Vanlig kundeservice har mulighet til å endre CT bestillinger nå. SAS har fortsatt tilgang på *A inventory ved irrops. Anbefaler deg å ringe inn og høre. Ring gjerne SAS først og se om de om de har noe alternativ, ved negativt svar fra SAS kan du deretter også forsøke ringe Lufthansa og be de booke deg om(legg det fram for de at de trenger legge på en alternativ flight som du skal få SAS til å billettere). Ta gjerne opp samtalene og/eller ta det via chat. Hvis du får dokumentert avslag kan du evt bestille separate billetter mellom Oslo og Munchen og kreve kostnaden tilbakebetalt i etterkant(men regn med å måtte gå via transportklagenemda)
som @obay sier får du kun brukt èn CT per PNR. Men som en genrell regel så kan man ikke legge til flere PAX på en PNR, bare splitte ut, gjelder uavhengig om reisen er booket for poeng eller cash
Noen som har erfaring med å endre long haul-strekket fra eco til biz etter at man har lagt på feeder i eco? Altså om jeg nå legger til en hjemreise på en eksisterende booking, JFK-LHR-OSL, alt i eco, vil det da være mulig å endre til biz på JFK-LHR dersom det skulle dukke opp senere og samtidig beholde feederen i eco? Jeg vet at man kan ha biz og deretter legge til feeder i samme eller lavere klasse, men jeg har en litt uggen følelse på at dette kun gjelder "første gang" man booker strekningen og at alle etterfølgende endringer krever at hele strekningen er i samme klasse.
Noen her som har erfaring med married segments med KLM/AF og evt workaround? Ser på en tur til BKK med KLM. Søker man AMS-BKK kommer det ingenting men CDG-BER-AMS-BKK kommer opp og kan bookes på samme dato. Å fly TRD-OSL/ARN/CPH-CDG-BER-AMS-BKK er totalt uaktuelt Finner flere rare married segments med AF/KL hvor man må innom flere flyplasser i Europa først
Kommentar fra Ben Lipsey (Head of Flying Blue) ifbm at FB justerte prisene og økte tilgjengeligheten på de billigste bonusbillettene.
Plutselig er det blitt utrolig mye ledige bonusbilletter tilgjengelig med Air France og KLM....det ser ut til å løsne!
Har tilgode å booke award etter overgangen til Skyteam, og det har virket som det har vært tørke på C awards til sørøst-Asia for sommeren. Doble poeng med VN, CI og et tørrlagt Saudia er uaktuelt. Da jeg leste her i går morges om at AF/KL hadde sluppet en del seter fant jeg noe for ferieukene våre, så fikk booket AF biz BKK-CDG-CPH og en kort natt der før OSL. Fant ikke utreise for våre datoer, men booket det som en t/r fra OSL med dummy utreise i eco så endringsgebyr blir 150 kr og ikke €15 (ja jeg vet jeg er kjip). Måtte lese meg opp på AF og nye biz på A350 ser veldig bra ut, ikke nok med det, var gratis å velge seter og bulkhead rad 1 med mye større plass var ledig
Veldig bra tilgjengelighet nå og fint for oss som har fått booket turer! Men bør nok ha litt is i magen før vi kan si at dette er den "nye hverdagen" kan fort være noen hos AF/KLM eller i SAS IT som har justert noe som ga utfall som ikke var meningen
Hehe, jeg fikk også en runde innom Cartagena (CTG) på 1:15 som ikke dukket opp i Awardfares eller i bookingprosessen. Ser ut som om jeg må bli sittende på flyet også. Litt rart at slikt ikke er synlig før man får bookingen opp i appen.
Fikk bestilt business for 3 pax på AF A350 til BKK, og er i utgangspunktet superhappy med det, MEN - den ene passasjeren vil da være 3,5 år. Dere som har hatt barn i den alderen - er det realistisk å få han til å sitte i eget sete under takeoff/landing, eller blir vi kastet av før takeoff? Skjønner selvfølgelig at alle barn er ulike, men en generell tilbakemelding settes pris på!
Jepp. Det var en lignende situasjon i høst der de strupet det etter et døgn med frislipp. Så her er det bare å svi mens jernet er varmt.
Kunne gjerne tenkt meg en tur jul/nyttår. Er det sluppet noen billetter nå? Finner ingenting på awardfares, mulig jeg søker fra feil byer. Både Florida og Asia er av interesse
Det er fortsatt litt ledig. Bl.a. til Rio på lille julaften med biz. Finner også til Vancouver som generelt har vært vanskelig å finne billetter til. Ingenting som tyder på at de har strupet inn igjen i hvertfall.
Våre barn hadde ingen utfordringer med det da de var 3. Hadde en flight til Mexico hvor yngstemann (som var 3 da) sov veldig godt og måtte vekkes til landing, det var ikke megapopulært, men ordnet seg det også. Begge våre har vært på en del slike reiser før, og alltid gått fint.
Takk for tips. Fant kun retur 29, føler det var litt for få dager, dessverre. Ligger også ute den 24 fra OSL til GIG.