Dine vellykkede bookinger av CT eller vanlig poengreise

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av bighc, 19. okt 2017.

  1. Points4Fun

    Points4Fun Senior Medlem

    Innlegg:
    568
    Likes mottatt:
    3,966
    Bonuspoeng:
    93
    Kanskje et dumt spørsmål, men hvordan fikk du aksept for tre stopp (PEK, NRT, HKG) i samme sone før SIN? Godvilje i rulletten?
     
  2. Reisegal

    Reisegal Medlem

    Innlegg:
    117
    Likes mottatt:
    143
    Bonuspoeng:
    43
    Flyselskap: Sas, Air China, Singapore airlines
    Klasse: Business og First
    Avreise fra: OSL
    Destinasjon: Manila
    Open Jaw: T/R
    Antal poeng brukt: 225 000 + CT
    Skatter & avgifter (per person): ca 2000 nok (inkl service fee)
    Antall reisende: 2
    Reisen finner sted i: oktober 2019
    Booket: September 2019

    Utreise:
    Oslo til london med sas i sas+
    London til Beijing med air china i first( satser på å endre denne til lufthansa first)
    Beijing til Singapore i first (380, gammel innred)
    Singapore til Hong kong i first ( 777 ER, ny innredn)
    Hong kong til Manila i økonomi( betalt)

    Retur:
    Manila til Singapore med SQ i business
    Singapore til Beijing med SQ i first
    Beijing til London med Air china i first
    London til Oslo i sas+
     
    animals, haifinn, Gullars and 3 others like this.
  3. samtom

    samtom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    442
    Likes mottatt:
    903
    Bonuspoeng:
    93
    Mener at SQ F ikke synes i AF utenom den vanlige CGK-SIN ruta.

    Må ringe inn for å sjekke. Det måtte jeg i hvert fall, for SIN-PEK.
     
  4. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Update 1.03

    map.gif

    Flyselskap: SK, LH, CA, SQ, BR, OS
    Klasse: C+F
    Avreise fra: OSL
    Destinasjon: DPS,SIN
    Enveis, T/R, Open Jaw: T/R
    Antall poeng brukt: 195.000+CT
    Skatter & avgifter (per person): 3171 NOK
    Antall reisende: 2 voksne
    Reisen finner sted i: Juli 2020
    Booket: Juli-August-September 2019

    OSL-CPH // SAS GO
    CPH-MUC // LH C
    MUC-PEK // CA C (posisjonert til LH-F, lov å drømme?)
    PEK-SIN // SQ F

    SIN-DPS. SQ C utgår da ikke direkte fly er å oppdrive fra OSL-MUC:confused:

    Separate bookings:
    SIN-DPS. SQ C final destinasjon. Vi venter litt med denne.

    Var open jaw løsning: DPS og SIN, for å få litt F måtte en ofre litt:rolleyes:

    DPS-KUL//MH Biz A330-200
    KUL-SIN // MH Biz 737-800

    Retur uendret.
    SIN-TPE // BR Biz 777-300 ER
    TPE-MXP // BR Biz 777-300 ER
    MXP-VIE // OS Biz EMBRAER 195
    VIE-OSL // OS Biz EMBRAER 195

    Vel doktor`n fulgte etter de andre i tråden, var visstnok endel SQ F som ikke Awardfares finner?

    Bye bye IST, TK og C... Nå virker utreisen litt mer F-ish:rolleyes:
     
    SVG_flyer, ChrisTW, sunshine and 3 others like this.
  5. Modegard

    Modegard Aktivt Medlem

    Innlegg:
    386
    Likes mottatt:
    2,380
    Bonuspoeng:
    93
    Fin rute! Har du sjekket at MUC-PEK flys med F-kabin i perioden? Jeg trodde F forsvant på den ruten i Oktober 2019..?
     
  6. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Nei har ikke det...Tenkte du de forsvant for alltid fom. okt. 2019 eller for en periode?

    Edit: Ifølge LH kan F kjøpe for 3000Euro en vei. Den finnes.
     
    Modegard liker dette
  7. zerocool

    zerocool Medlem

    Innlegg:
    223
    Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    28
    Opprinelig hadde vi bestilt OSL -LAX via ARN i Biz med SAS, men jeg fant plutselig noe ledige seter til Tokyo med Star Alliance :) Jeg var selv i Japan i fjor, og det var ikke vanskelig å velge Japan på nytt!

    Flyselskap: Lufthansa og Asiana Airlines
    Klasse: Business
    Avreise fra: OSL
    Destinasjon: HND
    Enveis, T/R, Open Jaw: T/R
    Antall poeng brukt: 165 000 + CT
    Skatter & Avgifter (pr. person): 1872 kr.
    Antall reisende: 2
    Reisen finner sted: Oktober / November 2019
    Booket: September 2019

    Flyvninger:
    OSL- FRA (A320neo) Business
    FRA -ICN (B747-400) Business
    GMP - HND (A330-300) Business

    NRT- ICN (A321) Business
    ICN - FRA (B747-400) Business
    FRA - OSL (A320) Business

    Håpe vi ikke glemmer å hente bagasjene i ICN, for å så dra videre til neste flyplass GMP, sjekke inn og deretter HND haha!
     
