Den store Trumf-tråden

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Neonex, 02. jan 2018.

1. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    1,170
    Bonuspoeng:
    113
    Se der ja, men har det vært noen før de to i 2025?

2. btm

btm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,425
    Bonuspoeng:
    93
    Har sett snakk om det i forumet tidligere, men det må har vært før min tid som bonusnisse. Jeg fant i hvert fall ikke flere mailer i innboksen min nå.

mrt liker dette
  3. vanillacoke

vanillacoke Medlem

Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    18
    Kan jo informere om at LensOn gir bedre pris om man går via prisjakt enn via trumf. Jeg sparer f.eks. 53kr per pakke linser da, for så å lage henvendelse i trumfnetthandel som vanligvis blir godkjent.

tobeornot999 and 1884derby like this.
  4. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    955
    Bonuspoeng:
    93
    Ser ut som om kona har klart å lage seg ny konto på Trumf med å klikke "glemt passord". Nå virker det som det er krøll i Trumf maskineriet og vi må ringe kundeservice for å få tilbake felles konto igjen.
    Er der andre som har vært borti lignende krøll?

5. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,873
    Bonuspoeng:
    113
    I stedet for å lage en ny tråd spør jeg her hvor Trumffolket er samlet. I en ikke-bonusgruppe var det ifm. et lokale en kommentar fra en som skriver at Norgesgruppen skal avvikle Joker og Spar. Det er i beste fall et rykte, spørsmålet er om det er noen som har hørt noe om at NG er i ferd med å gjøre noen grep?

Nå er Reitan-gruppen i ferd med å legge ned 70 Narvesen og SevenEleven - det mest nærliggende (for meg) å spekulere i er vel en ev. tilsvarende opprydding ift. de Joker/Spar som ikke møter lønnsomhetskravene, mer enn å legge ned kjedene..

6. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,542
    Bonuspoeng:
    93
    Synes jeg høres rart ut. Jeg mener, men kan ta feil, at de fleste Joker og Spar butikkene er franchise og eies av andre enn NG. Nylig var del vel et konsern som eide ca 30 Joker butikker som gikk konk. NG kjøpte vel opp 11-12 av disse fra boet.

Retail-markedet er aldri lett og 'halen' har alltid kniven på strupen. Så ikke rart om de skalerer ned butikker de eier, men tviler at de legger ned konseptene Joker og Spar.

livinspeed, Storbaba and tobeornot999 like this.
  7. thfagert

thfagert -

Likes mottatt:
    1,701
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har fått testet om man får bonusen hos Talkmore selv om man har mottatt den tidligere (men for mer enn 12 mnd siden)? Ser de kjører 1000,- Trumf som velkomsttilbud igjen nå.

8. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,542
    Bonuspoeng:
    93
    Prøvde i sommer, med et annet nr enn tidligere, men samme trumfkonto. Ingen trumfkroner min vei....

9. livinspeed

livinspeed Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,364
    Bonuspoeng:
    93
    Det har gått de forrige gangene, men ikke sist jeg prøvde i fjor, så det virker som de har strammet opp.

10. livinspeed

livinspeed Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,364
    Bonuspoeng:
    93
    Det kan jeg aldri tenke meg, som nevnt av DJasko er Spar og Joker i hovedsak franchise-butikker, det eneste NG da risikerer er at de hopper over til Reitan og blir franchisetakere der i stedet (sett bort fra de mindre Joker-butikkene). Et par butikker blir lagt ned hvert år som en naturlig konsekvens av nettopp det å drive butikk (og da spesielt franchise-butikker siden det er kjøpmannens EK), men så er det paradoksalt nok det at de tjener penger på ved å være så få aktører er å dytte inn så mange butikker på så lite geografisk område som mulig for å sloss om kundene - om det så er en Kiwi mot Kiwi for å ta kundene ut fra en Extra... (....og så hente ut all profitten i selskapet som butikken betaler husleie til så overskuddet på butikkdriften ser laber ut:p)

11. Reisefeber

Reisefeber Nytt Medlem

Likes mottatt:
    32
    Bonuspoeng:
    18
    På bookinger hos hotels.com (via Trumf netthandel) gis det jo kun trumfbonus for selve overnattingen, ikke skatter og avgifter.

Er det ikke da korrekt at grunnlaget for denne bookingen da skal være kr. 3177,33,-? 3558,61 - 381,28 = 3177,33

12. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    907
    Bonuspoeng:
    113

Jeg har opplevd at nesten halvparten av romprisen har vært hotellets egen "resort fee", som Trumf av en eller annen merkelig grunn definerer som "skatter og avgifter" når de regner ut bonusen.

Sjekk hvordan hotellet har spesifisert prisen i ditt tilfelle.

13. Reisefeber

Reisefeber Nytt Medlem

Likes mottatt:
    32
    Bonuspoeng:
    18
    Takk! Ja, fordi beløpet hos Trumf netthandel er noe lavere enn 3177 faktisk. Og det gjelder flere overnattinger. Men hvordan ser du hva som i tilfelle er "resort fee"?

14. f1y

f1y Nytt Medlem

Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Det er typisk steder som lider av det som kan kalles late stage capitalism (spesielt USA) som har det, hotels viser det som en egen linje, så du har det ikke. I USA kan man da vise prisen på hotellet som $290 i stor tekststørrelse med $100 dollar avgifter i veldig liten størrelse, eller så kan overnatting være enda billigere og resortavgiften enda høyere.
    Resortavgift forsvares av hotellene ved at det dekker frokost, housekeeping, wifi eller andre ting som åpenbart ville vært bakt inn i prisen i Europa.
    Screenshot_20260109_152726_Hotelscom.jpg

15. Reisefeber

Reisefeber Nytt Medlem

Likes mottatt:
    32
    Bonuspoeng:
    18
    Ah, jeg skjønner! Takk for utfyllende svar. Vel, denne bookingen var på Thon-hotell i Norge, så spørs vel om jeg får noen bedre kvittering enn den fra hotels.com. Er det grunnlag for å sende inn henvendelse for å øke grunnlaget for bonusopptjening? Gjelder flere bookinger.

16. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    955
    Bonuspoeng:
    93
    Kan disse tilbudene som åpnes fra e-post fra SAS mailen innom Trumf Netthandel?

Redigert: Tror jeg booker direkte på Scandic sine sider.

upload_2026-1-14_17-44-12.png

Last edited: 14. jan 2026 kl 18:09
  17. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    24,126
    Bonuspoeng:
    293
    Skal du få disse ekstra poengene så må du booke på https://www.hotelsbysas.com/

Skarven liker dette

Del denne siden