Den store Trumf-tråden

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Neonex, 02. jan 2018.

  1. WingmanWizard

    WingmanWizard Medlem

    Innlegg:
    123
    Likes mottatt:
    116
    Bonuspoeng:
    43
    Bli MENY MER-kunde | Meny.no Du får i tillegg 10% på første handel.
     
  2. ccurrahee

    ccurrahee Jobb jobb jobb

    Innlegg:
    10,264
    Likes mottatt:
    36,932
    Bonuspoeng:
    293
    du får sjekke muligheten for bestilling på nett og henting og trumf pay om du først går litt bananas på et trumf besøk.
     
  3. travellers4fun

    travellers4fun Medlem

    Innlegg:
    93
    Likes mottatt:
    60
    Bonuspoeng:
    18
    Er det riktig forstått at om man vil betale med Trumf Pay så skjer det direkte fra bank-konto, ikke via kort?
    Jeg skaffet meg Trumf Visa nylig, men dette går ikke å legge inn i Apple Wallet. Virker ganske altmodisch, eller hur?
     
    tobeornot999 liker dette
  4. tombom

    tombom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    341
    Likes mottatt:
    317
    Bonuspoeng:
    63
    Det jobbes med å kunne legge Trumf Visa inn i Trumf Pay ifølge dem.
     
    travellers4fun liker dette
  5. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,335
    Likes mottatt:
    1,529
    Bonuspoeng:
    113
    Vil egentlig kunne kalle meg ekspert på området når det kommer til asiatiske ingredienser og prisnivå på det. Generelt ekstremt overpriset (vi snakker vesentlig flergangeren av overpris av det pizzaene var) på den asiatiske biten.

    Det jeg så som faktisk kan være litt ålreit ift pris var et par Eldorado-produkter (Spesifikt lett kokosmelk kartong til 11 90, 250 mL. Den som ikke var lettvariant var dessverre 17 90). Det er i mine øyne ganske rimelig, i tillegg til at det aldri lønner seg å kjøpe de på literskartong for å "spare" fordi du aldri trenger 1L i slengen, som regel til en rett.

    Det andre var også noe eggenudler fra eldorado (Sikkert ikke så god kvalitet, men testet nå en pakke) til 15-16 kr.

    I tillegg har du gjerne sweet chili saus på stor flaske som så greit priset ut (80-90kr ish, mener jeg det var).

    Så det at de skulle ha 99 kr for 0,5L kikkoman soyasaus. På innvandrerbutikk får du en 5L dunk med Lee Kum Kee (som jeg synes er bedre) til 249. Så sier jo litt om referansepunktet.

    Tikka masala kittet fra Toro til 89 (det svarte og gule; som er ganske bra smaksmessig til halvfabrikat å være) pleier som regel å ligge på rundt 50-55 kr hos obs, så kanskje ikke så grovt overpriset heller.
     
    petrate, Jomik, swib and 2 others like this.
  6. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,041
    Likes mottatt:
    3,019
    Bonuspoeng:
    113
    Samboer meldte seg inn på meny mer i dag, da fikk vi opp denne meldingen:
    upload_2024-10-14_20-57-18.png
    Hvis vi handler i dag med levering torsdag. Vil vi da få 10% bonus på toppen av trippel trumf?

    EDIT: fomlet meg inn på spørsmåltegnet. Der stod det 14.10.2025:D
     
    Last edited: 14. okt 2024 kl 21:12
    petrate and WingmanWizard like this.
  7. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,135
    Likes mottatt:
    1,845
    Bonuspoeng:
    113
    Da har jeg bestilt asiatiske produkter fra Meny for 3.000kr som leveres på døren på trippel trumf torsdag. Blir vel 56% trumf, eller 22.680ebp :cool:
     
  8. WingmanWizard

    WingmanWizard Medlem

    Innlegg:
    123
    Likes mottatt:
    116
    Bonuspoeng:
    43
    Kommentaren til Nuvolari tyder på at du hadde vært i trøbbel om det var 2024. Hadde blitt trippel trumf da, men kanskje fattig trøst..
     
  9. ccurrahee

    ccurrahee Jobb jobb jobb

    Innlegg:
    10,264
    Likes mottatt:
    36,932
    Bonuspoeng:
    293
    Ja det får du, pluss at du får 5% på toppen ved levering på alle varer som er et tilbud i nettbutikken nå + eventuelt ekstrapoeng om du betaler med trumfpay på nettsiden. om du kan det?

    Jeg har bare betalt med Coop pay som jeg stadig kaller det i butikk.

    Så kan man få de 3% ekstra ved nettkjøp hos Norgesgruppen nå i oktober?
     