    Darkcho, drsyk and jgroneng like this.
  8. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Nå viser plutselig awaredfares 2pax CA i F ut ifra FRA er det mulig??? Og seff er Tallin stengt. Nå må jeg bare bite i det sure eple og håpe på at de forsatt er ledige nå Tallin våkner. God helg:rolleyes:
     
    jgroneng liker dette
  9. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,634
    Likes mottatt:
    6,082
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har selv opplevd at maks en stopp i transitt-sone ikke praktiseres veldig strengt lenger. Jeg ble tilbud to stopp i transitt-sone tidligere i denne uka uten at jeg ba om det. (DPS-BKK-TPE). Men tre stopp er litt overraskende. :)
     
    Last edited: 08. sept 2019
    Points4Fun liker dette
  10. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,318
    Likes mottatt:
    17,889
    Bonuspoeng:
    293
    Du må ikke drive å surfe på kveldstid. Vent til mandag morgen :)
     
    drsyk liker dette
  11. Modegard

    Modegard Aktivt Medlem

    Innlegg:
    386
    Likes mottatt:
    2,380
    Bonuspoeng:
    93
    Da er det sikkert bare for en periode - kanskje vinterprogrammet. Husker ikke hva det sto på Routesonline når jeg leste det. Satser på at det ordner seg!
     
    Last edited: 06. sept 2019
  12. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,081
    Likes mottatt:
    3,222
    Bonuspoeng:
    113
    Det er ofte CA F kun har 1 sete for EB kunder selv om AF/EF viser både 2 og 3 ledige.
     
    drsyk liker dette
  13. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Ok, uansett er ut ifra FRA bedre alternativ enn MUC, om får F eller C CA booket, for posisjonering.

    Hmmm det er ikke noe som heter å ligge på lat siden når en er på bonus jakt;)
     
    jgroneng liker dette
  14. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,510
    Likes mottatt:
    7,413
    Bonuspoeng:
    183
    La meg tippe, du skal avgårde 20 juni?

    CA F FRA-PEK er vel fortsatt en av de enkleste å finne, så det bør ikke være noe problem når du kommer litt nærmere. Tok en liten sjekk nå på perioden 1 november til 15 desember og det er stort sett 2 ledige seter på begge avgangene hver dag. :)
     
  15. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Nesten riktig, 18-19 juli.20, kan jeg reise, begge dagene viser 2 pax CA F FRA-PEK, vet ikke hva jeg tenkte da jeg antok å være tilfreds med TK C, tipper blir godt posisjonert for den gule anden :D og om får direkte fly mellom OSL-FRA er plutselig SIN-DPS på bordet igjen, så blir det å se om kanskje skal snuse på SIN-HKG-BKK med SQ F og TG F på returen ;)
     
  16. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,510
    Likes mottatt:
    7,413
    Bonuspoeng:
    183
    Altså avreise enten lørdag eller søndag. Da gleder det deg sikkert å høre at det var 2+ ledige i LH F hver eneste lørdag og søndag i sommer. :)
     
    RoadKing and drsyk like this.
  17. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan det å spre glede en fredag aften.:) Er det ikke gøy å sitte spent 10mnd før avreise og endre billetten X antall ganger til alt havner nesten i F(unntakene intra europeiske ruter):D
     
  18. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,634
    Likes mottatt:
    6,082
    Bonuspoeng:
    183
    Generelt bør du legge inn romslig tid ved transitt på LHR. Jeg personlig vil beregne tre timer som minimum. Om du vil besøke lounge, bør du legge til enda mer tid. Punktlighet til en vilkårlig flight er vanskelig å si noe om da mange elementer vil påvirke punktlighet. Om det er et formiddagsfly, f.eks SQ til SIN, du skal rekke, har mange her på forumet valgt p reise til LHR kvelden før.
     
  19. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Versjon 1.04(neppe siste oppdatering i uthevet tekst)
    Flyselskap: LH, CA, SQ, BR, OS
    Klasse: C+F+X
    Avreise fra: OSL
    Destinasjon: DPS,SIN
    Enveis, T/R, Open Jaw: T/R
    Antall poeng brukt: 195.000+CT
    Skatter & avgifter (per person): 3371 NOK(blir dyrere for hver telefon)
    Antall reisende: 2 voksne
    Reisen finner sted i: Juli 2020
    Booket: Juli-August-September 2019

    OSL-FRA // LH C (som ønsket)
    FRA-PEK // CA eco (skremmende tanke):eek:
    PEK-SIN // SQ F (som ønsket)
    SIN-DPS. SQ C (som ønsket)

    Spm. om skal flytte avreise med 1 dag før/etter, for å få CA i C(ønske tenkning sier posisjonering og at vi oppfyller drømmer om LH F) eller CA F via LHR(ønske tenkning sier TG F/SQ F bytte om mulig), hva sier folket, skal vi sitte rolig i båten og satser på å ikke havne på CA ghetto class...(CDG er siste alternativ om LH F ikke oppfylles)

    Forhistorien til dette, er 3 telefoner til Tallin ifra kl. 0900, med forskjellige agenter, med nesten samme svar, de finner litt ifra CDG, MUC og LHR, men ikke fra FRA den datoen... Råde dems var å følge med og ringe tilbake for å høre når LH slapp seter, er forsatt lenge til avreise var det en som sa...Da besluttet jeg å ikke ringe mer idag.

    AF finner CA i F 2pax FRA= ikke forbeholdt EB klienter, tilsier 1 sete hos Tallin. Her kan man ikke stole blindt på AF, tydeligvis.

    Vi får vente i spenning. Blir nok noen søvnløse netter fremover :rolleyes:
     
    Sunnfjordingen and jgroneng like this.
  20. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    1,757
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg ville ha venta med flere forandringer, FRA-PEK med LH F er ganske greit å få tak i. Fikk tak i 2 seter der i sommer når det bare var 4 ledige i F, fant LH C OSL-FRA noen dager før avreise.
     
    drsyk liker dette

Del denne siden