Corona-tråden

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Woodswing, 06. mars 2020.

  1. Akhtarwakas

    Akhtarwakas Medlem

    Innlegg:
    205
    Likes mottatt:
    125
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har retur fra USA neste uke fra LAX via London. Hvis UK innfører krav til test ved transit noen tips på hvordan man kan få tatt pcr test i USA? Og hva er det billigste alternativet?
     
  2. tensai

    tensai Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Første kjente omicron tilfelle i Europa reiste inn til Belgia fra Egypt den 11. november og testet positivt den 22. november. Mellom 11. november og 25. november har det vært daglige avganger fra Sør-Afrika og Egypt til hele Europa.
    https://www.euronews.com/2021/11/26...-covid-variant-has-been-discovered-in-belgium

    Hvis omicron er i stand til å utkonkurrere delta, så har det allerede vært for sent å stoppe den i 2-3 uker. Alt som skjer nå er dessverre bare mer fremmedfrykt.

    Mange ting man kan gjøre for å hindre/senke smittetrykk, men reiserestriksjoner mellom land med lik smittegrad er et latterlig tiltak som må forkastes.
     
  3. Tonjemo

    Tonjemo Medlem

    Innlegg:
    123
    Likes mottatt:
    409
    Bonuspoeng:
    63
    Så har dette plutselig blitt reprise. Fire dager før avreise til min første ordentlige bonusreise til SFO var det store tvil til om vi kunne få dra grunnet covid.
    Det var mars 2020.Alle vet hvordan det gikk.

    Torsdag skal det være avreise til EWR. Men usikkerheten begynner nok en gang å bre seg. Det er mye smitte i «miljøene» til begge barna. Og mange nær oss er smittet. Barnevaktene er lugne og mener dette skal gå bra. Selv begynner jeg å bli i tvil.
    Hva tenker dere IFere? Spesielt dere som skal reise denne uka..

    Edit:Måtte rette årstall:)
     
    Last edited: 29. nov 2021
    obay and Eddie47 like this.
  4. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    789
    Likes mottatt:
    1,923
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er veldig glad jeg reiste, men forstår deg godt. En uke før avreise testet en i klassen til jentungen (som var med på tur), og jeg var veldig nervøs for antigen-testene vi måtte ta på forhånd. Det gikk heldigvis bra, og hele turen ble for vår del litt "corona-fri", noe som også var ganske deilig.

    Slik jeg ser det er største faren nå om det skulle bli ny lockdown, med påfølgende kanselleringer, karanterer osv.

    ...men, om barnevaktene "godkjenner" turen (og godtar at de evt. må være hjemme om barna blir syke) hadde jeg reist. Det kan bli lenge til neste gang.
     
    obay, Maggie and Tonjemo like this.
  5. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,511
    Likes mottatt:
    62,924
    Bonuspoeng:
    293
    Det har vart lenge det her, men ikke SÅ lenge. :p

    Men jeg skjønner at usikkerheten kommer snikende. Så lenge dere har reiseforsikringer som dekker det som dekkes må, så hadde jeg vært rolig. Hvis jeg forstår deg rett, så skal barna være hjemme? Da hadde jeg vært enda roligere.

    Men, dette er en avgjørelse du/der må ta på bakgrunn av egne følelser. Ikke på bakgrunn av hva en gjeng med flygale tullinger på internett mener. :D
     
    KRS, obay and Tonjemo like this.
  6. Tonjemo

    Tonjemo Medlem

    Innlegg:
    123
    Likes mottatt:
    409
    Bonuspoeng:
    63
    :oops: Ha ha nei. Men det føles så lenge;)

    Vi har fått covid i hus, så da blir det ikke tur.
     
    obay liker dette
  7. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,207
    Likes mottatt:
    3,144
    Bonuspoeng:
    113
    God bedring:)
     
  8. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,906
    Likes mottatt:
    9,394
    Bonuspoeng:
    183
    REIS!! Det mener jeg. Man testes, sjekker og alt går nok bra. Så kjør på. Vi lever bare en gang
     
  9. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,906
    Likes mottatt:
    9,394
    Bonuspoeng:
    183
    og da er mitt råd verdiløst:D:D
    Men ville reist om ikke dere hadde fått smitte i hus
     
  10. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,511
    Likes mottatt:
    62,924
    Bonuspoeng:
    293
    Kjipt. God bedring til de det gjelder!
     
  11. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,388
    Likes mottatt:
    5,540
    Bonuspoeng:
    183
    God bedring til dere!
     
