Den store Trumf-tråden

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Neonex, 02. jan 2018.

  1. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Not cool..
     
    drsyk, McBuljo, Liza and 8 others like this.
  2. tobbens

    tobbens Medlem

    Innlegg:
    104
    Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    43
    Ser ikke helt problemet. Hvis de som fyller har Trumf-kort, så er det deres kort som teller. Dette utnytter bare de kundene som ikke bruker Trumf. Hva er galt med det?

    Samme kan vel også gjøres på Kiwi. Ungene kan tilby å pakke varer mot å få trekke sitt eget Trumf kort.
     
  3. petrate

    petrate Medlem

    Innlegg:
    191
    Likes mottatt:
    208
    Bonuspoeng:
    43
    Fortsetter du sånn tror jeg Trumf kontoen din blir slettet ganske så fort. Jobber i konkurrerende bedrift, å vi får opp varsel i systemet om samme medlemskonto blir benyttet opp mot store mengder ulike bankkort.
     
    Arvid1410 liker dette
  4. tobbens

    tobbens Medlem

    Innlegg:
    104
    Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    43
    Hva mener du? Det er fire ulike Trumf-kontoer.
    Automatene på Shell godtar kun at et Trumf-kort er aktiv samtidig. Du kan ikke dra et Trumf-kort på alle pumper.
    Jeg dro fire forskjellige kort på fire ulike pumper før jeg dro.
     
  5. MrBister

    MrBister Medlem

    Innlegg:
    208
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Nå sist trippeltrumf 24. oktober handlet jeg på kiwi, og jeg måtte handle i 2 omganger pga. stor handleliste. Det er jo de fleste kjent med. I alle fall så dukket den første handelen opp ganske fort, men den siste handelen (som også var den største på ca. 2,5k og med mye frukt/grønt), har fortsatt ikke dukket opp i kjøpshistorikk på trumf.no.

    Jeg gjorde ingenting spesielt, ga blått kort begge ganger (og det ble scannet), og betalte med SAS MC. 2 forskjellige kasser.

    Har andre erfaringer med at det kan ta veldig lang tid? Har handelen blitt flagget for undersøkelse ellernoe? Er det tobbens som har dratt sitt trumf-kort før meg? :)

    På forhånd takk for svar.
     
    Last edited: 04. nov 2019
    Xflipper liker dette
  6. MrBister

    MrBister Medlem

    Innlegg:
    208
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Da kan man jo som kiwiansatt dra sine egne kort når noen handler stort og ikke registrerer sitt eget trumfkort, ifølge den logikken. (Mange har vel fått sparken for lignende stunts, så det er tydeligvis ikke greit).

    Dessuten kan det vel tenkes at jeg kommer glad og fornøyd med mitt Shell MC, etter at du har kjørt ditt raid, setter dette inn, og opplever å ikke få noe som helst trumf, siden ditt trumf-kort trumfer mitt Shell MC-kort. Det blir jo konflikt, så ideelt er det jo ikke. Det er over den moralske grense. Man tisser i sin egen bukse for å holde seg varm en kort tid.

    Man bør ha aksept fra betaler at man drar sitt eget trumf-kort, det bør vel være et minstekrav.
     
    Last edited: 04. nov 2019
    drsyk, McBuljo, ejoa and 5 others like this.
  7. tobbens

    tobbens Medlem

    Innlegg:
    104
    Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    43
    Er du sikker på at Trumf overstyrer Shell MC? Hvis det er riktig så er jeg enig.
    Bare for å understreke - jeg har ikke brukt Trumf-kort flere ganger på Kiwi.
     
    Last edited: 04. nov 2019
  8. tobbens

    tobbens Medlem

    Innlegg:
    104
    Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    43
    Ingen erfaringer med dette. Jeg har aldri dratt samme Trumf-kort flere ganger på Kiwi.
    Visste ikke at det lå en sperre her. Du kunne vel sikkert dratt kona sitt kort for å unngå sperren ?
     
  9. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,002
    Likes mottatt:
    1,385
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har som regel betalt i 4-5 omganger i løpet 1 time på trippel trumf torsdager. Aldri vært noe problem. Dukker opp som 4-5 handlinger på trumf.
     
  10. Catch

    Catch Medlem

    Innlegg:
    55
    Likes mottatt:
    33
    Bonuspoeng:
    18
    Noen andre som får problemer med å dra det blå trumfkortet på shell stasjoner? Pumpen ville absolutt ikke gjenkjenne kortet (Shell Bjølsen). Har dog beholdt kvitteringene...
     
    Xflipper liker dette
  11. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,231
    Likes mottatt:
    786
    Bonuspoeng:
    113
    Kanskje noen allerede har dratt et trumfkort for deg? På selvbetjening i Meny har jeg tatt feil kort og ikke fått byttet (hadde min far sin i lommen av en eller grunn)
     
    Catch liker dette
  12. tobbens

    tobbens Medlem

    Innlegg:
    104
    Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    43
    Ja, jeg har hatt problemer på ubetjente Shell-stasjoner.
    Nei, det er ingen som har dratt Trumf-kortet før deg. Hvis så er tilfelle får du en feilmelding på skjermen.
     
    Catch liker dette
  13. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,636
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har hatt et trumfkort som ikke fungerte i det hele tatt på shellstasjoner for en del år siden. Byttet til et nytt og da fungerte det, så det kan ha vært avmagnetisert eller lignende.
     
    Catch liker dette
  14. McBuljo

    McBuljo Bygdetulling

    Innlegg:
    274
    Likes mottatt:
    1,159
    Bonuspoeng:
    93
    Poenget her er at det stuntet du har gjort på Shell for å tilegne deg Trumf-bonus er svindel, på grensen til vinningskriminalitet. Du risikerer å få kontoen din slettet, eller verre: Du ødelegger for alle andre i det lange løp. Ikke greit!
     
    drsyk, petrate, Sonictravel and 3 others like this.
  15. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er borderline svindel. Not cool.

    Jepp. Jobbet selv i butikk etter videregående hvor det var et fordelsprogram, og det ble presisert at det var sparken på dagen om noen dro sitt eget kort.
     
    drsyk, petrate, Sonictravel and 2 others like this.
  16. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    noen som har info for best overføringsrate her?

    jeg har fått tilgang på 3000,- trumfkroner og ønsker å overføre disse til min EB konto.
    slik jeg forstår får man 10p pr kr ved overføring.
    er det en måte å overføre disse til "fast overføringsrate" som er høyere?
     
  17. oddA

    oddA Senior Medlem

    Innlegg:
    861
    Likes mottatt:
    2,988
    Bonuspoeng:
    93
    Meldte meg på " 60 øre" pr. liter på ESSO kampanjen, men ut i fra mine matte kunnskaper får jeg ikke det... noen som har samme problemet?
    upload_2019-11-21_9-49-20.png
     
  18. Nille2000

    Nille2000 Medlem

    Innlegg:
    136
    Likes mottatt:
    448
    Bonuspoeng:
    63
    Det ser vel ut til å stemme det. Øverste linja: 14,05 x 0,6 = 8,43.
     
  19. oddA

    oddA Senior Medlem

    Innlegg:
    861
    Likes mottatt:
    2,988
    Bonuspoeng:
    93
    åååå dette ble mer riktig etter morgen kaffen ja...
     
    ejoa liker dette
  20. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,393
    Likes mottatt:
    3,328
    Bonuspoeng:
    113
    Nei. Du kan overføre 2800kr først til 10p, så sette resten til fast overføring for å få 13ish-p.
     

Del denne siden