Antar at det behandles akkurat likt som vanlige flybilletter. Man blir bedt om å få det man kan refundert også dekker forsikringsselskapet resten, dvs. de 450 kronene
Da jeg leste hans avisinnlegg tidligere i dag om dugnad, så ble det til "vi skal ha en dialog med viruset" inni hodet mitt. For så svak synes jeg responsen har vært. "Alle" har sagt at vi må sette inn kraftige tiltak tidlig, for å hindre eskalering av situasjonen. "Ledelsen" sitt svar var at tiltakene kommer når situasjonen er eskalert.. Denne er overraskende treffende:
Tror Norwegian er helt tom for likvide midler nå gitt. Dette må vel være typisk siste krampetrekning? .
Hei, Har bestilt billett med SAS til ARN om to uker, bonus. Muligheter for å kansellere med refusjon av poeng og skatter/avgifter?
Reise booket med poeng kan kanselleres senest 24 timer før. Poeng og penger(skatter og avgifter) kommer tilbake.
Det vitner hvertfall om at man frykter en konkurs før man får pengene på bok, spørsmål om dette brer om seg til alt Norwegian kjøper inkl fuel, handling, catering osv. Da kan det begynne å bli veldig trått om kassa er tom..
Tror man at viruset er "over" i slutten av Mai? Sitter å tenker på å kansellere hele turen også bestille på nytt senere eller om jeg skal ombooke til siste uka i mai nå. Turen var Zürich - Vaduz - Milano med t/r via CPH og alt SAS
Mitt valg ville være å avbestille dersom jeg kan gjøre det med full refusjon. Bestille senere kan man alltid gjøre når situasjonen er mer avklaret.
SAS har i følge Børsen.no uttrykt i intern mail til ansatte at de i beste fall ser for seg normalisering fra rundt juni... Så om situasjonen er avklart i mai eller ikke blir bare "wild guess"...
Noen som har peiling på dette: Skal fly Tromsø - Oslo - Ålesund - Bergen - Tromsø i neste uke. Betalt med 18.500 eurobonuspoeng (5000ebp ned og 13.500ebp opp og skatt/avgift ble betalt med bank norwegian-kortet. Ved å kansellere reisen pga ikke risikere å få koronavirus, er det mulig å få poengene og/eller avgiften refundert? Det er go-billetter. Har begynt å bli forkjølt også og pga. Astma får jeg ofte lungebetennelse og blir innlagt når jeg får influensa, så det er ikke ønskelig å reise nå. Hvis man ikke kan få refundert poeng/skatter og avgifter ved å kansellere vanlig, kan man få det dersom man har legeerklæring på at det ikke er tilrådelig å reise pga. Man er syk?
Vanlige bonusbilletter kan avbestilles frem til 24 t før avreise, får avgifter og poeng tilbake (så lenge poengene ikke har gått ut på dato etter booking)
USA stopper all innreise fra Europa i tretti dager fra og med fredag!! https://www.vg.no/nyheter/utenriks/...na-tiltak-stanser-innreise-fra-europa-til-usa
Er liten sjanse for at Norwegian overlever dette, og vi får krysse fingrene for at ikke SAS også går konkurs
Kina har klart det utrolige på 1,5 måned. Men det har hatt katastrofale konsekvenser gjennom full lock-down. Norge og Europa har ikke skjønt alvoret og gjennom manglende handlekraft, så vil man antakelig få mye større smitteomfang og dertil lengre tid med virus i omløp. Land etter land vil antakelig komme sakte men sikkert gjennom neste 4-6 uker. Deretter skal dette bekjempes i minst 8-16 uker... Jeg tror SAS er for positive, all den tid det faktisk er flypassasjerer og de som forflytter seg mest for å møte andre mennesker som utgjør størst risiko. Legg merke til at alle som skal til Kina nå er påtvungen 14 dagers karantene. Det gjør noe med reisene til folk. Dum og naiv som jeg var tidligere, så trodde jeg faktisk en stund at norske myndigheter skulle iverksette tiltak. Men det har de jo ikke. Så nå tror jeg dessverre at virus-situasjonen og reisesituasjonen bokstavelig talt i det blå ut september-oktober tidligst på verdensbasis, pga "utriseeproblemer" og "innreiseproblemer".... Konklusjon: Sommerferien er avlyst. I beste fall brukes sommeren og tidlig høst på skoleeksamener for elever/studenter mens ansatte må jobbe litt ekstra for å ta igjen det tapte etter permisjoner... Hva gjelder SAS/Norwegian: Krysser fingrene for at SAS ikke går konkurs. Det tror jeg heller ikke dagens eier vil "tillate" all den tid den er avgjørende for logistikk og forflytninger innen norden og verden for øvrig... @Sabrina_Isabella Jeg vil anbefale deg å holde deg hjemme. Du er antakelig i en utsatt helsemessig situasjon og en reise vil utvilsomt ha (forholdsvis) stor risiko. Lykke til uansett løsning!
India stenger utgivelse av VISA til utlendinger frem til 15 april. Link: https://indianvisaonline.gov.in/
Ad NAS og SAS. Dette blir jo ren gjetting om fremtiden, men jeg tror ståa er sllik: Norwegian har jo satsa på å bli et globalt konsern med flyvninger overalt. Til og med innenriks i Argentina en periode. Tror neppe Skandinaviske myndigheter bryr seg om det der. SAS er jo lokale og har fokus lokalt i Skandinavia. Alle flyvninger stopper eller begynner her. Kanskje myndighetene kunne sett på restrukturering av NAS og beholdt en skandinavisk del. Men jeg tror det brenner så mange steder nå at de ikke har folk eller kapasitet til å begynne på noe sånt. Det er for mye som er i spill overalt til å bruke masse tid på restrukturering av et enkelt selskap. Kanskje eierne av NAS har baller til å hive inn penger for å holde det flytende i noen måneder, men det fremstår mer og mer som gambling siden det er umulig å spå hvor lenge dette vil vare. Det er nok mye større vilje blant myndighetene i Skandinavia til å holde sas flytende. Mitt tips er at NAS er historie i løpet av mars, kanskje i løpet av denne uka.
Nokså enig: NAS blør spenn, uansett hvordan vi ser på det, de tjener ved å fly, nå er så og si de større markedene for NAS skrinnlagt/korona karantene. Jeg mener 99% de blir kjøpt opp. Ellers er det Game Over... SAS vil blø, men betydelig mindre, det ventes reduksjon på omsetning, dog ved å permiterer endel ansatt, vil de innspare lønninger,(fly avdrag og betalinger forfall av gjeld må utsette, søkes om rente fradrag osv) samt med myndighetene i ryggen, og en potensiell streik i april/mai, er SAS friskmeldt for oss passjerer rundt juni tider. SAS er ikke friskmeldt før januar 2021, preget av Corona og en potensiell streik hos CC.
Norwegian har flesteparten av sine USA flygninger fra London ... de er ikke stoppet av Donald ... de flyene må etterhvert bli smekkfulle ..