  12. vegasbaby

    vegasbaby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    292
    Likes mottatt:
    298
    Bonuspoeng:
    63
    Det tror jeg ingenting på. USA har allerede et relativt streng test-regime, pluss krav om vaksine for innreise. Fauci, som rådgir Biden, antar viruset allerede er i USA og mener uansett det er behov for mer tid for å evaluere det. Noe større politisk press for stengning av grensen - i alle fall mot EU - foreligger ikke. Tvert imot går presset fra republikanerne i retning av at ting må holdes i gang og åpent.
     
    Gabface, Maggie and Kortbanetraver like this.
  13. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,484
    Likes mottatt:
    25,267
    Bonuspoeng:
    183
    Krysser fingrene for at du har rett :)
     
  14. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,292
    Likes mottatt:
    6,426
    Bonuspoeng:
    183
    Canada innfører obligatorisk testing på grensen, med karantene frem til resultatet er klart:

    "All air travelers coming from outside Canada, apart from the United States, will now need to be tested at the airport (where) they are landing in Canada," Duclos told a briefing.

    "They will then need to isolate themselves until they get the results of their test."

    https://www.reuters.com/world/ameri...mid-omicron-concerns-toronto-star-2021-11-30/
     
    Spielhaug liker dette
  15. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,431
    Likes mottatt:
    4,335
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg spør ikke for å ville henge deg ut på noen måte, men hvorfor det?

    Vi har i heimen hatt noen turer planlagt, og et kriterie har vært at landet vi skal dra til har en ok vaksinasjonsgrad og levelige smittetall. Sør-Afrika har vel ingen av delene så jeg hadde selv ikke dratt dit, men hører gjerne om hva din resonering sier :)

    For ordens skyld ser jeg at tallene for sørafrika har vært lave men de er nå på full fart inn i 4. smittebølge ifølge grafen. Og kun 24.4% fullvaksinert.

    USA står foreløpig fortsatt på planen men cruise fra Barbados har vi kansellert.

    Grunnen til at jeg spør er fordi det dukker nå opp at det er folk som har tatt med seg Omicron til Norge fra nettopp Sørafrika, og jeg ble sittende og lure på hvorfor folk dro til Sørafrika i disse tider med mindre de absolutt måtte. :)
     
  16. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,511
    Likes mottatt:
    62,924
    Bonuspoeng:
    293
    Når på reisen sjekkes det at man har negativ test innen fristen? Ved boarding av siste fly til USA, eller ved boarding av første fly på samme PNR?
     
  17. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,040
    Likes mottatt:
    33,270
    Bonuspoeng:
    293
    Føler meg på ingen måte uthengt :)

    Grunnen til at vi skulle til Sør Afrika om 8 dager er fordi vi kjøpte en billett på Lufthansa sitt salg i våres, kunne jo ikke drømme om at dette skal fortsette på 3 året…
    Det så jo veldig lyst ut og som du er inne på, med fine tall bare for noen uker siden, sommer der nede og da tradisjonelt mindre sånt svineri.

    Så ja, jeg syns vi har lov til å være lei oss, samtidig så er vi selvsagt glade for ikke å stå midt oppi det der nede nå. Enn si å skulle ha bragt noe hjem.

    Men, men, sånn er det. Livet gir og livet tar. Det blir en ny mulighet. :)
     
    Last edited: 01. des 2021
    Earl, anders82, Eddie47 and 1 other person like this.
  18. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,040
    Likes mottatt:
    33,270
    Bonuspoeng:
    293
    Husk dessuten at for et par uker hadde ingen av oss hørt om Omicron, når man så har full vaksinering ville det ikke vært værre å reise dit en andre steder.
     
  19. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,495
    Likes mottatt:
    3,967
    Bonuspoeng:
    113
    At det var en ny variant med navnet omicron som var veldig smittsom hadde i alle fall ikke jeg hørt om en gang før det plutselig stod 2 fly på Schipol med passasjerer som var stuck. :rolleyes:
    Virker som at dette kom veldig brått på, og derfor har nå mange land hasteinnført reiserestriksjoner. Første tilfelle ble oppdaget 9. November, så det er jo ikke usannsynlig at folk allerede var i Sør Afrika når de hadde første tilfelle av omicron
     
    Jeanette, Eddie47 and RoadKing like this.
  20. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,292
    Likes mottatt:
    6,426
    Bonuspoeng:
    183
    holmen liker dette

Del denne siden