Flott tur! Er det vanlig å kunne finne billetter 13 måneder i forkant? Trodde normen var omtrent 330 dager. Venter selv på muligheter vestover i juli neste år..
Flyselskap: LOT, Singapore Airlines, Lufthansa Avreise fra: Oslo Destinasjon: Brisbane Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 430 000 Skatter & avgifter (per person): ca 2200,- Antall reisende: 2 Voksne Reisen finner sted i: Desember 2019/januar2020 Booket: Juni 2019 OSL-WAW / LOT C WAW-PEK/ LOT C PEK-SIN / SQ C SIN-BNE /SQ C BNE-SIN / SQ C SIN-FRA / SQ X FRA-OSL / LH C Kommentar: Denne var litt vanskelig. Ble en lang telefonsamtale med kundebehandleren hos SAS, men veldig hjelpsom. Å booke romjul nå er ikke så lett, men tror de jeg booket for ble veldig fornøye. De forsøkte selv først, men fikk bare beskjed om at romjulen til Australia er umulig.
430 k poeng, ble det ikke brukt CT? Ikke at jeg har noe med det, men ville nesten da sagt at man burde spart poengene til man fikk seg en CT, i hvertfall når man har SIN-FRA i Economy på returen. De 430 000 poengene kan gi så vanvittig mye bedre reise rute om man er litt mer fleksibel, og med en CT hele to slike turer.. Hehe
Hvordan er tilgjengeligheten av award billetter til USA/Asia hos SAS? Vurderer å spare opp poeng og CT slik at jeg får en tur til USA eller Asia i C, men for noen år tilbake hadde SAS null tilgjengelighet, selv når man sjekket 10 mnd før planlagt avgang. Med andre Star Alliance flyselskaper var slike billetter noe dyrere, og erfaringsmessig vet jeg at SAS har veldig bra C produkt.
Med SAS er det så som så. Du må være ut i god tid i forveien om du skal til Asia hvertfall og enkelte destinasjoner i USA. Du kan se tilgjengeligheten for SAS her https://travelhacks.azurewebsites.net
Helt enig med deg. De hadde ikke AMEX, og de ville på C tur i romjulen, så da ble det eneste løsning. Er det mulig å bruke CTen hvis de tjener det opp før turen?
Ja. Dersom de opptjener CT i løpet av året kan den «påføres» reisen og man får halvparten av poengene tilbakeført.
DET var jeg ikke klar over! 1) Sier du at man kan booke en reise og ringe Tallin i etterkant (når CT er klar)? 2) Dette bookes vel da via SAS først, og endres til CT via Tallin i etterkant? 3) Gebyr for å endre til CT?
Gjorde dette senest for 2 uker siden. Hadde en vanlig eurobonusreise fra Hong Kong via Tokyo til Oslo - fikk en CT fra en annen konto, ringte Tallin og spurte om jeg kunne påføre denne CTen min booking. Litt frem og tilbake, og etter vel 10 minutter så var det gjort.
Booket i mai 2019, Reisen finner sted i juni / juli 2019 195 000 EB poeng (CT 2 personer) SK C OSL-LHR (A320) CA F LHR-PEK (777-300) TG C PEK-BKK (A350) (BKK-DAC-KTM-PBH-PBH-CCU-BKK-VTE-HAN-RGN) TG C RGN-BKK (A330-300) TG C BKK-FRA (777-300) LH C FRA-BRU (A320) SK C BRU-OSL (738) Hadde opprinnelig retur: RGN-BKK-PEK-CDG-OSL med CA F PEK-CDG (ble nedgradert før avgang pga flybytte A330). Betalt seperat: BKK-DAC-KTM-PBH-CCU-BKK-VTE-HAN-RGN (Bimin Bangladesh, Bhutan Air, Vietnam Airlines, Thai Airways, Lao Airlines)
Der har du rett du. ble trekt 225000 først pga jeg hadde CA F begge veier, når den utgikk ser jeg nå at det ble trekt 195000. takker for info!
Først, takk til alle dere ivrige flynerder for all nyttig informasjon!!! Flyselskap: AC, LH, SK Klasse: First / Business Avreise fra: LAX Destinasjon: OSL Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antal poeng brukt: 76.250 + CT Skatter & avgifter (per person): ca 910 NOK + et par endringer á 150 NOK Antall reisende: 1 voksen Reisen finner sted i: Juni - August 2019 Booket: Juni 2019 Flyvninger: LAX - YVR / AC Business YVR - MUC / LH First / A340 MUC - OSL / LH Business OSL - ARN / SK Plus ARN - LAX / SK Business Prøvde til det siste å få LAX/SFO/ORD - FRA/MUC, men det gikk ikke. Men fikk i hvert fall kapret det siste ledige vindussetet i F, det åpnet først etter innsjekk (bassinet). Første og mest sannsynlig eneste tur i F (poengsaldoen minker...), så her skal det nytes. Har godt med tid i MUC.