Den store Trumf-tråden

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Neonex, 02. jan 2018.

  1. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    794
    Likes mottatt:
    1,928
    Bonuspoeng:
    93
    Alt dette er gjort, men har ikke sett noe til de ekstra trumf-kronene.
     
  2. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,336
    Likes mottatt:
    6,519
    Bonuspoeng:
    183
    Sjekk neste uke?
     
  3. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    794
    Likes mottatt:
    1,928
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg kom faktisk ikke på det var september. :p

    ...men ja, mulig de kommer samlet i slutten eller noe.
     
    trygveat liker dette
  4. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    1,172
    Likes mottatt:
    7,865
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg sendte en henvendelse, så kan ikke svare på om de i mellomtiden har gjort en automatisert gjennomgang.
     
  5. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    683
    Likes mottatt:
    1,498
    Bonuspoeng:
    93
    Hei
    Hvilke andre anbefaler dere (for Beito hytte området)
     
  6. marekz

    marekz Medlem

    Innlegg:
    238
    Likes mottatt:
    407
    Bonuspoeng:
    63
    Da blir det å bruke TrumfPay i oktober, begrenset til Norgesgruppen.

    54 poeng per 100,-, mot normalt 28,5 (evt 33,5 med 20p/100) ved betaling via ulike kredittkort. Det må vel sies å være en bra deal?

    Under trippeltrumf i oktober loves det ytterligere 2%, totalt 6%. Dobbel trippel-trumf, med andre ord.

    https://www.trumf.no/trumf-pay-fire-prosent/
     
    jgroneng liker dette
  7. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    774
    Likes mottatt:
    2,400
    Bonuspoeng:
    93
    Og når de får en kritisk masse på Trumfpay vil det ikke være mulig å dobbeltdippe med kredittkort lenger, samtidig som trumfen går tilbake til 1%
     
    Storbaba, markus, Cumulus and 3 others like this.
  8. ccurrahee

    ccurrahee Jobb jobb jobb

    Innlegg:
    10,264
    Likes mottatt:
    36,932
    Bonuspoeng:
    293
    Da er vi tilbake til diskusjonen, hopp på et godt tilbud eller utnytt hull i systemet eller ikke, for at de ikke skal lukkes.

    Jeg tipper dobbeltdippingen forsvinner med eller uten min bruk av et OBOS kort i stedet for AMEX på Meny i oktober.
     
    tobeornot999, marekz and Chrisljo like this.
  9. ccurrahee

    ccurrahee Jobb jobb jobb

    Innlegg:
    10,264
    Likes mottatt:
    36,932
    Bonuspoeng:
    293
    Det er ikke dumt, med mindre du feks trenger opptjening på AMEX eller annet kort for å få utløst bonuser eller CT. Da blir det raskt "dyrt" om du skal i gang med Bill Kill i November.
     
  10. marekz

    marekz Medlem

    Innlegg:
    238
    Likes mottatt:
    407
    Bonuspoeng:
    63
    For at dobbeldipping skal forsvinne, må vel de rent praktisk forby å betale med kredittkort? Eller? Det tror jeg ikke skjer.
     
  11. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    774
    Likes mottatt:
    2,400
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, men de kan gjøre som Esso og tvinge deg til å velge mellom kredittkort og trumf.
     
    tobeornot999 and NoLimit like this.
  12. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,897
    Likes mottatt:
    5,787
    Bonuspoeng:
    183
    No er det vel nokon som meiner at Grandiosa ikkje eignar seg som menneskemat, men for oss som tenker at det kan vere praktisk ein gong i blant so er det mogleg å håve inn 50% Trumf neste veke. Gjeld Grandiosa og Big One.
    30% Trumf på fri for-produkt.

    IMG_9252.jpeg IMG_9253.jpeg

    Uavhengig av diskusjonen rundt bruk av Eurobonuspoeng om dagen so er det i alle fall særs gode moglegheiter for å dra inn poeng om dagen!
     
    Last edited: 29. sept 2024
    Maggie, EndreD, Insomnia4u and 7 others like this.
  13. marekz

    marekz Medlem

    Innlegg:
    238
    Likes mottatt:
    407
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg ser poenget ditt, men helt ærlig tror jeg at Esso er et unntak (som jeg unngår av den grunn, og sikkert flere). Årsaken til at de gjør dette er noe utydelig kommunisert.

    For å strekke det litt vel langt, skal butikkene som er på ViaTrumf også be deg velge mellom betaling mellom kredittkort eller bankoverføring? Prinsippet er det samme, det er også dobbeldipping i en form.

    Det er jo egentlig snakk om to ulike "valuta"; Norgesgruppen gir deg trumf, mens SAS EB MasterCard gir deg EB-poeng direkte. Det burde være irrelevant for Norgesgruppen hva slags fordeler den enkelte får fra sitt kredittkort.
     
