Gratulerer med en finfin førstebooking (i alle fall om du får med LH F)! Merk at du også kan få med deg EVA (777-300ER) og OZ/TG i C, samt en ny by om du router via TPE på returen
Tusen takk! Er allerede strålende fornøyd, og LH F blir evt. en superbonus om jeg klarer å kapre den Har også vært inne på EVA C tanken Men mener du da å bytte ut OZ F med EVA C på langdistansen (fordi EVA C er evt. et bedre produkt enn OZ F)? Eller MLE-TPE med EVA og videre til ICN for å rekke OZ F flyet?
Jeg tenkte definitivt på det siste! Har dog ikke sjekka hvorvidt dette krever en ekstra overnatting ift ruten du har nå.
Har ikke prøvd LOT Business, men catering som dem disponerer fra DO&CO (som Austrian Airlines og Turskish Airlines) også bruker er en av de beste som finnes på markedet. Maten er 6 stjernes kontra andre selskaper i star alliance, og ikke minst loungen i Warsawa er også bra når man søker opp på youtube.
Yet another. Har sett ledige til PEK med LH, men ikke funnet noe videre til HKG. Men nå fant jeg en rute via HND. Får endelig også testet NH. Vinn-vinn OSL - MUC LH C MUC - PEK LH F PEK - HND NH C HND - HKG NH C HKG - BKK TG C BKK - CDG TG F CDG - OSL SK plus
Det har du helt rett i, gikk litt fort i svingene her. Jeg befant meg i MNL, da jeg dreiv og søkte på denne ruten tidligere i år. Du finner meg i skammekroken, med en kald fredagspils.
Flyselskap: ANA, Singapore, Sas Klasse: First, Business, Economy Avreise fra: TRD Destinasjon: Tokyo Antall poeng brukt: 112.500 + CT Skatter & avgifter (per person): 1.549,- (inkl. 450 service fee) Antall reisende: 1 voksen Reisen finner sted i: august / september 2019 Booket: mai 2019 TRD-CPH SK Plus (kveldsavgang, overnatte i CPH) CPH-FRA SK Eco FRA-HND NH204 F 777 --- HND-SIN SQ639 Biz 777 (avgang om natta, kommer fram 0830 i Singapore, har dermed dagen der) SIN-CPH SQ352 F 777 CPH-TRD SK Plus Dette er min andre CT (og kanskje siste - hvertfall i overskuelig fremtid, nå som jeg ikke lenger har Amexkortet). Har planlagt Japan-tur en stund nå, og har strevd litt med å finne noe som passer kalenderen min. I dag fant jeg til min store overraskelse ledig F på SIN-CPH. Trodde dette var helt tømt for ledighet frem til avviklingen av F på den ruten i november, men nei, det fantes på flere datoer. (I expertflyer viste min flight "F3"). Det endte med at jeg kastet meg over telefonen og sikra meg sete 1A Egentlig har jeg mest lyst til å fly LH F på utreisen og ANA hjem. Hadde en utrolig bra opplevelse på FCT i fjor som ga mersmak... En liten filleting: Jeg lurer på hvorfor ikke agenten fant SAS Plus på CPH-FRA, når jeg ser den selv på SAS.no
Flyselskap: Turkish, Copa, Avianca Klasse: Business Avreise fra: Oslo Destinasjon: Costa Rica Antall poeng brukt: 130.000 + CT Skatter & avgifter (per person): 1368,- (inkl. 450 service fee) Antall reisende: 2 voksen Reisen finner sted i: januar 2020 Booket: mai 2019 OSL-IST TK Biz A321 IST-BOG TK Biz B787 (Ny biz kabin. 1 overnatting i Bogota) BOG-PTY AV Biz A320 PTY-SJO CM Biz B737 --- SJO-PTY CM Biz B737 (1 overnatting i Panama City) PTY-CCS CM Biz B737 CCS-IST TK Biz A330 (1 overnatting i Istanbul) IST-OSL TK Biz A321 Min andre CT. Turen er ikke helt spikret da dama ikke vet om den enda og ikke sikkert det passer for hun. Booket for å være føre var. Blir fire nye land å krysse av på listen hvis det blir tur Fant leg for leg via SAS sin award finder og ringte Tallinn litt over 16:00 i dag. Møtte på en hyggelig fyr og sa hvor jeg ville og gav han leg for leg med tidspunktene jeg hadde funnet. Han fant alt på første forsøk, men informerte meg at han måtte snakke med supervisor da det ikke var den mest effektive ruten. Etter par minutter på hold sa han at dette gikk fint Eneste er returen via Caracas. Ikke helt sugen på det så muligens den blir endret til Avianca eller TK fra BOG hvis det åpner seg noe.
