Problemet er at Kina tok ansvar, mens resten av verden i stor grad duller og ikke tar dette alvorlig. Man ser kun isolert på hva "sykdommen kan bety her hos oss", men ikke det store bildet - med konkurser, børsfall - og interkontinentale smitter til Afrika etc... Nå er det for seint! Jeg ville satt alle sparepengene mine i børsfall på 40% i Norge fra fredagens markeder...
SAS vil starte med en kjempefest, for deretter å gi f@#n i alle flyreisende. Lønningene øker, mindre streik, nedgang i billettsalget grunnet økte priser, men klaging på avgifter som alltid er for høye, normenn flyr mindre osv... Det som kanskje er verre: En sterk devaluering av Eurobonus, for nå trenger de ikke i samme grad å holde på kundene sine... Om to nye år har Norge storbesøk av WizzAir, RyanAir osv... Skikkelig kule selskap å fly med... Om tre år fra nå så er Star Alliance også historie med de fordeler de har nå...
TILBAKE TIL TRÅDEN:
- Interkontinentale og regionale reiser blir nå bare strammet inn. Skjønner farsken meg ikke hva jeg skal gjøre. Først reiste jeg fra Kina til Norge for å være i trygge omgivelser og kunne jobbe m.m. Nå har jeg emigrert til Thailand, men må i 14 dagers karantene når jeg skal tilbake til Kina neste mandag, om alt går som planlagt. Deretter er det knappe 3 uker til jeg skal til Norge igjen, med reiser til Island og Ukraina som sikkert også går i karantene-dassen. Så spørs det om jeg kommer meg tilbake til Kina igjen... Jeg mister nok også mine diamant-fordeler da jeg innen utgangen av Mai ikke får opparbeidet det jeg skulle av reiser... Verre er det at jobb / prosjekter går i stå - og jeg ser mørkt på nærmeste fremtid... Økonomien tilsier at jeg nå må sykle fra Kina til Oslo ved neste reise...
Vis alt...