Et lite headsup: Jeg hadde «feil» butikk registrert i Meny Mer, og min lokale Meny hadde ikke de samme prisene som Bryn i Oslo…
Her var det jo faktisk HINSIDES mange produkter! Riktignok har produktene det til felles at de er dyre, men hva gjør man ikke...
Mye dyrt, ja. Synes pølsevariantene så "rimelig" ut (ikke for høy pris kontra tilsvarende produkter og -kvalitet). Muligens olivenoljen også (dersom det faktisk er noenlunde kvalitetsolivenolje).
Dyrt er dem, men her var det mye utvalg og mye bra kvalitet....jeg tror jeg kan snart svare på om man kan få velkomstbonusen to ganger når man melder seg inn igjen. Med FP4 og SAS MC/Amex Premium må man nå bruke 14 286 kroner for en tur i SAS Business. Handler man på trippel Trumf med Amex Elite, holder det med 13 275 kroner. Det virker ok når man tenker på at man også sitter med en del god mat.
Har fått avslag på et strawberry kjøp som jeg vet ble booket etter boka, klaget, men avvist. Vet ikke helt om man kan gjøre noe mer? Har ei fått noen forklaring
Til syvende og sist er det butikken (Strawberry) som avgjør en klage, og du kan ikke regne med noen forklaring, I noen helt åpenbare tilfeller der butikken ikke vil samarbeide betaler Trumf bonus ut av egen lomme. Da gjelder det gjerne butikker som ikke vil samarbeide over tid og som også kanskje er på vei ut av ViaTrumf. Gjorde du alt som du pleier (på en måte som har gitt Trumf tidligere)? Endret du bookingen, feks. la til eller fjernet netter? Brukte du en rabatt fra en annen side, feks. NAF? Dette vil vanligvis fungere, men er mest sannsynlig ikke etter intensjonen, og kan endres når som helst. Sammenlignet du priser fra feks. Trivago i samme nettleser og sesjon som booking via ViaTrumf? Var kjøpet et gavekort?
Jeg fikk heller ikke Trumf fra Strawberry da jeg booket hotell for et par uker siden. Jeg har sendt inn klage, men ikke hørt noe om det ennå. Jeg har ordnet booking, og la til kortet mitt, men betaler ikke før jeg sjekker inn. Kan det være grunn til at jeg ikke fikk Trumf?
Nei, det er OK. Klage på manglende registrering av kjøp kan ikke behandles før oppholdet er gjennomført. Om prisen fortsatt er den samme ville jeg kanskje bare booket på nytt og så avbestilt den første reservasjonen.
Hvis man er usikker på om bookingen ble registrert riktig gjennom Viatrumf kan man gå inn på "ny henvendelse" og sjekke om den er i listen over registrerte handler. Man får ikke lagt inn sak om manglende registrering før etter en uke, men hvis kjøpet kommer opp i listen, så skal det være registrert riktig. Det hender at kjøp ikke blir registrert, at man glemmer å gå gjennom Viatrumf (det kan skje den beste! ), eller at noe annet går feil. Jeg pleier å bare avbestille og bestille på nytt, så lenge prisen ikke har endret seg.
Det går vanligvis 30-70 dager etter gjennomført opphold før du får trumfen utbetalt. Men hvis det ikke er registrert i listen over kjøp på på Viatrmf, så er noe galt.
Jeg gikk gjennom viaTrumf da jeg bestilte rommene. Jeg har ikke rommene før langt ut i Mai, så jeg skal sjekke det opp, og muligens kansellere bookingen og booke på nytt hvis mulig.