Den store Trumf-tråden

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Neonex, 02. jan 2018.

  1. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Andre som har problemer med innlogging?
     
  2. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,300
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    Jepp.
     
  3. Andre_

    Andre_ Nytt Medlem

    Innlegg:
    24
    Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    3
    Får feil passord på vistrumf, ikke mulig å resette. Kom plutselig inn på Trumf. Der var saldo 0. Så håper det retter seg
     
  4. Nardus

    Nardus EBG

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    18
    samme her.
    Prøvde å resette passord uten hell.
     
    TElg78 liker dette
  5. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Trumf.no har hatt litt problemer idag (som også påvirker viatrumf), men den skal være oppe å kjøre nå.
     
  6. Andre_

    Andre_ Nytt Medlem

    Innlegg:
    24
    Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    3
    Oppe nå. Vet ikke om det er sammenheng, men 5/12 bestilte jeg ICE. Det ble registrert etter en time. Bestilte ICE på samboer i går. Det er ikke registrert
     
    JosefK liker dette
  7. sday

    sday EBS, Avis pres, Hertz pres,Sixt Plat

    Innlegg:
    203
    Likes mottatt:
    154
    Bonuspoeng:
    43
    hohoho...Årets JuleTrumf-tips (hvis man skal ha mange juletrær):

    upload_2019-12-9_12-26-28.png upload_2019-12-9_12-26-51.png
     
    trygveat liker dette
  8. Syvfjell

    Syvfjell Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Kanskje et dumt spørsmål. Angående den grunnleggende Trumf-opptjening i Norgesgruppen. Hvert krone gir 10 / 13.5 Eurobonuspoenger. Greit.

    Det vil si at dersom jeg overfører 1000kr fra Trumf til SAS (ergo, kjøper poeng) får jeg 10.000 poeng, noe som kan gi meg en flygning innenlands. La oss si jeg vil til London fra Bergen må jeg ha 30.000 poeng. På toppen av dette må skatt og avgifter betales.

    Poenget mitt er: Er det ikke ofte billigere å kjøpe billettene med penger? Jeg ser ikke helt hvordan å kjøpe poenger er gunstig her. Greit, det er ikke hver dag det koster 1000 spenn å fly BGO-OSL, eller 3000 spenn å fly BGO-London, men det er ikke vanskelig heller.

    Hilsen noen som aldri har brydd seg om poenger, men som planlegger en dyr long-haul og vil gjerne begynne å hamstre.
     
  9. TommyL

    TommyL Senior Medlem

    Innlegg:
    539
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Det er vel kun longhaul business og first som er målet med dette. Bruke dem på Europa og innenriks øko er rene helligbrøde...:)
     
  10. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,185
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    Langdistanse biz og F. Samt innenlands billetter til 10k er gull verdt. Innimellom har de tilbud og du får innenlands til 5k. Da snakker man god deal
     
  11. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,119
    Likes mottatt:
    1,846
    Bonuspoeng:
    113
    Innenriks øko er god bruk av poeng, lenge siden 1000kr var standard pris t/r innenriks. I dag får man lett 15 øre+ per poeng i verdi på innenriksminister. Fordrer selvsagt at man fortsatt har nok til sin long haul CT tur...
     
  12. Syvfjell

    Syvfjell Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Takk for svar. Jeg fikk ikke med meg at det gjald T/R. Jeg trodde det var kun en-way. Jeg har nok ikke et forbruk som kan tillate meg å høste nok poenger til buisness (og rett og slett på en longhaul, før en del år), og dersom jeg har forstått riktig er det ugunstig å kombinere kjøp og poengbruk på en og samme reise. Men hva gjelder hvis jeg vil fly BGO - Paris for eks, med et stopp i OSL, kan jeg bruke poenger på en strekning og penger på resten uten å bli straffet?

    Har forøvrig nettopp prøvd å søke på Trumf visa, og fikk svar med en gang at de ikke kunne innvilge søknaden. Spesielt. Har aldri hatt kredittkort før og har ingen bemerkninger. Men vel, tror ikke de 1% er verdt å bry seg om. Det har sikker skjønt at folk med orden på sakene sine ikke er god butikk :p

    Edit: det er noe tull trumfgreiene... prøver å øverføre kr til ebb, får beskjed at mitt medlemsnummer ikke er min :rolleyes: (selv om jeg er nå logget på sas.no...)
     
    Last edited: 31. des 2019
  13. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    920
    Likes mottatt:
    705
    Bonuspoeng:
    93
    Forsøk Shell MasterCard, som er enda bedre. Trumf Visa gir 1% ekstra hos Norgesgruppen og 0,5% alle andre steder. Shell MasterCard gir 1% overalt.

