Den store Trumf-tråden

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Neonex, 02. jan 2018.

  1. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,141
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    æsj. var det jeg var redd for.
    takk for svar
     
  2. Ringperm

    Ringperm Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Har noen spørsmål angående trumf, trumf visa og kortkombinasjon. Under så har jeg tatt i betraktning at vi måler alt i EB poeng gitt fast overføring av trumfpoengene, pr 100 kr brukt.

    1. Er det noe vits å ha Trumf visa når den gir 2% trumf = 27 EB? Andre kombinasjoner som Amex elite + scanne vanlig trumf i kassa gir 20 EB + 13,5 = 33,5 EB poeng. Stemmer dette?

    2. Jeg leser av Trumf visa alltid gir 1% mer trumf når det kommer til trumftilbud. Hvor mange % trumf får jeg ved kjøp av frukt og grønt på Kiwi og betaler med Trumf visa? Man får i utgangspunktet 15%. Hvordan endres dette ved betaling med Trumf visa?

    3. Er det noen tilfeller, trippetrumf, dobbeldipping, gladmandag hos Joker eller annet hvor Trumf visa gir i sum mer EB poeng enn "vanlig trumf kort + AMEX elite" kortkombinasjonen?
     
  3. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Vil man ikke få alle 3000 til 13 om man aktiverer fast overføring??
     
  4. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    913
    Likes mottatt:
    4,668
    Bonuspoeng:
    93
    Nei.
     
  5. Volt

    Volt Medlem

    Innlegg:
    185
    Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    28
    Får ikke aktivert fast overføring før trumfsaldoen er på 200 kr (eller like under 200).
     
  6. livinspeed

    livinspeed Aktivt Medlem

    Innlegg:
    352
    Likes mottatt:
    748
    Bonuspoeng:
    93
    Kan ikke svare deg på de andre, men med Trumf Visa får du vel her da 16% på frukt og grønt samt fersk fisk.

    ---
    En liten kuriositet: Er utrolig lat når det gjelder panting, så det blir ofte en skippertaksoppgave en gang i kvartalet. Har lagt merke til at det på kvittering og trumfutbetaling beregnes fra totalsummen før pant er trukket fra uansett når i transaksjonen pantelappen blir scannet, altså får man strengt tatt mer enn man bør, som jo er kjekt når man står der med en pantelapp på 150 eller mer.
     
    Ringperm liker dette
  7. Nille2000

    Nille2000 Medlem

    Innlegg:
    136
    Likes mottatt:
    448
    Bonuspoeng:
    63
    Det er fordi du heller ikke skal ha trumf når du betaler for panten.
     
    livinspeed and Maggie like this.
  8. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Man panter selvfølgelig flasker på Rema når man bruker 10-på-10, ikke Kiwi. :p

    (Det beste vel å ta ut panten i kontanter, og så sette disse inn i minibanken, men finnes en grense(?) for alt. :eek:)
     
    Maggie liker dette
  9. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,798
    Likes mottatt:
    2,029
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg droppet Trumf visa. Som du skriver er det bedre å dra blåkortet fulgt av Amex. Det er riktig combo. Ingenting å vinne på Trumf visa, og dermed ett kort mindre i kortstokken..
     
    Ringperm liker dette
  10. Ringperm

    Ringperm Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Vet du hvor mye trumf man får ved å bruke visa trumf på frukt og grønt på kiwi?
     
  11. SAJblue

    SAJblue Aktivt Medlem

    Innlegg:
    369
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Du får 15% for kiwi pluss, så får du 1 % ordinær trumf, og så 1 % for trumf visa, totalt 17%. Dette tilsvarer 229,5 eurobonuspoeng pr 100kr brukt.

    Ved bruk av Amex elite og blått trumfkort får du 15% for kiwi pluss, 1% for blått trumfkort og 20 poeng pr 100 kr brukt for Amex elite. Dette tilsvarer 236 eurobonuspoeng pr 100kr brukt.

    Er det trippeltrumf øker begge alternativene like mye, 27 eurobonuspoeng pr 100 kr brukt. Det er den ordinære trumfsatsen som øker fra 1% til 3%.

    Alle regnestykker forutsetter at du er påmeldt kiwi pluss, og at du har fast overføring fra trumf til Eurobonus. Og regnestykket gjelder kun varer som er inkludert i kiwi pluss.

    edit: diverse grums
    Edit 2: Det jeg skrev er feil, 15% for kiwi pluss erstatter ordinær 1% trumf.
     
    Last edited: 22. nov 2019
    Finnks liker dette
  12. Ringperm

    Ringperm Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Tok like greit å ringte dem selv. Man får 16% trumf bonus med trumf visa ved å handle frukt og grønt på kiwi. Dermed kan jeg trygt si at enten kombinasjonen SAS MC premium+ vanlig trumf kort eller amex + trumf kort er en bedre kombinasjon.

    Også når det er trippel trumf får man ved å bruke trumf visa 4% på ordinære varer og 18% på frukt og grønt. Mao, alltid 1% i tillegg til vanlig trumf. Dermed er det ingen bruk for trumf visa.
     
    SAJblue liker dette
  13. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,902
    Likes mottatt:
    5,672
    Bonuspoeng:
    183
    Når man er påmeldt Kiwi Pluss får man "kun" Kiwi Pluss-bonusen for varene dette gjelder, ordinær bonus kommer ikke i tillegg. På Trippel Trumf-dager får man to prosentpoeng ekstra.
     
    SAJblue and Ringperm like this.
  14. Ringperm

    Ringperm Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3

    Du har nesten alt riktig. Det jeg har sitert over er dessverre feil, i følge Trumf selv og som jeg har skrevet i posten over.
     
    Last edited: 22. nov 2019
    SAJblue liker dette
  15. Ringperm

    Ringperm Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Man må selvfølgelig være både trumf medlem og kiwi pluss medlem for å få 15% på frukt og grønt.

    En huskeregel er at Trumf visa gir alltid 1% mer i bonus. Så handler man frukt og grønt vil den gi 15+1% og 1+1% på andre kjøp. Er det trippeltrumf vil den gi 17+1% på frukt og grønt, OG all ferskpakket fisk. Og 3+1% på ordinære varer.
     
    SAJblue liker dette
  16. SAJblue

    SAJblue Aktivt Medlem

    Innlegg:
    369
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Ja se så, her gikk jeg på en smell. Jeg har nesten lyst å redigere posten min, men da blir det rart med alle postene etter.
    Uansett er vi vel alle enige om at Trumf Visa for de fleste her inne ikke gir noen merverdi.
     
    Storbaba and Ringperm like this.
  17. Ringperm

    Ringperm Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Helt enig! Har selv hatt problemer med å finne ut av hva som er best av ditt og datt, men med kortkombinasjon, så har vi ihvertfall kommet frem til en konklusjon! :D
     
    Storbaba and SAJblue like this.
  18. NoLimit

    NoLimit Evig ung

    Innlegg:
    377
    Likes mottatt:
    314
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som vet om det er mulig meg to trumf kort koblet mot samme konto? En til samboer og en til meg der alt kommer inn på samme konto;)
     
  19. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Jaja. Bare bestille flere blåkort
     
    NoLimit liker dette
  20. Volt

    Volt Medlem

    Innlegg:
    185
    Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    28
    Du kan bestille et ekstra trumfkort på trumf.no. Da mottar du et trumfkort med identisk strekkode som det du allerede har.
     
    NoLimit liker dette

Del denne siden