Hehehe, morsom du @jgroneng da tar jeg gjerne TG F og CDG isteden, og dropper gladelig PEK-SIN F fortere enn man kan si ECO på CA EDIT: Mister vel noen netter med søvn nå
Noen som har klart å endre CT bestillingen på tlf til SAS og ikke til Tallinn? Har avreise en søndag og lurer på om det er mulig å få endret til LH first om de slipper billetter dagen før, altså lørdag og Tallinn er stengt. Det er LH til PEK jeg ønsker, men ser faktisk på AF at tilgjengeligheten fremover ikke er veldig god...
Hadde ikke ventet et sekund med å booke TG F på en 12 timers flight vs SQ F på 6 timer ut fra PEK. Man rekker nesten ingenting på de 6 timene og PEK er en elendig flyplass når det gjelder lounge. Frister vel mer med TG F 12 timer, bli hentet med golfbil og 1 time massasje på BKK??
Hmm du har så rett. Var det jeg tenkte som backup plan, og internasjonal lounge ut ifra CDG var faktisk meget fin. Vel dette eventyret er forsatt ikke over. Spm, er om en lander LH F FRA-PEK(som egentlig er hele opplevelsen) og da er ikke loungen noe å skryte av på PEK, videre så er SQ F en myk landing på vei mot SIN og SQ C videre til DPS... OSL-FRA-PEK-SIN-DPS er det kun FRA og LH F med SQ F som er noe å skryte av. OSL-CDG-BKK--->DPS er noe en må fordype meg litt i
Hvis du/dere tåler reisa til PEK med LH F så har dere mulighet til å dra inn til byen eller finne på noe annet på de 8 timene med layover. Loungen i PEK er så dårlig at det nesten ikke er verdt ett besøk. Hjemtur med TG F BKK-FRA/CDG er jo veldig greit, slik jeg hadde.
Takk for innspill @sunshine , PEK overlever mann på et vis, vi får følge med på tilgjengeligheten som arter seg. Heldigvis har en forsatt litt tid til avreise
Flyselskap: SAS, Singapore Airlines, Swiss og EVA Air Klasse: Plus og Business Avreise fra: Stavanger Destinasjon: Taipei T/R Antall poeng brukt: 165000 + CT Skatter og avgifter + endringsgebyr: ca 1300+90+300 kr per person Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: November 2019 Reisen opprinnelig booket: Mai 2019 (Endret: September 2019) SVG-LHR / SAS Plus 737 LHR-SIN / SQ Business 777-300ER SIN-TPE / SQ Business 787-10 TPE-CDG / EVA Air Business 777-300ER CDG-ZRH / Swiss Business CS100 ZRH- CPH/ Swiss Business A321 CPH-SVG/ SAS Plus A320N Hadde opprinnelig SVG-CPH-PEK-TPE med Air China på to strekninger. Har hele tiden vært litt skeptisk til Air China via PEK, og da de byttet fly til A321 på siste strekk begynte jeg aktivt å sjekke alternativer. Var lenge usikker på om jeg skulle gå for TG via BKK eller LH via Seoul (har testet LH biz før og var fristet på å prøve noe nytt). Og i helgen dukket det opp mulighet med SQ via LHR og SIN. Tror dette blir bra. *Fikk senere ordnet enda en justering, nå på returen. Bytter SAS Plus via OSL med Swiss Business via Zürich og København. Får da tid til lunsj og sightseeing i Paris, får prøvd Swiss business og ikke minst CS100/A220 og får kjøpt taxfree på hjemflyplassen. **Kan legge til at jeg har opplevd meget bra service hos Tallinn de siste gangene jeg har pratet med de.
Endring 2: Klasse: Biz, First Avreise: OSL Destinasjon: BKK Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall benyttede poeng: 112.500 + CT Antall reisende: 1 Skatter og avgifter: 2188,- (inkl. 450,- + 150,- + 150,- i gebyr) Reiser: Oktober 2019 Booket: August 2019, endret September 2019 (x2) Flyvninger: OSL-CPH - SK C (B737-800) CPH-PEK - SK C (A340-300) PEK-BKK - CA F (B777-300) BKK-HND - TG F (B747) HND-FRA - ANA F (B777-300ER) FRA-OSL - LH C (A320-200) CA slapp 8(!) F-seter på en litt senere flight fra PEK til BKK. Dermed får jeg testet CA F også. Mye er skrevet om CA F, men F er F. 3 x F med 3 ulike selskaper så langt =) Nå mangler bare LH F FRA-PEK så er jeg meget fornøyd!