    Last edited: 29. sept 2024
  14. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,384
    Likes mottatt:
    8,789
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, og disse varer jo i måneder (og år, neida) i fryseren - så nå er det bare å løpe til Meny :)

    Holdbarheten sier vel noe om hvor konservert det hele er, men det kan vel ikke skade med Grandis en gang i blant.
     
  15. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,884
    Likes mottatt:
    8,523
    Bonuspoeng:
    183
    Det er opplagt at Norgesgruppen ønsker at vi skal bruke BankAxept kort(eller Trumf Pay) da dette gir de mye mindre kostnader pr transaksjon enn om vi bruker kredittkort.

    Jeg tror ikke @Kjetil L sin påstand er usannsynlig om de blir fornøyd med volumet de får på Trumfpay.

    Om teksten under er riktig betaler Norgesgruppen Amex/Mastercard mellom 10-30kr i gebyr for hvert salg de har på 1000kr , mot kanskje 40 øre om du betaler med Trumf Pay

    Ganger du dette med noen millioner transaksjoner blir det mye penger..

     
    Last edited: 29. sept 2024
  16. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,336
    Likes mottatt:
    6,519
    Bonuspoeng:
    183
    Målgruppen til Trumf Pay er nok i hovedsak de som i dag bruker Visa Debit i Apple- og Google Pay, det er garantert her det store volumet ligger. Husk også at kjøpsdata som samles inn er gull verdt for NorgesGruppen, kan aldri tenke meg at de vil ta bort denne muligheten fra andre betalingsformer.
     
  17. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,884
    Likes mottatt:
    8,523
    Bonuspoeng:
    183
    Godt poeng der også.
    Kan tenkes noen scenarioer hvor f.eks betaling med kredittkort/skann av trumf kort senkes til 0,5% og trumf Pay gir 1%.
    Eller kampanjer som meny mer og trippeltrumf blir "kun for trumf Pay kunder"
     
  18. marekz

    marekz Medlem

    Innlegg:
    238
    Likes mottatt:
    407
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, selvfølgelig. Det gjelder ikke bare Norgesgruppen. Hadde butikkene kunne velge og bestemme selv, hadde alle betalt med BankAxept og kun det.

    En trenger ikke se lenger enn til CoopPay. Man får flere fordeler (høyere cashback) ved bruk av deres eget kredittkort, enn ved andre kort.

    Støtte for TrumfVisa i TrumfPay kommer i høst.
     
    Last edited: 29. sept 2024
  19. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,542
    Likes mottatt:
    4,081
    Bonuspoeng:
    113
    I praksis er det vel mindre en 1,88% ekstra Trumf sammenlignet med kombinasjonen Trumf/SAS MC Premium (1,52% når man har Amex Elite) i oktober. Selv om man handler for 10 000 i måneden, så sitter man igjen med fattig 2 500 poeng ekstra, men bidra til at Norges Gruppen kanskje på sikt gjør bonusgamet mye mer vanskelig. Jeg ser veldig lite insentiv til å være med, selv når min egen omsetning kanskje ikke er det som blir avgjørende for NGs videre fremgang med Trumf Pay.
     
    EndreD and Lars J like this.
  20. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,322
    Likes mottatt:
    5,886
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tror at de vil ta vekk muligheten for kredittkort på trumf-pay og kun tillate debit kort etter hvært, men tror det vil ta minst ett år før det skjer. De vil at folk skal binde seg til appen før de gjør det, men at en ellers kan bruke kredittkort i kassa på butikkene. Dermed ryker dobbeldipping som følge av dette, siden en da må velge mellom det å betale med kredittkort, eller bruke trumf pay.

    Når det er sagt så er Lunar visa og Revolut debit kort, så tror de vil gå i appen fremover, men Amex må nok begynne å tenke litt på hva de skal gjøre med kortene sine, for med den modellen de har nå så kan de bli presset mer ut av markedet slik jeg ser det dessverre. Amex må remodelere sin måte å drive business på for å overleve og da må de begynne å tilby debit kort.

    EU har også ett lovverk som jobber imot diskriminering av kunder, og det kan tenkes at EU's politikere også vil begynne å legge press på at så lenge kreditt ratingen godkjenner kredittden en kunde søker på, så bør ikke diskriminering forekomme i form av å nekte noen ett kundeforhold som de har råd til å betjene. Det er allrede lovverk mot dette, men at det foreløpig er sovende paragrafer, men det kan tenkes at politikerne vil vekke disse paragrafene i live igjen, så det vil bli store endringer på dette feltet de neste fem årene, så her på Amex tenke litt på hvordan deres business modell er, for den må endres om de skal overleve de neste ti årene.
     

Del denne siden