Den store Trumf-tråden

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Neonex, 02. jan 2018.

  1. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,489
    Likes mottatt:
    8,943
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har alltid tenkt at Meny er grisedyrt, og at de trumf-tilbudene bare får prisen ned på normalt nivå
     
    btm liker dette
  2. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,689
    Likes mottatt:
    4,108
    Bonuspoeng:
    113
    Det gjelder kun hvis du bruker trumfkronene til å kjøpe en ny pizza. Brukt fornuftig har 50% trumf langt, langt høyere verdi. Kjøper du pizza for 2000 kroner som @jvsandem gjorde kan du bytte de 1000 trumfkronene til 13.500 Eurobonuspoeng. Jeg bestilte nettopp en enveis til Sicilia for 15.000 poeng. Den koster i skrivende stund 5400 kroner. Med andre ord ville du spart 3400 kroner og fått et lass med pizza på kjøpet.
     
    Skyline, tobeornot999, Earl and 17 others like this.
  3. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,335
    Likes mottatt:
    1,529
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er IF-math - vår versjon av girlmath. Den nye (men akk så gamle) trenden hvor alt så klart omregnes og måles i verdi i form av EB-poeng.
     
  4. pepperminte

    pepperminte Medlem

    Innlegg:
    197
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Er man helt desperat for poeng, og har ikke mulighet til å spise seg gjennom store mengder meny mer bonus produkter så tenker jeg at dette kan være en plan:

    1. Ta kontakt med lokalt organisasjon som deler ut mat.
    2. Spør om du har kapasitet til å ta imot så og så mye av vare x (typ 100+ grandiosa).
    3. Om de vil ha maten, så er det bare å bestille på Meny.no med levering direkte til organisasjonen (så dette kan man gjerne gjør fra Oslo, Karasjok eller Burundi).

    Da får man masse Trumf, veldig lite arbeidskrevende, og hjelper noen som trenger det :)
     
  5. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,384
    Likes mottatt:
    8,789
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke sant? De deler jo ikke ut Trumf på hvert hjørne (bortsett fra hos Meny, da) - og Trumf kronene har litt verdi i seg selv ut over 1:1 ;)
     
  6. appelsin

    appelsin Haudemann

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Er det vanlig at mva trekkes ut av bonusberegningen til privatpersoner?
     

    Attached Files:

    • mva.JPG
      mva.JPG
      File size:
      42.9 KB
      Visninger:
      68
  7. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,897
    Likes mottatt:
    5,787
    Bonuspoeng:
    183
    Ganske mange selskap har dette på Viatrumf.
    Kan vel vere naturleg sia mva går til staten og ikkje og ikkje til foretaket - alternativet hadde vel berre vore ein lågare Trumfsats.
     
  8. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,322
    Likes mottatt:
    5,886
    Bonuspoeng:
    183
    Bedre å oppgi en lavere trumfsats i stedet for å eksludere trumf fra regenstykket. Det ironiske er at det finnes faktisk regnskapsavdelinger for store bedrifter som har gått på en smell i budsjettet på grunn av dette, så når de kan bomme på det, så kan i hværtfall den vanlige mannen i gata også bomme på den o_O:oops:
     
    appelsin liker dette
  9. appelsin

    appelsin Haudemann

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Helt klart bedre praksis med lavere trumfsats. Itillegg brukes det forskjellig praksis avhengig av hvor du handler..(å det er heller ikke spesifisert hos forhandlerne hos viatrumf).
     
    Cumulus liker dette
  10. travellers4fun

    travellers4fun Medlem

    Innlegg:
    93
    Likes mottatt:
    60
    Bonuspoeng:
    18
    Noen som kan tenke seg å selge Trumf i bøtter og spann? Jeg har lyst på Strawberry LTPlatinum. Er ved LTGold, men jeg vil høyere, så om noen har en bøtte med Trumf liggende og slenge så ta kontakt; jeg kjøper! :)
     
  11. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    12,945
    Bonuspoeng:
    183
    Og der blir det asiatiske middager hele uka

    IMG_5424.jpeg
     
    AirMags, travellers4fun, Earl and 9 others like this.
  12. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,041
    Likes mottatt:
    3,019
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noen som har laget en historisk oversikt over meny sine 30, 40 og 50% MER tilbud? Kombinert med andre tilbud?
    Konseptet er jo ganske nytt så litt tidlig å kunne dra noen røde tråder. Men om dette er kommet for å bli vil man muligens kunne forutse kommende tilbud i fremtiden.

    Vi spiser mye asiatisk mat hjemme, men jeg har gått å ventet på evergood på MER tilbud. Ser ut som jeg muligens må slå til på 30% avslag hos meny denne uka kombinert med TTT, og samboers nytegnede MER signering. Klarer jo 12% trumf på kaffe på den måten. Samtidig som vi kan hanke inn hele 62% trumf på asiatisk. :)
     
  13. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,689
    Likes mottatt:
    4,108
    Bonuspoeng:
    113
    Håper bare du ikke har gjort samme tabben som meg og registrert felles medlemsskap hos Trumf for samboeren. Jeg var ikke klar over 10% på første handel da jeg registrerte meg for MER, og handlet for 150 kroner eller noe. Tenkte jeg ikke skulle gjøre samme feilen med kona så jeg ventet med å registrere henne til vi skulle ha en skikkelig storhandel. Brukte vel 5-6000, men fikk 0 i ekstra bonus fordi hun hadde felles Trumfkonto med meg, til tross for at hun måtte registrere seg inividuelt i MER.
     
  14. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,041
    Likes mottatt:
    3,019
    Bonuspoeng:
    113
    Vi har ikke felles trumf heldigvis.
     
  15. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,242
    Likes mottatt:
    7,616
    Bonuspoeng:
    293
    Hos oss var bare alle registrert, selv om jeg bare registrerte meg selv manuelt.
     
  16. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,689
    Likes mottatt:
    4,108
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, sett i ettertid var kanskje ikke nødvendig, men det var i hvert fall mulig.
     
  17. ccurrahee

    ccurrahee Jobb jobb jobb

    Innlegg:
    10,264
    Likes mottatt:
    36,932
    Bonuspoeng:
    293
    det går helt fint å kombinere.


    Om meny har 5 % på netthandel kan du skulle stacke

    50% + trippel trumf + trumf pay + rabatt på netthandel.


    Har selv brukt 2/4 10 + mer innmeldings tilbud i trumf nettverket og avventer ny storhandel før jeg får en av de to siste til å aktivere.
     
    Magnus1001 and EndreD like this.
  18. ccurrahee

    ccurrahee Jobb jobb jobb

    Innlegg:
    10,264
    Likes mottatt:
    36,932
    Bonuspoeng:
    293
    Er vel i overkant glad i trumf matttematik selv for tiden.


    Men tenker at en del av de Asia varene er greit stivt priset i forhold til å kjøpe tilsvarende varer andre steder
     
  19. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    24,991
    Bonuspoeng:
    183
    Må ein gjere noko spesielt for å få denne bonusen? Eg bur langt frå Menybutikkar, men skal køyre forbi ein i sjølvaste Knarvik tysdag. Då skulle eg ha fått bunkra litt trumf.
     
    WingmanWizard liker dette
  20. WingmanWizard

    WingmanWizard Medlem

    Innlegg:
    123
    Likes mottatt:
    116
    Bonuspoeng:
    43
    Du må bli med i meny mer. Google det og klikk aktiver:)
     
    Sunnfjordingen liker dette

Del denne siden