Jaja, leste ikke forrige meldingen min du heller.
Veldig så lite bank-infrastruktur gjengen tåler. Verken
@Jensemann eller
@veeegard var interessert i å forstå det egentlige poenget mitt: dagligvare-baronene selv tjener på mellomleddet opp mot BankAxept. Fordi de eier det. Og de laget plutselig et monopol på betalingsformidling som tilfeldigvis kom BankAxept til gode.
Kanskje det å ha jobbet 15-20 år med betalings-infrastruktur betyr at dere ikke er så veldig ivrige på konkurranse til Nets/BankAxept?
Det er flere meldinger siden jeg skrev at dagligvare-kjedene ikke eier selve BankAxept, men det selskapet som skal *kanalisere* alle transaksjoner gjennom BankAxept. Men de gjentar i vei basert på første melding, som jeg etterpå utdypet og forklarte mer rundt.
BankAxept skriver det på egne nettsider. Jeg linket pressemeldingen fra dem selv.
Ikke så veldig vanskelig å forstå eller ettergå, men noen i bank/finans er visst ikke lystne på at dette skal komme frem.
Sikkert livsfarlig for finans folkene om dette kommer til mainstream media. Og seieren BankAxept skryter av på nettsiden sin faktisk blir stemplet som markeds-begrensende. Som den jo helt klart er.
Takk til
@Kaffen for moralsk støtte.
Vis alt...