Den store Trumf-tråden

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Neonex, 02. jan 2018.

  1. livinspeed

    livinspeed Aktivt Medlem

    Innlegg:
    357
    Likes mottatt:
    760
    Bonuspoeng:
    93
    Det skal vel kun gjelde drivstoff?

    Når vi er inne på det; har de siste tre fyllingene på Esso først matet mitt trumfkort inn i automaten, etterfulgt av DNB MC etter det står "bonuskort registrert" eller hva det nå er som kommer opp. Har ventet på at dette skulle dukke opp på trumfkontoen, men nå er det over en måned siden siste fylling, og ingen trumfkroner er kommet inn, eller kjøp registrert. Er det noe jeg har oversett som gjør at trumf ikke blir generert ved bruk av DNB MC? Ser jeg har fått litt rabatt på MC, så har en snikende mistanke, og ved nærmere ettersyn står det ikke "trumf bonus er registrert" e.l. på kvitteringene.
     
  2. Nille2000

    Nille2000 Medlem

    Innlegg:
    136
    Likes mottatt:
    448
    Bonuspoeng:
    63
    Du kan ikke kombinere trumf og kredittkort. Om du skal ha trumf må du betale kontant/debetkort.
     
  3. livinspeed

    livinspeed Aktivt Medlem

    Innlegg:
    357
    Likes mottatt:
    760
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for raskt svar, måtte være en løsning :) Fikk vel nesten det samme i rabatt, så alt er ikke så galt at det ikke er godt for noe.
     
  4. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,303
    Likes mottatt:
    2,436
    Bonuspoeng:
    113
    Helt korrekt angående kvittering...

    Sist jeg brukte Trumf-kort og DNB MC på Esso gir skjermen inntrykk av at man får Trumf, men på kvitteringen var ikke Trumf nevnt med et ord...
    Sperre for Trumf + kredittkort:(
     
    livinspeed liker dette
  5. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,438
    Likes mottatt:
    3,259
    Bonuspoeng:
    113
    Er ikke sikker på Esso, men jeg får i hvert fall både trumf og EB på Shell med trumfkort + DNB MC.
     
  6. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Riktig. Shell tillater dobbeldipping, Esso gjør det ikke.
     
    livinspeed, Avixlo and Sonictravel like this.
  7. tobbens

    tobbens Medlem

    Innlegg:
    104
    Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som har testet å dra Trumf-kort + Curve (koblet mot Shell MC) hos Esso ?
    Curve regnes vel som Debet-kort ?
     
  8. tobbens

    tobbens Medlem

    Innlegg:
    104
    Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    43
    Gir det mer EB enn kun å dra Shell MC-kortet?
     
  9. AV83

    AV83 Medlem

    Innlegg:
    200
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    28
    Ja, om man har Eurobonus upgrade på DNB Mastercard får man vel 10 eller 15 EB/100kr i tillegg til 30 øre trumf, men normalt kan man melde seg på Trumfkampanje og få 50 øre istedet for 30, så da får man 10-15EB + 50 øre trumf + 3-4% cashback som DNB Mastercard uansett har for drivstoff.
    Shell Mastercard har vel kun 40 øre trumf og that's it, litt usikker på om man får ekstra trumf med å scanne trumfkort før Shell Mastercard.
     
  10. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,636
    Bonuspoeng:
    183
    Her var det snakk om på Esso. Og om man får trumf i tillegg til bonus fra underliggende kort siden Curve er et debetkort. Det vet vi vel ikke før noen prøver. Frivillige? ;)
     
  11. Sxxiq

    Sxxiq Nytt Medlem

    Innlegg:
    30
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    8
    Dette er min første post her på forumet, så beklager hvis dette allerede er besvart.

    Er det mulig å kjøpe overføre trumf-Saldo mellom kontoer? Hvordan går man frem for å gjøre det?

    Takk for svar.
     
  12. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,630
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    Velkommen til forumet der du får svar på spørsmål du ikke viste du skulle stille :)

    Nei, du kan ikke overføre Trumf saldo direkte mellom konti. Men du kan knytte flere familiemedlemmers kort opp til samme konto.

    https://www.trumf.no/sporsmal-og-svar/ditt-medlemskap/

    De fleste på dette forumet som samler trumf ønsker seg EB poeng. Så en fin mulighet er å overføre trumfsaldoen til den som har for mye til en valgt EB konto.

    Eurobonus lar deg også sette opp en familiepool sånn at 1 person i familien ( kanskje du?) har kontroll på bruk av alles poeng osv.
     
  13. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,303
    Likes mottatt:
    2,436
    Bonuspoeng:
    113
    Trumf kan du ikke overføre, men du kan overføre Trumf til andre sin EB-konto.

    Edit: Velkommen til forumet!
     
  14. livinspeed

    livinspeed Aktivt Medlem

    Innlegg:
    357
    Likes mottatt:
    760
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for opplysning!! Forbaska trass å kjøre så utav veien, men får vel bite i det sure eplet og heller betale den krona ekstra på den ene Shell'en i Kristiansand på vei hjem fra frøkna fremover kontra prisen her i byen.
     
  15. Sxxiq

    Sxxiq Nytt Medlem

    Innlegg:
    30
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    8
    Tusen takk. Den metoden hadde jeg ikke tenkt på selv
     
    NorFlight liker dette
  16. pineapple_juice

    pineapple_juice Aktivt Medlem

    Innlegg:
    368
    Likes mottatt:
    588
    Bonuspoeng:
    93
    Den nye overføringskursen (13,5 EB per trumfkrone) skulle vel gjelde fra 1. september? Fikk gammel kurs (15) på en overføring i dag, 3. sept... :)
     
  17. Mg15

    Mg15 Medlem

    Innlegg:
    122
    Likes mottatt:
    244
    Bonuspoeng:
    43
    Hysj... ikke si det så høyt da;)
     
    samtom liker dette
  18. Finnks

    Finnks Banushare

    Innlegg:
    239
    Likes mottatt:
    1,052
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, mangler bare at noen ringer inn til Trumf og spør om det skal være sånn :p #sittstilleibåten
     
  19. alexanst

    alexanst Nytt Medlem

    Innlegg:
    20
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Har prøvd to ganger i August med Curve+Trumf hos Esso - har ikke kommet noe trumf ennå. Men vet ikke hvor lenge det vanligvis tar med Esso. Har prøvd 21.08. og 29.08.
     
  20. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,636
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg vil tro det kun fungerer med god gammeldags Bankaxept
     

Del denne siden