Flyselskap: SK, SQ. AI og LH Klasse: Plus og Business Avreise fra: Trondheim Destinasjon: Colombo, Sri Lanka T/R Antall poeng brukt: 165000 + CT Skatter og avgifter: husker ikke Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Januiar 2020 Reisen opprinnelig booket: September 2019 TRD-OSL / SK Plus 737 OSL-FRA / LH Business A320 FRA-MAA / LH Business A340 MAA-CMB / AI Business 321 CMB-SIN / SQ Business A350 SIN-LHR / SQ Business A380 LHR-OSL / SK Plus 737 OSL-TRD / SK Plus 737 Ønsket var sterkt fra min søster om at hun og hennes mann skulle komme seg til Sri Lanka. Landet er imidlertid noe av en bakevje hva gjelder *A, og ikke minst SAS sin søkemotor. Men en god miks av EF ga diverse ideer. Fikk faktisk opp noen ruter på sas.no også, med bl.a. Air India via grusomme CDG, på bookingsiden til SAS står det at man må ringe inn for å bestille på Air India og Avianca. Ettersom flightene kom opp så tenkte jeg at det kanskje var gammelt nytt, men det fungerte bare til at det kræsjet, hvorpå man ble kastet ut og kunne prøve på nytt bare for å bli sendt til pålogging igjen. Det er sykt dårlig kvalitetsikring på dette. Men nok om det. Telefon til Tallinn med følgende rute klar: TRD -OSL - FRA - MAA - CMB, CMB - SIN - FRA - OSL - TRD. Som funnet på sas sin side. Eneste ulempe (kommer an på hvem man spør kanskje) var en veeeldig lang dag i SIN på returen. Service i Tallinn skal jeg si dere, hun kom uoppfordret med forslag om retur via London isteden, og dermed mange timer kortere retur. Når det er sagt, det blir nok en lang natt på flyplassen i MAA, de lander kl 00:10 og har fly videre kl 05:55. Får håpe det er en ok lounge, og at den er åpen.
Flyselskap: LH, SQ, SK Klasse: Eco og Business Avreise fra: OSL Destinasjon: Bangkok Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 165.000 + CT Skatter og avgifter: 1.764,- Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Januiar 2020 Reisen opprinnelig booket: September 2019 Overtok en CT fra en hyggelig kar her inne, og har foreløpig booket denne: LH C OSL - FRA Airbus A320neo LH C FRA - CDG Airbus A321 SQ C CGD - SIN Boeing 777-300ER SQ C SIN - BKK Boeing 777-200ER TG C BKK - SIN Airbus A350-900 SQ X SIN - LHR Airbus A380-800 SK C LHR - OSL Boeing 737-800 Det var ikke noe ledig noe sted i C hjem hverken fra BKK eller SIN, og jeg får ikke lurt reisefølge til en omvei via f. eks. PEK, det var vanskelig nok med at vi måtte via både FRA og CDG på vei ned. Men det er lenge til siste halvdel av januar, så jeg regner jo med at noe dukker opp innen den tid, om det så er TG C direkte fra BKK til OSL. Grunnen til reisen (trenger man egentlig noen grunn?) er at reisefølge aldri har reist i noe annet enn økonomi, men etter litt påvirkning gjennom Facebook-poster og ikke minst direkte i hyggelig lag så har han ytret ønske om å ta en tur i BIZ, så da har jeg vært litt på leting. Han har satt et maks tak på 13-14.000 kroner, og det er ikke så lett å finne noe til den prisen, det billigste akkurat nå er vel TK med rundt 16.000,- Så da det dukket opp en mulighet til å ta over en CT med tilstrekkelig med poeng til en fornuftig pris så var det bare å slå til. Har også opsjon på 60.000 poeng til dersom det skulle dukke opp en mulighet i F på turen til BKK, selv om jeg er litt skeptisk til å starte opplæringen direkte i First. Det viktigste nå er å finne C hele veien hjem. Hvordan er det forresten med SQ F fra LHR eller CDG, åpner det seg noengang noe der?
