg gjorde en endring på mandag som kun tok noen timer, men så hastet det også litt da reisen startet i dag tidlig.

10. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,320
    Bonuspoeng:
    113
    Kan stemme godt det. Avbestilte OSL-SJO i november/desember i går. De dukket aldri opp igjen.

11. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    10,079
    Bonuspoeng:
    183
    Kanskje dette er det nye? 1 uke med frislipp av AF/KLM for booking før krana skrues av, så kommer det en ny runde med frislipp til høsten:p:cool:

12. Frode789

Frode789 Medlem

Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Uhm. Jeg har tur CDG-SXM i Jan 26 med CT... Først utreise, også la jeg på retur etterpå. Fikk tilbake de 80K for utreisen, og forventet å bli trukket 147K.. Meen ingenting. Har fått tickets billetert, men ikke trukket ett øre i poeng.. :p

Lillegutt, Maggie and Storbaba like this.
  13. SInn

SInn Medlem

Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    28
    Gjorde endring på fredag, fortsatt ikke hørt noe. Har purret i dag og i går, fikk beskjed om at det er for lenge til, til at jeg skal bli prioritert.

14. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,876
    Bonuspoeng:
    183
    Tilgangen på AF/KL gjennom Delta har også vært økt de siste dagene, og veldig mye av det som er cachet hos Seats.aero forsvinner nå ved refresh. Dette tyder på at det er AF/KL som drar i spakene for hvor mye som slippes til partnere.

Eriksan, Maggie and Storbaba like this.
  15. DJasko

DJasko Pharmacist

Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    33
    Ringte inn selv nå og møtte på en svenske som virker å ha peiling. 14 dager ligger de der, sa han. 'Vi har god tid med AF' var hans beroligende svar.

Men han oppdaget en eller annen feil ved trekking av poeng og slikt. Forstod ikke helt hva han mente, men det måtte eskaleres lenger opp. Han skulle eskalere det for meg og ringe meg tilbake i løpet av dagen, senest i morgen tidlig.

Så da venter vi.

16. October

October Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,409
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk i forrigårs opp massevis av billetter i business med Klm/af så det har definitivt skjedd noe. Bare i løpet av få minutter fant jeg billetter i sommer til RUN, SCL, GIG, PTY. En overflod som ledet til en uke i Rio .

Fant også tilslutning som manglet tidligere. Ringte inn og fikk samme beskjed om at setene var lagt inn men det var lagt i køen til behandlerne med beskjed om at det kunne ta 48 timer.

Lillegutt and Rapolo like this.
  17. DJasko

DJasko Pharmacist

Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    33
    Da ringte han opp igjen (var raskt, ca 1 time). Problemet var at poengene for opprinnelig booking ikke var ført tilbake og nye trukket av agenten som gjorde endringen.

Så da ble det nye sms koder og poeng tilbakeført samt nye trukket. Nå ble det sendt til backoffice for billettering.

Sønnen min som er et barn alene på en booking fikk han trukket poeng for, og sendte det samtidig til billettering.

Han sa at det ikke var sikkert de ville prioritere det så mye, siden 'vi har god tid', men at det burde være klart ila et par dager.

18. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    5,841
    Bonuspoeng:
    183
    Det virker som veldig mye av tilgjengeligheten med AF/KL er borte nå, i det minste sammenlignet med det jeg så til/fra ABJ i går.

Teknolai liker dette
  19. oslo.to.unknown

oslo.to.unknown Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    177
    Bonuspoeng:
    43
    Hvordan vet jeg om en reise er billettert?

benjaminbr13 liker dette
  20. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,614
    Bonuspoeng:
    113
    Du mottar mailen med PDF hvor billettnr fremgår.

Del denne siden