Noen i det siste som har fått booket reise til USA/Canada via Mexico? Mener jeg leste en gang at det var problematisk...
Hmmm. Hvorfor skal SAS blokkere midtseter? Det er ikke noe business produkt som TK C, AY C, LH C (sistnevnte er egentlig nesten eco)... alf
Det der er helt feil måte å bruke AF på. Du må sette inn NRT-HNL og på en gitt dato du ønsker å reise. Setter du Everywhere til HNL vil du selvfølgelig få opp ingen ledige. Ser ut til @SVG_flyer at det bare er 1 sete så langt frem i tid hvertfall.
Det er på høyde med LH C / OS C / BA C / AY C innad i Europa. Samme seter hvor de har valgt å blokkere midtsetet og ikke SAS
Midt sete ledig har mye å si selv intra Europa. Når det gjelder det du for servert hos SAS så er de langt bak BA/OS/LH/AY.
-------- Australien brann opp så det blir en tur til Bali ist. Flyselskap: SAS, Singapore Airlines, Turkish Airlines. Klasse: Biz Avreise fra: OSL Destinasjon: DPS Tur/retur Antal poeng brukt: 330.000 2x CT Skatter & avgifter (per person): ca 1500 NOK Antall reisende: 3 voksne +1 BARN, 3år Reisen finner sted i: 20 FEB/MAR 2020 Booket: Nov 19, endret Januari 2020 OSL-LHR SAS A320neo Plus LHR-SIN SQ A380-800 BIZ SIN-DPS SQ 787 BIZ DPS-SIN SQ A330-300 BIZ SIN-IST SQ A350-900 BIZ IST-OSL TK A321 BIZ
Ny regel vedr. CT, og det gikk ut på de ikke lenger får lov til å søke flightene individuelt lenger, de er pålagt å søke direkte til destinasjon. so no more crazy routing!
Dette har vært en "ny" regel så lenge jeg har vært på forumet (snart ett år). I samme periode har de aller, aller fleste (meg selv inkludert) fått booke leg for leg. Noen har riktignok måttet ringe Tallin to ganger etter å ha fått ovenstående beskjed fra en småfurten agent. Eller er det faktisk noe helt nytt jeg ikke har fått med meg? P.s. Dette hører vel strengt tatt hjemme i Q&A-tråden.
Men det er riktig at det er blitt sagt før, det er bare meget tydelig denne gangen om at nye rutiner var innført, hun sa reglen var ca. et år gammelt, og jeg vet mange deriblandt meg har ringe opp igjen og truffet i håp om en mer medgjørelig agent, nå hjelper visstnok ikke dette lenger.
Da kan jo Tallinn kontoret legges ned? Har også hørt at de kun booker det som vises på sas.no sitt *A søk. Og om det stemmer trengs de ikke lenger?
Flyselskap: SAS, Thai, Singapore, Lufthansa Klasse: Plus, Biz og First Avreise fra: Oslo - OSL Destinasjon: Sydney - SYD Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 285k + CT Skatter & avgifter (per person): 2375,- Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: januar 2021 Booket: februar 2020 Flyvninger: SK 803 OSL-LHR / Plus / A320neo TG 911 LHR-BKK / First / A380 TG 475 BKK-SYD / First / 747-400 TG 476 SYD-BKK / First / 747-400 TG 409 BKK-SIN / Biz / A350-900 SQ 326 SIN-FRA / First / 777-300ER (2013 First) LH 864 FRA-OSL / Biz / A320 Ettersom første CT og en del av poengene mine ble brukt til å bestille egotrip til Tokyo med NH F tur/retur i november, måtte CT nummer to (og 80 % av de resterende poengene mine) brukes på tur med en til. Inviterte med en kompis som ikke var vond å be. Det kjedelige er at CTen går ut 31.12.20. Dermed blir det ingen mulighet for å oppleve FCT sammen slik ting er nå som man kun får booket LH F 1-2 dager før (håper selvfølgelig det endrer seg). Noen som har noen tanker om hvordan ruten kunne blitt enda bedre? Det ville vært artig å prøve SQ C på BKK-SIN, men p.t. ikke ledige plasser.
Siden du kommer til BKK med F fra SYD så vil du fly videre til SIN med TG C og ikke SQ C. Hvis du flyr SQ C videre mister du bakkeopplevelsen på BKK med følge fra flyet og tilgang til F-lounge.
Godt poeng! Slik jeg leser det burde man ha tilgang siden jeg ankommer med TG F og reiser videre fra SIN med SQ F, slik man kommer inn på LX first lounge med LH F fra FRA/MUC, men det med følge osv. er nok rett. Da blir det eventuelt å se på om det kommer noe mer spennende på utreisen, men er alt i alt veldig fornøyd slik det er.
Har inte 100% koll på detta men MEN att dra paralleller til LX LH og TG SQ går nog inte då LH er eier av LX...
Man blir alltid møtt og får følge fra flyet ved ankomst i TG F på BKK, men tilgang til F-lounge krever at man reiser videre internasjonalt med TG eller har en F-flyvning direkte ut fra BKK med annet selskap. Reiste selv SYD-BKK-SIN-CPH med TG F, SQ C og SQ F i sommer og ble henvist til business lounge.
Hva i alle dager? Har du flydd AY C, der får man god middag. BA C mye godt å spise, OS C også bra på mat. Det er dessverre ikke noe som er likt med SAS plus aka SK C Europa. Dessuten er SK C et plus produkt og ikke business. De andre nevnte er business class produkter. Ble usikker nå om posten din var ironisk. Alf
Jeg har nå booket min første bonusreise. Jeg er lite fornøyd med hjemturen i economy, men mine datoer var fastlåst og jeg vil helst unngå virus-karantene i Kina. Jeg får i det minste forsøkt fire forskjellige flyselskap og to regionale business- produkter. Flyselskap: EVA, ANA Klasse: Eco og Biz Avreise fra: TPE Destinasjon: NRT Enveis, T/R Antall poeng brukt: 37500 Skatter & avgifter (per person): NOK 991 Antall reisende: 1 "voksen" Reisen finner sted i: april 2020 Booket: Februar 2020 Flyvninger: BR 397 TPE-HAN / Biz / A330-200 NH 898 HAN-NRT / Biz/ Boeing 787-9 OZ 101 NRT-ICN / Eco Boeing 777-200LR TG 635 ICN - TPE / Eco Boeing 777-300