Flyselskap: LH, NH Klasse: First og Business Avreise fra: OSL Destinasjon: Tokyo Enveis, T/R, Open Jaw: Enveis foreløpig Antall poeng brukt: 135.000 + CT Skatter og avgifter: 2.128,- Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: September 2019 Reisen booket: September 2019 Da blir det jomfrutur i F til Tokyo Har sittet på gjerdet og fulgt med hver eneste uke og nå turte jeg ikke vente lengre da vi må reise torsdag i neste uke eller vente til november. Det var ledig i LH F FRA-PEK også, men da måtte vi sittet på ulike seterader. Tok ikke sjansen på at det ordnet seg, så da får FCT vente. Nå virker FCL i MUC helt ok også. LH C OSL-MUC A320 LH F MUC-PEK A388 i sete 1D & 1G NH C PEK-HND 77W En av Tallinns Kristina/Krystina e.l var svært hjelpsom med booking og hadde tilsynelatende stor glede av undertegnedes iver etter å fly i F Nå gjelder det bare å få landet en bra retur når det åpner seg noe mer i dagene som kommer. AF & EF er suverene verktøy og det er bare å følge med.
Flyselskap: OS, NH og SK Klasse: Business og + Avreise fra: OSL Destinasjon: ORD Enveis, T/R, Open Jaw: To enveis billetter Antall poeng brukt: 78.000 + 36.000 Skatter og avgifter: 1213kr +134kr med gebyr for forandring Antall reisende: 1 voksen Reisen finner sted i: Juli 2020 Reisen booket: August og September 2019 I August etter at @bighc delte sin rute med Austrian og EVA til SFO måtte jeg lete etter noe tilsvarende på sas.no som passet med datoer og med tilsvarende routing med EVA. Det fant jeg ikke, så i stedet booket jeg: OS C VIE-NRT 777-200 NH C NRT-SFO 777-300ER Med en plan om å forandre og legge til flyvninger. Første endringsforsøk kom når jeg fant tilknytning i begge ender for noen dager siden. OS C OSL-VIE OS C VIE-NRT NH C HND-TPE BR C TPE-SFO Segmentene var mulig å reservere på telefon, med beskjed om at de måtte godkjennes og ble ikke helt overraskende sablet ned. For å komme meg hjem hadde jeg booket diverse + seter fra LAX og SFO og C sete fra ORD til OSL med SK. I løpet av dagen i dag fant jeg bedre flyvning med tanke på hjemreise, så Sas ble kontaktet. Flyvningene ble funnet og den gikk igjennom etter litt forvirring på telefonen om at dette var å betrakte som en tur retur og ikke en enveisreise og hva som ville skje med poengsummen når et segment ble forandret. ”Most reasonalbe route” kom ikke opp som tema denne gangen. Dermed står jeg igjen med : OS C OSL-VIE E-195 OS C VIE-NRT 777-200 NH C NRT-ORD 777-300ER SK C ORD-ARN A330-300 SK + ARN-OSL 737-700 Jeg har noen dager i Chicago men bare noen timer i Wien og i Tokyo. Så hvis det skulle åpne seg noe hos ANA på flyvningen som går 23 timer etter ankomst Tokyo blir det nok en liten justering til.
Flyselskap: SAS, Singapore airlines Klasse: Business/plus Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: Denpasar Bali (DPS) Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antal poeng brukt: 165.000 +1CT Skatter & avgifter (per person): ca 1798NOK Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Februar-Mars 2020 Booket: September 2019 Flyvninger: OSL-MXP / SAS Plus (737) MXP-SIN / SQ Biz (A350) SIN-DPS / SQ Biz (787) DPS-SIN / SQ Biz (787) SIN-AMS / SQ Biz (A350) AMS-OSL / SAS Plus (737)
SAS klarer ikke å beregne skatten i dag da jeg ringte inn for å endre bookingen, så bookingen min ser litt rart ut akkurat nå. Håper at SAS rydder opp i morgen...
Ny Flyselskap: SK, SQ, TG Klasse: C/F Avreise fra: BGO Destinasjon: SYD Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antal poeng brukt: 275’ + CT Skatter & avgifter: ca 1900nok/pax Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: August 2019 Booket: Desember 2018 Årets sommerferie booket 31.12.18. Prøvde å få F på SIN-SYD, men det lot seg ikke gjøre. BGO-CPH SK C CPH-SIN SQ F 777 SIN-SYD SQ C 777 SYD-BKK TG F 747 BKK-CDG TG F 380 CDG - OSL SK C OSL - BGO SK C