Flyselskap: LH, OZ Klasse: Business og First Avreise fra: OSL Destinasjon: ICN Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antal poeng brukt: 225.000 + CT Skatter & avgifter (per person): ca 1700 Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted: Påsken 2020 Booket: April 2019 Flyvninger: OSL-FRA // LH C (32N) FRA-ICN // OZ F (A380) ICN-FRA // OZ F (A380) FRA-OSL // LH C (A320) Bakgrunn: Det ble ingen påsketur i år med samboeren siden vi fikk et nytt familiemedlem i fjor. Men neste år må han vel være gammel nok til å være alene noen dager? Ja, vi får invitere mormor over kanskje så kan ikke blir helt alene Målet med å reise (etter at jeg ble smittet av denne galskapen for et par år siden) er selvfølgelig å fly F. F, F og F. Førsteklasse med lufthansa ble testet påsken 2018, og gav virkelig mersmak. Om drøye 2 uker så går turen til BKK med @Satyv med SQ F ned og TG F hjem, men OZ må også testes, og fristelsen ble veldig stor etter at jeg leste reisebrevet til @Gullars hvor han lovpriste OZ til de grader (her er fallhøyden stor altså...) og med masse tilgjengelighet i påsken 2020 så var det bare å slå til. Seoul som reisemål handler vel mest om (bortsett fra OZ F selvfølgelig) at det er en forholdsvis enkel rute med ikke alt for mye hassel. Vi kan tross alt ikke være vekke så altfor lenge.
@animals, søkte du opp flightene på forhånd, eller ringte du bare inn? Hvor sjekket du evt. billetter så lenge i forveien?
Foreløpig forbedring: BNE-SIN / SQ l (A350-900) SIN-CPH / SQ l (B777-300ER) CPH-OSL / SK Plus (A319) OSL-HAU / SK Plus (B737-700)
Den forbedringen gjorde jo ruten din vesentlig bedre! Be Tallinn sjekke alle mulighetene med SQ på utreisen din: CPH, ARN, FRA, MUC, CDG, AMS, LHR, ZRH, AMS... andre..? Siden du i tillegg har posisjoneringen mellom BKK og SIN ordner det seg garantert med en bra utreise enten med TG eller SQ. Hva er utreisedatoen din? Mye ledig med TK og LO:
Takk for tips! Hva er beste fremgangsmåte for å lete? (Ringte Tallin og tok deres anbefaling som god fisk).
Ja, bulkhead seter hos SQ (i Business i alle fall) er som regel alltid blokkert til noen dager før avgang. Men de er vel verdt å vente på, så her kan det lønne seg å kjøpe ett abb. hos ExpertFlyer når avgangen nærmer seg og sette opp varsel på når setene blir frigitt.
Til dere som booker de utroligste ruter med eurobonus; Jeg behøver å reise OSL-ARN-BGO (4-5timer i ARN). Klarer jeg å få dette som enveis-eurobonus reise?
lyselskap: LH, OZ Klasse: Økonomi og First Avreise fra: OSL Destinasjon: ICN Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antal poeng brukt: 225.000 + CT Skatter & avgifter (per person): 1467 Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted: Påsken 2020 Booket: April 2019 Flyvninger: OSL-FRA // LH X (32N) FRA-ICN // OZ O (A380) ICN-FRA // OZ O (A380) FRA-OSL // LH X (A320) Mange takk til @animals for tipset.
Ja, dessverre ble det klasse X OSL - FRA og FRA - OSL. Men, jeg tar ikke det så tungt. Følger med om det slippes etterhvert, eventuelt så overlever vi fint bak gardina i et par timer hver vei.
