Covid-test i forbindelse med reiser

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av furlong, 04. aug 2020.

Tags:
  1. tstone

tstone Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,086
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, slik jeg har forstått det er Trondheim/St.Olav ganske så alene om denne løsningen.

2. mariusberg89

mariusberg89 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    159
    Bonuspoeng:
    43
    anbefaler ikke å teste på OSL. Laaaang kø!
    Jeg sitter nå og må prøve å rebooke siden jeg ikke har fått svar på testen jeg tok i går i Oslo og det er for lang kø her. Artig start på turen (om den blir noe av nå da)

RoadKing, markus and Edvard like this.
  3. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Det er i desember ikke mulig å bestille time for test på Oslo lufthavn.

https://drdropin.no/oslcovidtest

Velkommen til Dr.Dropin teststasjon på Oslo Lufthavn Gardermoen.

Vi har åpent 24/7, og du finner teststasjonen bak Norwegian innsjekk i avgangshallen.

Det er dessverre ikke mulig å bestille time, kun drop-in. Beregn god tid, gjerne 3-4 timer før avgang. Mandag, fredag, lørdag og søndag er dager med stor pågang. Julen vil også være hektisk.

De har testmuligheter i Oslo sentrum, inkl. Ekspress RT-PCR på 1-5 timer.
    Merk at det kan være krevende å booke tidspunkt i julen for covidtest.

https://drdropin.no/koronatestoslo

4. Fleksnes

Fleksnes Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    818
    Bonuspoeng:
    93
    Var dette igår når jeg kom fra ARN også.

5. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Oslo Helse har for Lufthansa flyvninger tilbud på Fast Track PCR-test (resultat innen 5 timer). 1800 NOK med Fit-to-Fly certificate. Endring eller kansellering må gjøres 24 timer før avtale.

https://oslohelse.no/lufthansa-choose-location/

Tilsvarende tjeneste for Emirates (EK) og SAS er 1500 NOK.

Dr.Dropin i Oslo har for vanlig PCR-test ikke henting fra Fürst alle dagene i julen. Du kan levere test ved prøvemottaket i Søren Bulls vei 25. Har gjort dette før.

Postluken der er åpen hele tiden, men leverte prøver på Juleaften blir kun håndtert av prøvemottak mellom kl. 09-12.

Fürst har fortsatt svartid på 1-2 dager, med forbehold om at prøven ikke må analyseres 2 ganger.

Last edited: 20. des 2021
  6. tkrunning

tkrunning Infrequent frequent flier

Likes mottatt:
    138
    Bonuspoeng:
    33
    Takk @afirm og @Fleksnes, godt å vite! Var det lang ventetid der (både før og etter test)? Kan man evt gå tilbake til tax free mens man venter på resultatet, eller er det et designert venteområde man ikke kan forlate?

@Fleksnes hvordan var køen i passkontrollen i går (jeg antar man fremdeles må igjennom den når man kommer fra ARN)?

7. melind

melind Medlem

Likes mottatt:
    215
    Bonuspoeng:
    43
    Ankom fra ARN nå i ettermiddag, laang kø og kaos forran Domestic Transfer, spurte bare om det var greit at jeg tok test hjemme, fikk ok og bare gikk gjennom Toll.
    Så ut som at ingen hadde kontroll i området så er vel egentil bare og gå rett igjennom og utføre test innen 24t.

tkrunning liker dette
  8. tkrunning

tkrunning Infrequent frequent flier

Likes mottatt:
    138
    Bonuspoeng:
    33
    Godt tips i tilfelle det er kaos i morgen også! Har en selvtest i bagasjen uansett, så kan alltids ta den :)

9. mariusberg89

Likes mottatt:
    159
    Bonuspoeng:
    43
    Kan melde fra min side om at det ikke har noe å si hvilke regler ankomst landet du skal til har. SAS sine verter var veldig strenge på mye mer enn hva Mexico har som krav..

10. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    901
    Bonuspoeng:
    113
    Fortell!

11. haakonks

haakonks Veteran Moderator

Likes mottatt:
    10,453
    Bonuspoeng:
    183
    Ut i fra hva du har skrevet i andre poster så har dette en enkel forklaring.

Du skulle til Mexico via USA, og da er det USA sine regler som gjelder for deg i første omgang, ikke Mexico sine. USA har ikke et begrep om transfer, så ved mellomlanding i USA må alle gjennom immigrasjon på vanlig måte.

tobeornot999 and Insomnia4u like this.
  12. mariusberg89

Likes mottatt:
    159
    Bonuspoeng:
    43
    Nja, jeg endte opp med å fly med Turkish via Tyrkia og der er det ganske mer avslappet så vidt jeg har funnet ut av. Men hun SAS-verten var ganske streng og ville så vidt slippe meg på flyet. Hun mente at covid-testen min ikke ville være gyldig når jeg boardet flyet i Istanbul men der brydde de seg ikke noe.

13. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,025
    Bonuspoeng:
    293
    Mexico : Antigen 20 min og 200kr PCR over natten og 500kr. fikses lokalt å drop inn på turiststeder. godkjent resultat på e-post.

USA: drop inn med bil på Walgreens/ CVS. Lokalt i byene drop inn steder utendørs. Du får gratis test fordi du er uten amerikansk forsikring. Opplyste om ønske pga reise, noe som var uproblematisk. hurtigtest 20 min, PCR garantert før neste dag, svar på telefon eller e-post. tok 10 min.

Baldrick, Edvard, cooolcatz and 6 others like this.
  14. Xaantiam

Xaantiam EB n00b

Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Skal på MR til København 5 januar, første tur utenlands etter Coronaen traff. Har fått med meg at det nå kreves test for å komme inn til Danmark. Det jeg ikke blir klok på er hvorvidt dette gjelder når det bare er transfer? Har 6 timer før flyet går i retur. Tenker det lureste er å bare ha en test slik at det ikke blir noe krøll, skal være dugende med en hurtigtest. Hvordan gjør man dette rent praktisk? Bor i Stavanger. Får man automatisk en skriftlig bekreftelse på negativ hurtigtest på mail, eller er det noe annet man må gjøre??

15. tstone

tstone Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,086
    Bonuspoeng:
    93
    Negativ hurtigtest tatt hos de som kan registrere digitalt dukker opp i koronasertifikatet etter få minutter.

Edvard and Xaantiam like this.
  16. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,428
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har erfaring med ventetid for hurtigtest hos Dr Droping på OSL?

Har utreise til USA kl.15:40 11.jan, så om jeg ikke får tatt hurtigtest i Tromsø innen 24t før blir løsningen å fly ned til OSL dagen før for å ta en dropin test.

17. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    901
    Bonuspoeng:
    113
    Vet noen om dette gjelder NYC også?

18. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,992
    Bonuspoeng:
    183
    Ventetid for 5 timer siden må ha vært lang. Køen gikk ut i hallen, og langt bortover mot NAS innsjekkingen.

Jeg gjetter rundt 50 folk stod i køen, og om hver av dem bruker 10 minutter inkl betaling og selve testingen så kan man jo lett regne ut at dette tok lang tid - også dersom de skulle ha et par samtidige teststasjoner innerst i korridoren der.

19. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,025
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, du kan sjekke testestasjoner for bil online på de to kjedene. Test stasjoner i byen vet jeg positivt det er, har en kompis som bor i Brooklyn. Uten at jeg kjenner rutinene for bestilling osv der.

mrt liker dette
  20. emilrossing

emilrossing Medlem

Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Skal reise KSU-OSL-ARN-LPA i slutten av januar, og ser Sverige nå har innført test ved transit også. Burde jeg ringe gulltelefonen å få endret utreise til OSL-LPA direkte? Er bestilt via friends & Family

Del denne siden