Den store Trumf-tråden

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Neonex, 02. jan 2018.

1. RBingham

RBingham Nytt Medlem

Likes mottatt:
    50
    Bonuspoeng:
    18
    Dette har helt sikkert vært diskutert og undersøkt tidligere, men har ikke sett noe om det – er det kjent om Norgesgruppen skrur opp prisene på Trippel-Trumf-torsdag?

Har alltid lurt på det, men har ikke tatt meg bryet med å undersøke selv, før nå. En svært uhøytidelig og anekdotisk stikkprøve sammenlignet dagens varer 20. august med handleturene mine 10. og 15. august.
    Alle de like varene i min kurv hadde samme pris 10. og 15. august, mens ca halvparten av varene hadde økt til i dag.
    De varene som hadde økt, hadde økt med hhv ca 1.5 %, 3 %, 5 % og 10 %.

Dette er jo selvfølgelig bare én bitteliten stikkprøve, og statistisk totalt insignifikant.

Kjenner dere til om denne prisveksten på TTT er vanlig, eller om det tvert imot pleier å være samme priser?

magnusant, Spielhaug and Teknolai like this.
  2. Nuvolari

Nuvolari EBD | Gold Star | Scandic L6 | GHA Titanium

Likes mottatt:
    3,476
    Bonuspoeng:
    113
    Har ikke svar på det du spør om men ville tro at det har blitt undersøkt nøye. Og jeg ville ikke trodd at NG ville tatt sjangsen på å gjøre det når den negative omtalen om det kom ut ville være svært skadelig. Men at din lille test viser det den gjør er jo meget interessant og bør utforskes videre.

Earl, tobeornot999, Teknolai and 2 others like this.
  3. RBingham

RBingham Nytt Medlem

Likes mottatt:
    50
    Bonuspoeng:
    18
    Prøvde å google litt, men fant ikke noe særlig om det, annet enn denne Facebook-posten. Jeg legger ikke så mye vekt på slike enkeltobservasjoner, da mennesker har en tendens til å se mønstre der de ikke nødvendigvis finnes. Men her er det i alle fall flere som ser ut til å ha sett det samme.
    Full tråd: https://www.facebook.com/groups/mattilbud/posts/1498998708613377/

Får håpe det er feil.

Screenshot from 2026-08-20 23-31-27.png

kongenamundsen liker dette
  4. RBingham

RBingham Nytt Medlem

Likes mottatt:
    50
    Bonuspoeng:
    18
    Det kan også hende det er ukebasert. Handleturene 10. og 15. august var jo samme uke, så sånn sett gir det mening at prisene var like, mens handleturen på TTT 20. aug var i en ny uke. Påstanden i Facebook-tråden over her er jo at TTT-uka er dyrere, og at det er lurere å handle på lørdagen uka før TTT.

Jeg aner ikke, men interessant å se at denne tråden fra april ser ut til å stemme med stikkprøven min i august også.

kongenamundsen liker dette
  5. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    82,353
    Bonuspoeng:
    293
    Interessant at han på Facebook mener sjokomelk er en basisvare. :p

Men om prisene settes opp, så blir det jo mer Trumf? :rolleyes:o_O:p

6. Korsvoll

Korsvoll Nytt Medlem

Likes mottatt:
    148
    Bonuspoeng:
    28
    Har innsideinformasjon om dette og kan avkrefte av prisene økes før eller under TTT. Det skaper dog som forventet en del mer omsetning i butikk (også på ukesbasis sett samlet mot en uke som ikke har TTT), og har vært en fast kampanje siden 1999.

Teknolai, livinspeed and NoLimit like this.
  7. Calling

Calling Veteran

Likes mottatt:
    17,060
    Bonuspoeng:
    183
    Det kan han vært Nugattimannen fra programmet "Hellstrøm rydder opp hjemme", men nå spekulerer jeg ;)

holmen liker dette
  8. tobeornot999

tobeornot999 Gold Star, Sapphire OneWorld, Gold Skyteam

Likes mottatt:
    15,361
    Bonuspoeng:
    293
    ...men hva nyttig får man for Trumf disse dager?

Etter Strawberry før ga noen nyttige poeng. SAS er verdt nær på null.

Cash utbetaling er selvsagt king, men litt kjedeligere enn Trumf var før :D

9. livinspeed

livinspeed Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,496
    Bonuspoeng:
    93
    For de som trenger mensprodukter og/eller bleier er det jo fortsatt helt gull. Jobber mot å trenge sistnevnte og det er vel den eneste "økonomiske fordelen" jeg ser frem til hvor medlåntaker ikke er helt med på notene på hvorfor jeg ikke bare er trist over utgiften:p

Teknolai and tobeornot999 like this.
  10. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    12,919
    Bonuspoeng:
    183
    Nuhvel, at det er vanskeligere å finne gode reiser betyr jo ikke at SAS er verdt null. Det er jo tråden «vellykkede bookinger» eksempel/bevis på.
    Men som veldig ofte er det jo veldig individuelt hva man får utav bonuskjøret

11. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    20,488
    Bonuspoeng:
    293
    Og det er jo ikke gitt alle poster i den tråden heller

Points4Fun, Flyrlavt, Rapolo and 2 others like this.
  12. Flyrlavt

Flyrlavt EBB & Meny mer

Likes mottatt:
    5,013
    Bonuspoeng:
    183
    La oss ikke glemme at man får de billigste bonusnettene hos Scandic til 370 Trumf-kroner. Jeg er også veldig fan av å kunne flytte poeng mellom SAS og Scandic etter behov, bakdelen før var jo at når man først hadde satt Trumf over til Strawberry eller SAS så var man stuck med poengene der.

Noe har altså etter min mening blitt bedre, men at det er blitt litt vanskeligere å finne flyreiser med årene skal jeg ikke si noe på.

13. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    29,907
    Bonuspoeng:
    183
    Hvordan?

14. Flyrlavt

Flyrlavt EBB & Meny mer

Likes mottatt:
    5,013
    Bonuspoeng:
    183
    Billigste nettene hos Scandic er 10k poeng, ved automatisk overføring til Scandic får man 27 poeng per Trumf, da kreves det 370,3 trumf om jeg skal være helt nøyaktig, så 371 Trumf blir det vel egentlig.

Cumulus and Maggie like this.
  15. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    1,319
    Bonuspoeng:
    113
    Nå spør jeg dumt, vil det si at man bør automatisk overføre til Scandic og så tilbake til EB?

16. Kniven

Kniven Medlem

Likes mottatt:
    125
    Bonuspoeng:
    33
    Nei for 2 scandic poeng = 1 ebp når du fører over (så du tjener verken meir eller mindre). Ved å gjere det vil ebp kun ha gyldigheit i 12mnd etter overføring.

Cumulus and mrt like this.
  17. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,317
    Bonuspoeng:
    293
    Nå har det ikke vært noen separate Meny Mer-kampanjer annet enn fast Trumf for Vilje- og Tacoprodukter siden tidlig i sommer. Er dette et dårlig tegn tro?

Cumulus liker dette
  18. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,597
    Bonuspoeng:
    183
    Har noen sjekket i forhold til å gjøre dette med Eurobonus Poeng som bare har tre måneder igjen på?

19. thfagert

thfagert -

Likes mottatt:
    2,111
    Bonuspoeng:
    93
    Virker dessverre som det er forbedret bort

20. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,317
    Bonuspoeng:
    293
    Da blir det tre måneder. De får ett års levetid eller eksisterende utløpsdato hvis det er kortere.

Del denne siden