Danmark - hvordan rekke Covid test på 24t?

Tråd i 'Reisemål' startet av hebjor, 11. jan 2021.

1. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,274
    Bonuspoeng:
    183
    Drar selv Mia-Chp-Osl i ettermiddag amerikansk tid. Sas har ikke informert noe om krav til test ved transit. Skal oppdatere her etter innsjekk.

Henrik and trygveat like this.
  2. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,626
    Bonuspoeng:
    183
    Min oppfatning er at dette betyr ingen begrensninger knyttet til transit. Jeg ville heller ikke vært spesielt bekymret med å måtte vise til unntak på politiet.dk el. ved innsjekk hos SAS, da de nok kan dobbeltsjekke eventuelle tvilstilfeller med folk i København. Starter reisen med et annet selskap kan dette være mer utfordrende.

Henrik and Maggie like this.
  3. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Minner om at «Time of entry» er passkontroll/toll ved CPH, altså innreise Danmark.

“Entry to Denmark” har ikke andre tolkninger. Det betyr grensekontroll DK, ikke Schengen.

Prior to entry på CPH er før grensekontroll Kastrup. Pre-departure er før avreise origin.

NoLimit, Maggie and Henrik like this.
  4. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,098
    Bonuspoeng:
    183
    Utestasjon, så ikke rene SAS-ansatte på innsjekk, dessverre. Enig i at det hadde vært noe lettere om det hadde vært en med forståelse av skandinaviske myndigheters struktur og man kunne henvist til den type kilder, men i mitt litt negative sinn blir ikke en amerikansk innsjekkingsagent som tilfeldigvis ble tildelt SAS den dagen imponert over en nettside vist frem på en iPhone.

Edvard liker dette
  5. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,626
    Bonuspoeng:
    183
    SAS har vel fortsatt lokalt ansatt station manager? Jeg har vanskelig for å tro at de ikke vil strekke seg langt i å dobbeltsjekke regler før skandinavere nektes hjemreise.

6. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,274
    Bonuspoeng:
    183
    Oppdatering fra MIA.
    Ingen spørsmål om test for transit Chp.
    Pass på kom inn i goldtrack/fasttrack ved sikkerhetskontrollen om man ikke snakker spansk ;)

Del denne siden