Den store Trumf-tråden

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Neonex, 02. jan 2018.

1. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,495
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg synes å ha problemer med Radisson via Trumf netthandel, de må alltid etterregistreres etter jeg har bestilt, i motseting til f.eks. Hotels.com som alltid kommer automatisk.

Noen andre med lignende utfordring?

2. tobeornot999

tobeornot999 Gold Star, Sapphire OneWorld, Gold Skyteam

Likes mottatt:
    13,764
    Bonuspoeng:
    293
    Talkmore har en viss kontroll (har prøvd).

Andre Trumf leverandører er mer sløve, uten å nevne navn. Praktisk for å samle opp jevnlig om du tilfeldigvis har flere målerpunkt nummer, dog :p

livinspeed and mrt like this.
  3. Flymunda

Flymunda Veteran

Likes mottatt:
    11,983
    Bonuspoeng:
    183
    Radisson må alltid etterregistreres og alltid krangles om, men trumf kundeservice er vant med det, så det kommer etter hvert.

view liker dette
  4. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    79,492
    Bonuspoeng:
    293
    Interessant at det så stor forskjell mellom oss. For jeg har aldri behov for å etterregistrere Radisson, men stadig Hotels.com.

5. Flymunda

Flymunda Veteran

Likes mottatt:
    11,983
    Bonuspoeng:
    183
    Hos meg går hotels.com 95% knirkefritt både på registrering og utbetaling. Radisson går 95% ikke på registering, det må alltid purres og ganske ofte nekter de at det har vært noe opphold, også etter at trumf kundeservice har sendt dem dokumentasjon fra meg i form av kvittering/print screen fra Radisson av gjennomført opphold etc.

6. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    6,095
    Bonuspoeng:
    183
    Ny runde med 50% Trumf på burger. IMG_0104.jpeg

7. LinnW

LinnW Nytt Medlem

Likes mottatt:
    31
    Bonuspoeng:
    13
    Jeg har en drøm om at Scandic skal få et enda bedre samarbeid med trumf. Slik choise hadde. At man kan veksle trumf til Scandic poeng.
    Kanskje de er lettere å overtale nå som Rema går inn i spenn/Strawberry?
    Oppfordrer de som er interesserte til å sende inn en oppfordring til trumf:
    https://form.socialboards.com/trumf

selv om vi er gold for life byttet vi over til Scandic da spenn kom. Synes Scandic tar bedre vare på bonus kundene sine enn Strawberry. Og de har desidert beste service rettet mot barn/ barnefamilier.

8. Flyrlavt

Flyrlavt EBB & Meny mer

Likes mottatt:
    4,924
    Bonuspoeng:
    113
    Det er jo mulig, må bare gå gjennom Eurobonus først.
    Så kan jeg forstå at det ikke gjelder for nivåpoeng, det hadde nok skapt en enorm økning i kunder med gold+ hos SAS med det samarbeidet/systemet som er nå.

DJasko liker dette
  9. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    4,909
    Bonuspoeng:
    113
    1. Opprett Eurobonus konto.

2. Sett automatisk overføring fra Trumf til Eurobonus.

3. Overfør fra Eurobonus til Scandic 1:2 ratio.

Det gir deg 27 Scandic poeng per trumfkrone. Dessverre så får man nok ikke status basert på de poengene og vil nok heller ikke få status for evnt trumf overføring.

10. livinspeed

livinspeed Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,474
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg synes nesten det er mer kjedelig at det ikke er noe samarbeid med en hurtigladeoperatør nå som UnoX har Spenn og Coop en evighet har hatt 8% hos Mer. Mon tro om det hjelper å sende inn forespørsel eller om det er dødfødt - Recharge stikker seg ut for meg som største operatør uten noe spesielt samarbeid p.t.?

11. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    20,338
    Bonuspoeng:
    293
    Sett i Trumf appen:

IMG_8016.jpeg

Grooo and livinspeed like this.
  12. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,156
    Bonuspoeng:
    293
    Hmm...
    1. Skru av automatisk overføring
    2. Kjøp burgere for minst 400 kroner
    3. Manuell overføring
    4. Skru på automatisk overføring
    5. Kryss fingrene

holmen liker dette
  13. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,295
    Bonuspoeng:
    113
    Da kan man regne ut hva sannsynligheten må være for å vinne for at det skal være mer lønnsomt å få 10eb i stedet for 13,5. Tipper sannsynligheten er så lav at det er bedre å få de ekstra 35% ifm automatisk overføring.

Preference liker dette
  14. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,333
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du gambler 835 Bonus poeng i håp om å få 135 000 poeng, så tilsvarer det en odds på 161,88 til 1 for å klare dette. Så det du bør vurdere er om oddsen er mer enn 1 til 162 på at du vinner 10 000 trumf poeng. Hvis ikke så bør du ikke gjøre dette. En ting er hvis du har MC premium og sliter med å komme deg over 200 000 poeng per kalder år for å nå nivå 4, så flytter det nåla en del, men ellers, så sier jeg Nei.

Ps resten av abonent er KI generert sponset av Gemini:

Når vi tar inn over oss norske vaner og den enorme størrelsen på Trumf, blir den reelle oddsen din dessverre ganske brutal. Trumf har i dag over 3 millioner medlemmer i Norge. Det betyr at godt over halvparten av den norske befolkningen har en Trumf-konto, og nordmenn elsker bonuspoeng og konkurranser. For å anslå oddsen din må vi se på to viktige faktorer: hvem som deltar, og hvordan nordmenn reagerer på slike tilbud.