    Magnus1001 liker dette
  10. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,507
    Likes mottatt:
    7,402
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg vet selvfølgelig dette, men det er uansett en god del billigere etter at rabatten er trukket fra.
     
    Thunder liker dette
  11. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,322
    Likes mottatt:
    5,886
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du melder deg ut av meny mer, vil du få 10% når du melder deg inn igjen?
     
  12. ccurrahee

    ccurrahee Jobb jobb jobb

    Innlegg:
    10,264
    Likes mottatt:
    36,932
    Bonuspoeng:
    293
    Prøv i dag ;) og fortell oss resultatet....
     
    petrate liker dette
  13. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,242
    Likes mottatt:
    7,616
    Bonuspoeng:
    293
    Tror nok du må melde deg ut av Trumf og inn igjen for å få til det
     
  14. rookietrader

    rookietrader Aktivt Medlem

    Innlegg:
    445
    Likes mottatt:
    942
    Bonuspoeng:
    93
    Var og handla på Meny på mandag (asiatiske produkter).
    Avdekka en del ganske grove feil/avvik. Altså manglende Trumf-bonus på produkter som skulle gi 50% i henhold til kampanjen.
    Var i telefonisk kontakt med Trumf i dag. Manglende Trumfbonus skulle bli etterbetalt i løpet av 1-2 dager for ALLE som har handla de aktuelle produktene.

    Eksempel:
    upload_2024-10-16_14-50-16.png
     
    Baldrick, SAJblue, EndreD and 6 others like this.
  15. rookietrader

    rookietrader Aktivt Medlem

    Innlegg:
    445
    Likes mottatt:
    942
    Bonuspoeng:
    93
    Kan forøvrig noen bekrefte at det er leveringsdato som gjelder for å få Trippel Trumf når man handler i nettbutikken til Meny med hjemlevering?

    Altså handel i dag onsdag med levering hjem i morgen = Trippel Trumf?
     
  16. ccurrahee

    ccurrahee Jobb jobb jobb

    Innlegg:
    10,264
    Likes mottatt:
    36,932
    Bonuspoeng:
    293
    Stemmer.
     
    Emma liker dette
  17. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,384
    Likes mottatt:
    8,789
    Bonuspoeng:
    183
    Joda, det er riktig. Og gammeldags som bare det.

    Men typisk norsk skal et selskap prøve å være lurere enn de globale Visa/Master/Amex.

    Siden Norge har kun 3 kjeder på dagligvarer, og de ikke konkurrerer men kopierer priser - så har de samme 3 makt nok til å innføre et monopol på betaling også: Bankaxept/"vanlig bankkort"

    Gjett hvem som eier en stor del av selskapet bak Bankaxept? Norgesgruppen og Coop. 2 av de 3 som ikke konkurrerer. Og som nå også får gevinst av transaksjoner kjedene aktivt dytter over mot Bankaxept istedet for de kortene hele resten av den siviliserte verden bruker.

    Akkurat like korrupt som at de samme kjedene også eier leverandør-leddet bak kjeden i front. Og ingen politiker skjønner noe særlig av det.
     
    CecilieL90 liker dette
  18. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    944
    Likes mottatt:
    5,078
    Bonuspoeng:
    163
    Helt feil. Bankid Bankaxept AS eies av Vipps Holding AS, som eies av bankene.
     
    Henrik, jgroneng and holmen like this.
  19. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,384
    Likes mottatt:
    8,789
    Bonuspoeng:
    183
    Her tar du feil om den egentlige rekken av selskaper. Og jeg kunne vært mer presis når jeg omtalte selskapene.

    Det ligger et ekstra selskap mellom dagligvarekjedene og Bankaxept, som du ikke har oppdaget/lest om eller ser bort fra - se her hvor bankaxept selv forklarer:

    https://bankaxept.no/nyheter/norgesgruppen-coop-og-rema-1000-velger-bankaxept-i-digitale-kanaler

    All info om selskapet som ligger imellom (og eies av dagligvare-baronene) er offentlig og enkelt tilgjengelig på proff.no

    Og selskapet er neppe satt opp for ikke å tjene penger underveis i kjeden av transaksjonskostnader. Hilsen økonom.
     
  20. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    944
    Likes mottatt:
    5,078
    Bonuspoeng:
    163
    Jeg har jobbet med norsk bankinfrastruktur i 25+ år og vet utmerket godt hvordan dette henger sammen. Hadde du skrevet at Aera Payment & Identification er en samarbeidspartner til Bankaxept hadde du vært på sporet av noe. Å påstå at Norgesgruppen og Coop eier en stor andel av Bankaxept er helt på villspor.
     
    Henrik and Chrisljo like this.

Del denne siden