Den store Trumf-tråden

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Neonex, 02. jan 2018.

1. DJViking

DJViking Medlem

Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Har Meny så veldig god inntjening (fortjeneste) på varer at de kan kjøre en "rabatt" på 50%.
    Hvis ikke så er dette nok et lokketilbud for å få flere kunder og få kundene til å handle mer av andre varer. Det taper de jo penger på, med mindre kundene kjøper masse annet i tillegg.
    Hvis det er tilfelle at de tjener for mye på varene, så er varene allerede priset for høyt.

2. MariusJS

MariusJS Medlem

Likes mottatt:
    167
    Bonuspoeng:
    43
    Det har jo hittil vært en del EMV varer, samt varer der Meny sin pris allerede var 30-40% høyere enn andre, men det er nok også noen lokketilbud.

Coop kjører "ofte" 2 for 100 på pizza feks.

3. petrate

petrate Medlem

Likes mottatt:
    247
    Bonuspoeng:
    43
    Ikke glem alle de som sparer opp trumf i årevis uten å noensinne ta de ut. Mener å huske å ha lest en artikkel for noen år siden at det var snakk om 100 vis av millioner. Så de tjener nok mer/taper mindre på å gi 50% trumf fremfor 50% avslag i pris uavhengig om det er ment som et lokketilbud for å få kunden inn i butikk eller ikke.

4. MariusJS

MariusJS Medlem

Likes mottatt:
    167
    Bonuspoeng:
    43
    Milliarder...
    https://finanswatch.no/nyheter/bank/article14886949.ece

petrate liker dette
  5. livinspeed

livinspeed Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    914
    Bonuspoeng:
    93
    Nå peker jeg ikke på deg direkte, men det er ganske interessant hvor stor del av befolkningen som ikke tar inn over seg at en bedrift er villig til å selge en vare med tap uten at de trenger å prute. "Datteren min jobber i klesbutikk, jeg vet du har minst 70% fortjeneste på den" hørte jeg endel i en tidligere jobb der vi på ingen måte solgte klær:p Klart Meny har høyere margin på varer generelt (som Mega), men så har de også høyere kostnader med å drive et supermarked.

De ser nok på dette som en verdifull loss leader/trafikkskaper - de fleste kundene i MER er ikke som oss som bare jogger inn og fyller handlekurven med 20 grandis og løper ut igjen. Samtidig satser de nok også på at disse pengene går rett tilbake igjen i lomma deres ved en senere anledning i stedet for at de forsvinner ut til EuroBonus eller Strawberry.

6. DJViking

DJViking Medlem

Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Sett bort i fra fortjeneste synes jeg matprisene i Norge har vokst til alt for høye summer. Sikkert flere årsaker til dette, som inflasjon, men jeg tror de store kjedene, Coop, Norgesgruppen, Reitan har alt for god fortjeneste som de ikke fortjener. De ansatte har nok heller en ganske dårlig lønning, mens mesteparten går til lederne og aksjonærene.
    Jeg har heller da ingen dårlig samvittighet for å utnytte dem når det er gode tilbud.

KVTL liker dette
  7. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    36,998
    Bonuspoeng:
    293
    Etter en gåtur på carrefour i helgen, så vet jeg ikke helt lengre.

Endel varer som alkohol og franske spesialiteter er helt klart billigere en i Norge, med avgifter og import avgifter osv.

Men på alt det andre, er ikke prisene, oversatt fra Euro så.... lave.

Nordlands liker dette
  8. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,897
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, alt har blitt ubehagelig dyrt i EU, USA, UK osv når man betaler med norsk pesetas.

Det betyr ikke at ikke matvarer er veldig dyre i Norge. Det bare betyr at norsk kjøpekraft i utlandet er redusert 50% på noen år med Jonas.

KVTL liker dette
  9. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    36,998
    Bonuspoeng:
    293

i 2020 lå euroen på mellom 9.8 og 11.1 så det har vært dyrt en stund med Euro. Poenget mitt er at Euro prisene også har skutt i været selv om pris stigningen for oss spesifikt er høyere, når vi handler i euro pga vekslingskursen.
    Jeg er sikker på at mange innbyggere i Euro sonen kjenner godt på pris stigningen.