    Det er verd å ta med seg den ene prosenten også. Setter du opp fast overføring får du 13,5 poeng per krone. I praksis betyr dette at du har nok til en innenriksbillett hver gang du har omsatt for kr 74.000,- på kortet.
     
  14. Syvfjell

    Syvfjell Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hahaha jeg omsetter ikke for så mye. Laaaangt ifra. Bor alene og billig, har ikke bil osv. Men skal se det med shellkortet, takk (edit: avslag her også. over en halv-million i inntekt er tydeligvis ikke nok).

    Det er noe galt med Trumf sitt nettside. Måtte prøve 5 ganger for å få overføre noe. Så måtte jeg igjen prøve 10-15 ganger for å sette opp fast overføring.

    Og jeg fant ut nå at får å få trumfbonusene måtte man komme seg på nettsidene gjennom portalen. Det var dumt, jeg som bruker Alixpress jevnlig. Jaja. man lærer...
     
    Last edited: 31. des 2019
  15. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan få noen ekstra Trumfpoeng:

    - Handle i en selvbetjent kasse
    - Scann trumfkortet før du begynner å scanne varer
    - Stuss over at det ikke skjer noe på skjermen, anta at det er noe galt med kassa og flytt deg til en annen kasse (Den ved siden av).
    - Observer at det kommer noen andre for å benytte kassen du nettopp gikk fra og begynner å scanne varer.
    - Hør damen ved siden av si: «Det står noe sånn Kiwi Pluss her??»

    Forklarte situasjonen, og hun tok det pent med et «jaja, da får du noen poeng av oss da». :)

    (Ja, dette skjedde meg. Ja, jeg trodde faktisk det var noe feil med den første kassen. Nel, det er ikke en oppfordring til å scanne kortet over samtlige ubetjente kasser i butikker som har det)
     
    Gokburt, Ddan and indahla like this.
  16. TOSflyer

    TOSflyer EBD

    Innlegg:
    178
    Likes mottatt:
    225
    Bonuspoeng:
    43
  17. MrBister

    MrBister Medlem

    Innlegg:
    208
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Jøss, det er jo faktisk relativt sannsynlig man kan vinne da!

    Tror ikke den gjennomsnittlige kunde vet/bryr seg særlig mye om trumf, langt mindre om kiwi-plus, og enda mindre om denne lille konkurranse-kampanjen, og kriteriene for den.
    Er faktisk sjelden jeg ser kiwi-kunder dra trumf-kortet eller slikt, og jeg handler på trippeltrumf-torsdager.
    -Mange- handlekurver vil bli eliminert, når kravet også er at man må ha 1 frukt og 1 fisk i handlekurven, i tillegg til å være kiwi-pluss kunde.

    Sjansen er vel mindre på uker med trippeltrumf-torsdager, men her gjelder det jo å handle på en liten kiwi-butikk, og krysse fingrene. :)

    Er det ikke truppeltrumf nå på torsdag?
    hoho, handler som regel for 3-5k, (fordelt på 2-3 handlevogner), også har man kanskje 0,3-0,6 % sjanse for å få dette beløpet som trumf pr handlevogn?
    Kan vel ikke være flere enn 500-1000 handlevogner som har alle kriteriene i orden iløpet av en uke, og man skal ha 4 vinnere pr. butikk.

    Om man vinner denne uken får man jo faktisk 104% trumf :) (117 % på frukt/grønt/fisk)

    Jeg kommer til å ha hevelse i bukseregionen i uker fremover, bare jeg tenker på dette :)

    Her finner man oversikt over alle fiskeprodukter som kvalifiserer til konkurransen.

    Lykke til folkens!
     
    Last edited: 06. jan 2020
    Storbaba, Grooo, havlam and 5 others like this.
  18. Grooo

    Grooo Aktivt Medlem

    Innlegg:
    256
    Likes mottatt:
    798
    Bonuspoeng:
    93
    "Folk flest" betaler vel med Visakort hvor Trumf er koblet mot kontoen, var i alle fall det jeg gjorde i "alle år" før jeg fant ut i fjor at det finnes smartere løsninger...
     
    ChrisTW and Travellingalf like this.
  19. Gokburt

    Gokburt Nytt Medlem

    Innlegg:
    17
    Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    3
    Du er et geni! :eek:
     
  20. spacecosmos

    spacecosmos EBD

    Innlegg:
    584
    Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    Da er kveldens "Trumf-prosjekt" unnagjort. Har fått på strekkoder på samtlige kort! :D

    Forhåpentligvis vil dette gjøre det enklere for samboeren min (og meg selv) å få skannet inn strekkoden før et eventuelt kjøp. 2020 - here we come! :)

    trumf.jpg
     
    milehigh, Are, Slider and 14 others like this.

Del denne siden