Den store Trumf-tråden

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Neonex, 02. jan 2018.

  1. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,384
    Likes mottatt:
    8,788
    Bonuspoeng:
    183
    Du ønsker nok ikke å forstå poenget jeg tok opp. Så jeg slutter her.

    Jeg oppklarte akkurat det du fortsatt henger fast i.
     
    Kaffen liker dette
  2. FlyMCO

    FlyMCO Senior Medlem

    Innlegg:
    586
    Likes mottatt:
    789
    Bonuspoeng:
    93
    Saken med Apple Pay er at det er 100% anonymt.
    Bruker du f,eks AmEx i Apply-Pay,så blir du belastet fra et "leke AmEx kort-nummer".
    Ingen i butikken eller i betalings-terminalen kan koble disse oplysinigen opp mot DEG. Derfor ingen automatisk Trumf osv. Du må scanne trumf-kort i tillegg.
    Derfor liker butikker generlellt ikke bruk av Apple-Pay da de ikke kan koble deg opp med brukerinfo og handlemønster.
    "NETS",som eies for det meste av DNB, som driver de fleste betalingsterminalene mister også 1/3 av betalings-gebyret sitt,da Apple-Pay hopper over et trinn av de 3 trinnene.
    Kan du bruke Tæpping,kan du bruke Appel-Pay.
    Husker ikke hvordan dette var,men DNB mister millioner/milliarder i inntekter,pga Apple-Pay.
    Derfor ble nesten ALLE betalings-terminaler SPERRET for "TÆPPING" av NETS,ca et halv-år etter introduksjonen av Tæpping.
    Regjeringen måtte inn og lovbestemme at DNB måtte åpne igjen for Tæpping innen Jan 2020.
     
    Last edited: 16. okt 2024 kl 19:02
    Kjetil L and tobeornot999 like this.
  3. Jensemann

    Jensemann Aktivt Medlem

    Innlegg:
    406
    Likes mottatt:
    1,253
    Bonuspoeng:
    93
    Lenge siden jeg har sett så mye fakta feil på så kort tid:):

    @tobeornot999 - like greit at du gir deg, for din påstand om at Norgesgruppen og Coop eier Bankaxept er fullstendig feil. Bankaxept eies utelukkende av de norske bankene.

    @FlyMCO - DNB eier ikke en eneste aksje i Nets, der er 10 år siden de solgte seg ut. Nets mister heller ingen inntekter ved bruk av ApplePay. Der er bankene som utsteder kortene som er de som betaler en del av sin inntekt til Apple.

    Har jobbet i betalings bransjen i nesten 20 år (deriblant 8 år i Nets) og det er fullstendig ukjent for meg at Nets noen gang har stengt ned for tæpping på sine terminaler.
     
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,102
    Likes mottatt:
    33,411
    Bonuspoeng:
    293
    Før det tar helt av må jeg få minne om at det er lov å ta feil dere :)
     
    Baldrick, Henrik, Flymunda and 7 others like this.
  5. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,322
    Likes mottatt:
    5,885
    Bonuspoeng:
    183
    Kudos til @tobeornot999 og @FlyMCO for å gå ut med en klar påstand, for det nytter jo ikke å spørre om noe her på forumet. Mye smartere å påstå noe, slik at vi tvinger folk til å sette oss på plass. Det er den letteste måten å lære noe her inne :)
     
    Last edited: 17. okt 2024 kl 16:28
  6. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,273
    Likes mottatt:
    8,866
    Bonuspoeng:
    183
    Du verden…
     
    veeegard, vegardg, Eddie47 and 2 others like this.
  7. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,322
    Likes mottatt:
    5,885
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, du verden :rolleyes:
     
  8. DJViking

    DJViking Medlem

    Innlegg:
    170
    Likes mottatt:
    136
    Bonuspoeng:
    43
    I dag med Trippel-Trumf og Trumf Pay fikk jeg 6% Trumf-bonus.
    Handle på Kiwi fikk jeg også 20% Trumf-bonus på Frukt og Grønt.
    Gjorde en storhandel i dag på både Eurospar og Kiwi. Kjøleskapet mitt er nå stappfullt, men fikk 165kr i bonus.
     
    petrate liker dette

Del denne siden