EndreD liker dette
  10. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,897
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, helt klart.

Det samme sier de i UK også. Hvor "cost of living" har blitt et generelt begrep for hvor dyrt alt har blitt.

Uavhengig av dette:
    Inkludert norsk kronefall, så er det nesten 25% dyrere å kjøpe pund for kroner på bare 5 år. 11,60 i 2009, 14,2 nå. Og man kan slå fast at pund mot dollar feks er omtrent det samme.

ccurrahee liker dette
  11. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,018
    Bonuspoeng:
    183
    Er Cdon borte fra Viatrumf?

12. SundalBonus

SundalBonus Medlem

Likes mottatt:
    45
    Bonuspoeng:
    13
    Ser slik ut. Det må ha skjedd nylig, jeg handlet derfra senest 14.oktober...

13. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,570
    Bonuspoeng:
    183
    viatrumf.madsopheim.com så den sist 21. oktober:
    upload_2024-10-25_23-59-21.png

14. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    349
    Bonuspoeng:
    63
    jeg har vært borte en stund fra poengverden og ser nå at meny har nytt program Meny Mer. Det er 10% velkomstbonus.
    Er det noe strategi jeg burde tenke på før jeg melder meg på og bestiller? blir det mer av en trippel trumf eller noe annet sammen med velkomstbonus?

skal egentlig til meny i dag, men tenkt jeg burde planlegge dette bra før jeg bruker min første handel bonus

15. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    660
    Bonuspoeng:
    93
    Blir ikke så veldig mye mer på trippel trumf, så ville bare sørget for å bruke det på en ekstra stor handel - den kan jo like gjerne være i dag! Selv om akkurat denne uken er de varene som gir 30/40/50% Trumf hos Meny litt kjipe etter min mening. Trenger du Fri-for produkter eller taco-stæsj er det jo gull å hente :D

16. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,154
    Bonuspoeng:
    113
    Strategien bør være å bruke mest mulig penger o_O Ti-prosenten kommer på alle varer og i tillegg til andre Trumf-bonuser. Så det er ikke noe å hente på på vente. Jeg tabbet meg ut og shoppet for hele 150 kroner ved første handel. Det kan trygt sies å ha vært en dårlig strategi..

Grooo and holmen like this.
  17. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    349
    Bonuspoeng:
    63
    men hvis det er 30% på andre ting blir det i tillegg til 10% ? så på enkelte varer blir 40%

18. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,929
    Bonuspoeng:
    113
    Det kan nevnes at First Price-produkter har samme pris på Meny som hos Kiwi. Jeg brukte min 10%-er på en handlekurv full av FP-produkter en trippel-Trumf. Om man også kombinerer det med Meny Mer-produkt etc får man enda mer igjen for denne engangsbonusen.
    Måtte følge opp Meny for å få utbetalt riktig bonus tilslutt.

19. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,661
    Bonuspoeng:
    293
    Da er oktober over, så jeg har slettet Trumf Pay. Brukeropplevelsen var at dette er tungvint i forhold til å bare tappe mobil, klokke eller kredittkort og at det ikke er verdt det med mindre man har 3 ekstra prosentpoeng som insentiv :p

Kaffen liker dette
  20. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    36,998
    Bonuspoeng:
    293
    Enig i at det ikke er verdt inntjening om det ikke åpnes opp for bruke av relevante kort.

For brukeroplevelsen så må jeg si at jeg ikke en gang har hatt problemer med å betale med TrumfPay, untagen første gang der jeg scannet Meny appen og ikke Trumf appen, fordi jeg selv ikke forstod riktig fremgangsmåte.

Både i bemannede og selvbetjeningskasser på Meny Spar og Kiwi har det vært knirkefritt og raskt å scanne og godkjenne i app.

Pengene som stod til overs på Oboskortet er nå flyttet tilbake til primærbank. Og Trumf pay er avsluttet fram til det eventelt kommer nye goder.

Kaffen liker dette

Del denne siden