Ah, sorry, det var klipp og lim fra @animals sin post, men jeg glemte å endre der. Det skal jeg fikse
De siste 4 ukers Fly Premium & CT fordelt på 3 påfølgende turer til Taiwan, Washington & Filippinene/Bangkok. Ble noen mil men hadde noen dagers klesvask i Norge mellom slagene Høydepunkter: Singapore Airlines A350-900 Business Amsterdam - Singapore Lufthansa 747-8 Business - Beijing - Frankfurt. Forsove meg så kraftig at morgenflyet fra Kaoshiung til Hongkong var utenfor rekkevidde, med påfølgende sikkert tap av HKG - CPH etc....også midt i fortvilelsen få mail om at flyet også var forsinket med en time
Oppdatering Flyselskap: SAS, Lufthansa, ANA, Thai Klasse: First og Business(PLUS) Avreise fra: Molde Lufthavn (MOL) Destinasjon: Tokyo (HND) Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antall poeng brukt: 225 000 + CT Skatter & avgifter (per person): 1999 NOK Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Mai 19 Booket: Februar 19/Mars 19/April 19 Flyvninger: SK C MOL - OSL LH C OSL - FRA LH F FRA - PEK NH C PEK - HND TG F HND - BKK TG F BKK - LHR SK C LHR - OSL SK C OSL - MOL Her har det blitt en del endringer. Først fant jeg F med thai på returen også. Deretter dukket det i dag opp LH F fra Frankfurt på utreise, så da ble også utreisen endret. Reiser til Frankfurt dagen før avgang til PEK. Får dermed litt kveld i Frankfurt, og rikelig med tid på FCT (hvor mye bør vi sette av her?) dagen etterpå. Etter syv timer i Beijing drar vi videre med ANA til Tokyo. På hjemreise har vi en dag i Bangkok, og åtte timer i London.
Oppdatering 30/4: Midt under SAS-streiken tikket det inn nok en mail fra SAS. De hadde sluppet flere C-billetter på flighten hjem. Dermed var det bare å hive seg over sas.no og booke de. Er blitt så heldig at jeg har en del poeng på konto og kunne dermed booke nye billetter før jeg kansellerer de gamle. Eneste som manglet idag var samme fly CPH-OSL som de to andre. Men på den rene Plus-bookingen har jeg jo plass på samme fly som de som fly C fra EWR og regner derfor med å kunne flytte de over. Får ta det når streiken er over Klasse: Business og Plus Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: New York (EWR) Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur (men booket som enkeltreiser) Antall poeng brukt: 216.000 (FP nivå 4) Skatter & avgifter (per person): 450,- Antall reisende: 2 voksne + 2 barn Reisen finner sted i: Juli 2019 Booket: August / September / Oktober 2018 / Mars / April 2019 Flyvninger: OSL-EWR - SK Business EWR-CPH - SK Business CPH-OSL - SK Plus
Flyselskap: SAS Klasse: Business Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: Boston (BOS) Antall poeng brukt: 100.000 + CT Skatter & avgifter (per person): 744 NOK Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Juni 19 Booket: April 19 Flyvninger: SK C OSL-CPH SK C CPH-BOS SK C BOS-CPH SK C CPH-OSL Dukket opp nye seter på de samme avgangene, så da kansellerte jeg FP-bookingen og gjorde den på nytt med CT. Har én CT igjen som går ut 15/1/20 som kan brukes på en nyttårstur, og to til som går ut 31/12/20. Tenker derfor det er grei skuring å bruke CT fremfor FP og spare 20k EB. Spesielt siden EB ser ut til å bli en knappere faktor enn CT fremover. Terskelen for å oppgradere til LH F når det nærmer seg blir jo noe høyere når mellomlegget nå blir 75k EB, men vi får se om det dukker opp noe ledig og ta stilling til det da
Flyselskap: SAS, Asiana, Singapore, Thai, Swiss Klasse: First og Business(PLUS) Avreise fra: Oslo (OSL) Destinasjon: Auckland/Sydney (AKL/SYD) Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antall poeng brukt: 285 000 + CT Skatter & avgifter (per person): 2067 NOK Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Okt/Nov 19 Booket: Jan 19 Flyvninger: SK C: OSL-FRA OZ F: FRA-ICN SQ C: ICN-SIN SQ C: SIN-AKL TG F: SYD - BKK TG F: BKK - CDG LX C: CDG - ZRH SK C: ZRH - OSL 12 timer i Seoul og 18 timer i Singapore på vei ned. 9 timer i Bangkok på vei hjem. Første gang i first for meg og første gang i biz/first for kona, tror dette blir veldig bra!