Jeg har også irritert meg over det det. Det ymtes om married segments og LH proteksjonisme og what not. Iallefall, jeg har sendt SAS gullmail (jepp, jeg har blitt degradert ) og påpekt urimeligheten i at det på sas.no sin *A booking side flommer over av ledige I seter mens Tallinn sier de ikke ser noe. Jeg får vel et god dag mann økseskaft svar, men dette har jeg ikke tenkt å gi meg så lett på.
Ikke married segments nei, og ble opprinnelig booket på SQ eco SIN-MLE 2 dager før nåværende avreisedato. Ringte så tilbake for å sjekke om det var ledig i C på avreise 2 dager senere, og det var det (fra tidligere samtale visste jeg at PEK-SIN SQ F var ledig da også). Flyttet da hele OSL-LHR-PEK-SIN-MLE med 2 dager frem i tid. Må sies at agenten var usikker på om det var innafor å sjekke/bestille leg for leg og måtte høre med supervisor. Det gikk i orden denne gangen..
Skjønner. Har married segments på min tur til sommeren, agentruletten til Tallinn har ikke funnet noen som kan hjelpe med å låse opp. Og kundeservicen til Sas har vært litt opptatt den siste tia, men skal prøve Sas nå som streike problematikken har lagt seg.
Flyselskap: SAS/Ethiopian Airlines Klasse: SAS Plus/Business Avreise fra: Oslo Destinasjon: Zanzibar Antall poeng brukt: 105 000 poeng + CT Skatter & avgifter (per person): 1.301,- Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: November 2019 Booket: Februar 2019. Mai 2019 Booket opprinnelig tur til Bali for samme reiseperiode. Ved booking i februar, hadde jeg ikke nok poeng til business. Derfor ble det booket økonomi med Thai og med ett håp om å oppgradere senere. Når jeg omsider skulle oppgradere til business, var det ikke flere ledige seter med Thai. Siden det ikke fristet så mye å fly med Turkish Airlines via Istanbul, begynte jeg å se etter alternative reisemål. Jeg vet det høres fjernt ut, siden det er stor sannsynlighet at vi hadde fått en av de nye flyene som Turkish lanserer samt at lounch'en er oppgradert.... men men.... Bali frister litt, men ikke så mye når det kommer til stykket (ingen av oss har vært der). Vi har derfor valgt Zanzibar som reisemål i stedet for. Reiseruten blir slik: OSL - ARN 737-700 ARN - ADD 787-9 ADD - ZNZ 737-800 ZNZ - ADD 737-800 ADD - OSL 787-9 (opphold i ARN, ingen flybytte) Jeg kom igjennom til Tallinn etter bare noen få minutters ventetid (+47), møtte på en hyggelig dame. Vi fikk endret bestillingen slik jeg ønsket. Hun anbefalte at jeg booket reisen selv online, mens hun var på tråden for da slapp jeg service fee på 375 kr. (Litt usikker på om dette var per pers eller ikke). Jeg forsøkte å booke online, men option for CT var ikke tilgjengelig. Så jeg sendte derfor en print screen av min nettside til Tallinn. Der fikk representanten jeg snakket med se at jeg snakket sant vedr. CT option. Deretter booket hun hele vår bestilling uten service fee. Årsaken til at CT ikke var tilgjengelig tror jeg nok fordi opprinnelig reservasjonsnummer var opprettholdt, men poeng ble tilbakeført til min konto. Jeg vil tro at CT'en er knyttet opp mot forrige bestilling. Siden den opprinnelige reisen ble ikke kansellert før jeg hadde gjort ny booking, med nytt referansenummer. Men dette er bare gjetning fra min side. Jeg er kanskje unntaket her inne. Samler bonus kun med tanke på EB-reiser hvor reisemålet er viktigere enn selve reisen. Så lenge vi unngår å sitte bak gardina, er vi fornøyd