Estimering av antall deltakere
    Selv om Trumf har 3 millioner medlemmer, vil ikke alle se kampanjen eller ha nok bonus stående. Men vi kan dele potensielle deltakere inn i tre grupper:

1. "Superbrukerne" (Bonusjegerne): Det finnes egne nettfora, Facebook-grupper og blogger i Norge kun dedikert til EuroBonus-opptjening. Nesten alle disse kommer til å gjennomføre denne overføringen for å sikre seg et lodd. Dette utgjør fort 10 000–20 000 personer.

2. De som uansett skulle overføre: Mange sparer opp Trumf-kroner gjennom året og overfører manuelt når de skal bestille en reise. Når de logger inn og ser denne pop-upen, takker de ja.

3. Impuls-deltakerne: Pop-upen i appen er svært synlig. Terskelen er lav ("jeg har jo 200 kr stående"), og nordmenn har høy tillit til Trumf.
    Et realistisk, men forsiktig anslag er at mellom 30 000 og 60 000 nordmenn kommer til å trykke på denne knappen og gjennomføre overføringen innen 14. juni.

Hva blir den reelle oddsen din?
    Hvis vi tar utgangspunkt i disse anslagene, kan vi regne ut vinnersannsynligheten din (og den reelle oddsen du får):

Scenario Antall deltakere Din vinnersannsynlighet Reell odds du tilbys:

Beste fall
    (Lav deltakelse) 15 000 0,0067 % 1 : 15 000

Mest realistisk
    (Middels deltakelse) 40 000 0,0025 % 1 : 40 000

Verste fall
    (Høy deltakelse) 80 000 0,0012 % 1 : 80 000

Konklusjon: Bør du gjøre det?

Husk at den "rettferdige" oddsen din for å forsvare tapet av de 835 poengene var 162.

Når den reelle oddsen i virkeligheten blir et sted rundt 1 mot 40 000, betyr det at Trumf tilbyr et spill som matematisk sett er en fryktelig dårlig avtale for deg. Sannsynligheten er over 99,99 % for at du bare ender opp med å gi fra deg 735–835 EuroBonus-poeng gratis til Trumf.

Konklusjonen er klar: Behold den faste overføringen din aktivert. Det er den kjedelige, men matematisk overlegne strategien for å samle mest mulig poeng over tid!

Last edited: 09. juni 2026 kl 15:31
  15. Mysterio

Mysterio Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,539
    Bonuspoeng:
    93
    I mine øyne er det selvsagt at det er astronomisk større sannsynlighet for at det er mer verdt å overføre automatisk. Men det er det samme med Lotto - vinner ikke om man ikke spiller. ;)

livinspeed liker dette
  16. Bushyflyer

Bushyflyer Medlem

Likes mottatt:
    121
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg kjøpte noen rester av burgere idag på meny.no. Hentet de Istad og jeg kan ikke se noe 50% trumf. Kun1% er dette noe som dukker opp litt senere eller bør jeg etterlyse? Vet jeg trykket på riktige burgere iht reklamen da det sto på produktet

17. livinspeed

livinspeed Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,474
    Bonuspoeng:
    93
    Denne kampanjen/konkurransen virker det som de kjører nærmest månedlig nå? Det er i alle fall tredje gangen siden februar/mars jeg har sett den. Det fjerner jo nødvendigvis en god del av deltakerpoolen hver gang, det er nok ikke brorparten av Trumf-brukere som sparer i EB. Husker selv når brodern ringte meg og lurte på om han hadde blitt utsatt for scam den gangen han kjøpte en flaske Zero og vant 15k trumf eller hva det var - så sjansen er der, selv om jeg heller ville ha satset den flaska i pantelotteriet for en mill om jeg kunne velge:p

18. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    20,338
    Bonuspoeng:
    293
    Slike kampanjer gir nok best resultat til Meny, og ikke til deg …

Abramovich, petrate, Mysterio and 3 others like this.
  19. Dash

Dash Medlem

Likes mottatt:
    106
    Bonuspoeng:
    43
    Mod kan slette hvis det er upassende. Valgte denne tråden da det er her Abo fra Talkmore er diskutert.

Talkmore har vervekampanje. Der både verver og den som blir vervet får 1000 kr i rabatt på faktura. Altså ikke EB poeng denne gangen. Men kravet nå er bare at du ikke har vært kunde de siste 3 mnd. Er så frimodig at jeg legger ut vervekoden min: https://talkmore.no/privat/abonnement/verving/enkelt?kode=QT7PP8

20. Korsvoll

Korsvoll Nytt Medlem

Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    28
    Scandic har allerede blitt partner med Trumf og er tilgjengelig som valg for overføring på Trumf.no og i Trumf appen. Følger samme verdi som Eurobonus, dvs. at ved engangsoverføring gir 1 kr i Trumf-bonus 20 Scandic Friends-poeng og ved automatisk overføring gir 1 kr i Trumf-bonus 27 Scandic Friends-poeng. https://www.trumf.no/profil/bruk-bonus/scandic

freddyen and Teknolai like this.

Del denne siden