Jeg synes den forrige tråden inneholdt veldig mye konstruktivt og bra om Corona-viruset og konsekvenser for oss flygende. Forsøkte selv å gi mye konstruktivt innhold. Synes fraværet av den tråden var dårlig begrunnet. Tror kanskje at Admin ikke var i like stor skvis som en del andre av oss??
Dette er eksempel på hvorfor denne tråden er nødvendig. Det er mange av oss som flyr både SAS, Star Allience og Andre selskaper - som opplever kontinuerlige krumsprang fra flyselskapene. Og da blir det selvfølgelig litt synsing, spekulasjon og tiltak for hvordan man best kan gjennomføre planlagte reiser med tilhørende ombookinger, forflytninger, re-lokaliseringer av reisemål etc.
Jeg har to interkontinentale reiser med SAS som har gått dunken, hvor av en har fått endret retur til CA/SK (PVG-MUC-OSL). Har videre måtte endre en lengre planlagt LH-flygning (betalt First) fra 21. til 25. april, da de LH har kansellert avganger.
Når jeg nå leser om LH mulige nedstengning av A380, så risikerer jeg på nytt å få en endring. Mitt problem er jo at jeg har mye styr med tilslutningsreiser og at jeg ofte bestiller flere reiser på forhånd for å kunne håndtere møter etc. ...
Når det er sagt: NÅ FLYKTET JEG FRA NORGE!!
Torsdag ettermiddag ble det avgang fra OSL til BKK og jeg sitter nå i Phuket or roer ned for kvelden etter en herlig dag, med bassenghygge og middag med nogot attåt... Jeg FLYKTET bokstavelig talt FORDI den fu$%*ings Corronnaen løper løpsk i Norge og om det fortsetter slik i et par tre dager til, så blir det garantert 14 dagers "ordentlig karantene" på min retur inn i Kina. Så nå, både spekulativt og kaldt (eller varmt) beregnet, så mener jeg at Thailand er mye tryggere nødhavn enn Norge når jeg først skulle rømme Kina...
Så håper jeg
@Tore at vi kan ha en tråd som lever, med konstruktive innlegg om muligheter og løsninger for de som er eller blir rammet av COVID19.
Vis alt...