Corona-tråden

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Woodswing, 06. mars 2020.

1. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,386
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har den gule boka selv, og fikk skrevet inn all info. Men vær obs på at det står i boka at man skal sette inn klistremerket med batchnummeret. Det har ikke du eller jeg i min bok.. Litt spesielt siden det er multidoseglass tipper jeg, men jeg ser tysk venn har fint klistremerke med batchnummer.

Med digitalt vaksinebevis, utskrift fra helsenorge/sysvak + den gule boka så burde man jo være i mål

Kaffen liker dette
  2. phileas

phileas «Thanks upgrade»

Likes mottatt:
    3,639
    Bonuspoeng:
    93
    Skal reise på ferie til Italia samt videre på cruise i høstferien. Er medlem av econa hos akademikerne og kontaktet Storebrand som de samarbeider med og fikk bekreftet at reiseforsikringen gjelder innenfor eu, dog ikke dersom en får covid. Har betalt reisen med kort som har forsikring hos Codan. Av deres nettside fremgår det at også covid dekkes dersom en skulle være veldig uheldig (er fullvaksinert). Har forsøkt å kontakte codan uten hell for å få bekreftet dette før jeg reiser (alltid kjekt å ha skriftlig dokumentasjon når situasjonen er som den er). Er det andre på forumet som har vært i kontakt med codan og fått dette bekreftet (vi snakker da om ferie innenfor eu).

3. Zeppelin

Zeppelin Nytt Medlem

Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    3
    Transit på LHR
    skal holde med Antigen test? "taken within three days of departure"

4. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    Kan jo hende man har "litt vondt i halsen da;-)"

Oppirumpadi liker dette
  5. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,658
    Bonuspoeng:
    183
    Men får du tatt antigen eller PCR? Litt vondt i halsen kan fort bli vondt i reiseplanene når prøvesvar ikke godtas på grensen.

6. LNAND

LNAND Medlem

Likes mottatt:
    344
    Bonuspoeng:
    63
    Nå har jeg googlet meg grønn. Har bonusreise med LH i C for 2 voksne og 2 barn (under 12) OSL-FRA-CDG i høstferien. Kun transit på FRA, så skal ikke inn i Tyskland. Begge voksne er fullvaksinerte (COVID+1 dose Pfizer). Inn til CDG virker det veldig åpent, men jeg klarer ikke finne ut av om jeg må teste barna før avreise til FRA.

Om jeg tolker LH sin side rett så er barn i følge med vaksinerte voksne fritatt for testing. "This does not apply to passengers younger than 12 years."
    LH: https://lufthansa.travel-regulations.com/route-info?origin=OSL&destination=FRA&search-enabled=true

Men nå er Oslo og Viken regnet som high-risk area, så da virker det som det er andre regler som gjelder. Om jeg tolker Reopen siden riktig må barn i karantene ved ankomst fra high-risk areas.
    Noen som klarer å finne ut hva som gjelder for barn fra Viken inn til Tyskland?
    "Travellers who - in the last 10 days - have stayed in a high-incidence area must self-isolate until they submit to the digital registration on entry either:
    • proof of vaccination against COVID-19
      Accepted vaccines: all those listed on the website of the Paul-Ehrlich-Institut. At least 14 days must have elapsed since the second dose of the vaccine dose (or single dose for Johnson&Johnson);
    • proof of recovery from COVID-19, certified by a positive PCR test result carried out at least 28 days before, and not older than 6 months;
    • a pre-departure negative PCR test taken within 72 hours prior to arrival (or a rapid antigen test taken within 48 hours prior to arrival). In this case, the 10-day quarantine period may be ended on the basis of a negative test carried out no earlier than 5 days after entry. For children under 12 years self-isolation ends automatically after 5 days."

Reopen: https://reopen.europa.eu/en/from-to/NOR/DEU

*Edit:
    Ser i skrivet om high-risk areas:
    "Note: Please note that as of 0:00 a.m. (midnight) on 1 August 2021, the amended Ordinance on Coronavirus Entry Regulation came into force: On account of the increasing worldwide spread of readily transmissible SARS-CoV-2 variants (in particular, the delta variant), as of this point in time a general obligation to furnish proof applies. This means that persons aged 12 or over must, as a rule, possess a negative test result or proof of vaccination or recovery when entering the country."
    https://www.rki.de/DE/Content/InfAZ...gebiete_aktuell_en.pdf?__blob=publicationFile

Så jeg er veldig usikker hva som gjelder her.

Last edited: 23. sept 2021
  7. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,284
    Bonuspoeng:
    183
  8. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    Er det ikke PCR test som blir tatt da? Se bilde. IMG_0306.jpg

Insomnia4u liker dette
  9. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,648
    Bonuspoeng:
    183
    Kristian, Earl, Insomnia4u and 7 others like this.
  10. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,721
    Bonuspoeng:
    183
    Lars J liker dette
  11. Durek

Durek Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    456
    Bonuspoeng:
    63
    Er det håp om at munnbind på fly forsvinner snarlig? I hvert fall på innenriks?

Xflipper and Skarven like this.
  12. Akhtarwakas

Akhtarwakas Medlem

Likes mottatt:
    139
    Bonuspoeng:
    43
    Hva er opplegget med forsikring nå?

13. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Bør kunne fjernes i morgen kl 16, men selskapene vil nok fortsette en stund til tipper jeg.

Durek liker dette
  14. Akhtarwakas

Akhtarwakas Medlem

Likes mottatt:
    139
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg er litt sikker om jeg skal gå for Gauda sin eller vente på dnb.

15. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg tolker Regjeringen at reise mellom oransje land nå blir som før. Dette gjelder for alle, både barn og de som av en eller annen grunn ikke har vaksinert seg. Er det noen som vet om andre land kommer til å følge etter? Hadde vært deilig å kommet tilbake til slik vi hadde det før :)

upload_2021-9-24_13-37-13.png

16. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,339
    Bonuspoeng:
    183
    Forsikringsselskapene følger UDs reiseråd. Dvs at du fra 1.oktober er dekket i de fleste land. UD har vel fortsatt noen land de fraråder reise til, men det er jo ikke akkurat typiske turistmål ;)

17. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,730
    Bonuspoeng:
    293
    Med tenke på konsert- og showtilbudet framover så er det spennende å se om vi kommer til å godta dokumentasjon fra utenfor EU så ikke dette skjer:

https://www.vg.no/rampelys/i/7dqWE3...rferdelig-at-politikk-kom-i-veien-for-kunsten

Har ikke billetter til konserter med utenlandske artister på en stund, men jeg har billetter til amerikansk standupartist i oktober.

18. RescueMe

RescueMe Kortreist bonusjeger

Likes mottatt:
    1,445
    Bonuspoeng:
    93
    Munnbind innenriks fortsetter nok, SAS bekrefter på facebook at de følger EASA.

Ullensaker synes også at korona fortsatt er veldig veldig skummelt, så de krever munnbind på Galemoen.

19. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,169
    Bonuspoeng:
    113
    Lei av munnbind selv, men samtidig setter jeg litt pris på det. Kjipt å eventuelt bli kastet inn på karantenehotell og få ferien ødelagt fordi man ble smittet på reisen.
    Har hatt reiser på 30 timer med konstant munnbindbruk utenom spisepauser og det har selvfølgelig vert godt å endelig ta det av, men den lille ekstra sikkerheten syns jeg har vert god å ha også.

Mbj, kaiarne and trygveat like this.
  20. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,710
    Bonuspoeng:
    183
    Det er vel over fra i morgen klokken 16.00?

Del denne siden