Tror du vil få problemer med strekket BKK-DPS i den routingen siden Tallin nok vil finne endel alternativer BKK-Europa i business. Men kommer selvsagt an på agenten og hva som er tilgjengelig på tidspunktet du ringer.
Flyselskap: SAS, Austrian, EVA Air, Turkish, Thai Airways Avreise fra: Trondheim Destinasjon: Vietnam og Fillippinene, Bangkok. Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antall poeng brukt: 165 000 + CT Skatter & avgifter (per person): 1000,- + haugvis med endringsgebyrer. Antall reisende: 2 Voksen Reisen finner sted i: Januar 2020 / Februar 2020 Booket: Mai 2019 opprinellig, endret Juni 2020. TRD-CPH / SK Plus CPH-VIE / OS Biz VIE-TPE / BR Biz TPE-SGN / BR Biz BKK-DPS / TG Biz DPS-IST / TK Biz IST-OSL / TK Biz OSL-TRD / SK Plus Kommentarer: Etter mye styr fram og tilbake, så fikk jeg endret bookingen min. Fant ut at den første bookingen min ikke gikk pga eksamen 14 januar. Fikk endret utreise til 25 januar med hjemreise 17 feb, men den passer litt dårlig med samboeren sin jobb, men var helt ok. Så fant jeg ledige billetter med EVA Air 16 januar ut fra VIE, så det ble med det istedet, rotet det noe jævlig til på returen men fikk rettet opp i det og. Dama ble ikke særlig fornøyd når det var Turkish sin 2-3-2 config i Business på vei hjem fra Manila, så nå er turen som følgende og jeg kommer ikke til å gjøre endringer. Vi bestiller separat billett ifra Hanoi i Vietnam ned til Cebu i Filippinene, så 1-2 dager før avreise Bangkok reiser vi Cebu til Bangkok og tar 1-2 dager i Bangkok. Samboeren er fornøyd og jeg er happy med å få prøvd ut EVA Air i både 787-9 og 777-300ER, Turkish sin nye Biz og Thai Airways i 747-400 selv om det kanskje ikke er så veldig kult som resten
Vurderer å endre utreise til MEXico City for å teste LH First. Beholde hjemreise fra Vancouver. Blir da open jaw, KRS-MEX ut og YVR-KRS hjem. Er dette en gyldig routing ?
Jeg tenkte på denne: Agenten informerte også om følgende: Navneendring er ikke lov, billetten må isåfall kanselleres og bestilles på nytt. Dette var nytt for meg. I tillegg var det problemer med dobbel open-jaw: originalt var utreisen OSL-YYC, hjem YVR-KRS. Ble oppringt etterpå og informert om at dette ikke var mulig. Koblet derfor på KRS-OSL på utreise, men da ble det nødvendig med overnatting i Oslo før reisen videre til Frankfurt. Reise fra Oslo ankomst i YYC, retur YVR til Krs.
Ah, skjønner, det var tidligere. I tilfellet nå er det kun snakk om Open jaw, så KRS-MEX ut og YVR-KRS hjem. Tolker det slik at dette skal være OK routingmessig ?
Flyselskap: Turkish Avreise fra: Oslo Destinasjon: Bali Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 165 000 + CT Skatter & avgifter (per person): 980,- Antall reisende: 2 Voksne Reisen finner sted i: November 2019 Booket: Juni 2019 OSL-IST / TK Biz IST-DPS / TK Biz B787 DPS-IST / TK Biz B787 IST-OSL / TK Biz
Flyselskap: Thai, SAS og Singapore Airlines Avreise fra: Oslo Destinasjon: Bali Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 165 000 + CT Skatter & avgifter (per person): 1190,- Antall reisende: 2 Voksne Reisen finner sted i: Juli 2019 Booket: Juni 2019 OSL-NCE / SAS Plus NCE-FRA / LH Biz FRA-BKK / TG Biz B777 BKK-DPS / TG Biz B747 DPS-SIN / SQ Biz B787 SIN-FRA / SQ Biz A380 FRA-CPH / SK Plus CPH-OSL / SK Plus Kommentar: Egentlig ganske fornøyd med å finne denne smack midt i fellesferien fra lørdag til lørdag. Den som leter skal finne.
Flyselskap: SAS og Avianca Avreise fra: Oslo Destinasjon: Rio de Janeiro Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 495 000 + 2xCT Skatter & avgifter (per person): 867,- Antall reisende: 5 Voksne Reisen finner sted i: April 2020 Booket: Juni 2019 OSL-ZRH / SWISS Business ZRH-LHR / SWISS Business LHR-BOG / Avianca Business B787 BOG-GIG / Avianca Business A330 GIG-BOG / Avianca Business A330 BOG-MUC / Avianca Business B787 MUC-OSL / SAS Plus Kommentar: En artig rute som åpnet 5 seter i biz hele veien til Rio i påsken 2020. Sør-Amerika er som regel godt tilgjengeliggjort av Avianca via Colombia.
Her har du den ene råflotte bookingen etter den andre - jeg fatter ikke hvordan der er mulig å samle opp så mye poeng?! Jeg regner meg selv som en hardcore bonuspoengfundamentalist som nærmest går over lik for å få poeng nok til en eneste langtur i året, men dette? Jeg bøyer meg i støvet over både antallet turer og selve flightene
@bighc booker for andre en del ja Men vi setter veldig pris på at han poster alle de flotte tunerne som inspirasjon.
Flyselskap: SAS, Air Canada og Lufthansa Avreise fra: Oslo Destinasjon: Vancouver Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 130.000 + CT Skatter & avgifter (per person): ca 900,- Antall reisende: 2 Voksne + infant Reisen finner sted i: Juli 2019 Booket: Juni 2019 OSL-CPH / SAS Plus CPH-BOS / SAS Biz BOS-YVR / Air Canada Biz YVR-MUC / Lufthansa Biz MUC-OSL / Lufthansa Biz Kommentar: Vestkysten er et yndet feriemål for mange i fellesferien, men som vi vet er det lite direkteflyvninger dit generelt sett. Denne bookingen går via Canada - men muliggjør en fin ferie i California dersom man slenger på en siste flight på halen.
Gratulerer,ruten så meget bra ut! Finnes det ikke mulighet videre med star alliance til SF/LA? Evt ca hva ligger den flygningen på i kroner?