Tirsdag ble brukt til litt CT-jobbing. To runder på telefonen for to CT, flott service begge gangene. Riktignok fant hun ikke noe som helst til å begynne med, men jeg hadde jobbet godt med Awardfares og United på forhånd slik at vi til slutt kom frem til at min ruting fungerte helt greit. Første CT (kone og datter) OSL-FRA-ORD-PTY-SJO-YYZ-FRA-CPH-OSL 2 personer i C 130.000 poeng 4.430 i skatter, avgifter og servicegebyr Andre CT SJO-YYZ-FRA-CPH-OSL 1 person i C 39.000 poeng 1.308 i skatter, avgifter og servicegebyr På den siste bookingen fikk jeg kun Go FRA-CPH, en liten mail til diamond-mailen i DK fikk den oppgradert så jeg kan sitte med familien. Alt i alt, veldig fornøyd med booking og service, diamant-mailen er helt rå!
Ventetid på CT linjen: 2 timer og 5 minutter Agent: En meget hyggelig svenske Flyselskap: ANA (NH), SAS (SK Klasse: Plus / Business Avreise fra: Tromsø TOS Destinasjon: Tokyo NRT Antal poeng brukt: 165000 + CT gikk ut i dag Skatter og avgifter: 2684 NOK inkl. Service Fees Antall reisende: 2 Voksen + inf Reisen finner sted: November 2021 Booket: Mar 2021 Flyvninger: TOS - OSL SK Plus OSL - BRU SK plus BRU - NRT NH Biz NRT - BRU NH Biz BRU - OSL SK plus OSL - TOS SK plus Hadde egentlig glemt av hele CT sirkuset og fikk en liten varsel på formiddagen. Tenkte at den CTen var looong gone, men etter å ha sveipet innom og sett flere vellykkede bestillinger, så tenkte jeg å gi det et forsøk, helt på tampen. Var på vei å gi opp etter en time, men brukte tiden på å scanne destinasjoner og vurdere hva som kunne vært aktuelt. Spontant ble det Japan som havnet på 1 plass. Etter to timer va jeg på grensen og stod på badet og skiftet til skiklær da en svenske ropte "hallåååå?" Han brukte ikke mer en ett minutt på den rutingen og jeg kjøpte den umiddelbart. Never give up
Svensken jeg snakka med i dag, sa ihvertfall at det var mulig å ombooke CT, selv utgått, så lenge utreise og destinasjon var lik.
Vi har egen tråd for denne typen diskusjon..... https://insideflyer.no/forums/threads/diskusjon-om-ct-flyvninger-eller-andre-poengreiser.16163
Flyselskap: LH/ANA Klasse: X/I Avreise fra: OSL Destinasjon: HND Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 127500 Skatter & avgifter (per person): 1680 NOK Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Mars 2022 Booket: Mars 2021 Flyvninger: OSL-MUC/ LH (X) MUC-LHR / LH (X) LHR-HND / NH (I) HND-MUC / LH (X) MUC-OSL / LH (X) Kommentar: Da er første booking på det som skal være en tur til Japan for å få med seg Sakura neste år på plass. Alle flightene med LH vil bli byttet ut: SK på utreise når SAS slipper billetter Business på vei hjem, helst med EVA for å få prøvd de Akkurat nå er sulten etter å kunne reise så stor at jeg finner meg selv i å lete etter connections hvor det er laaange stay overs, så vi får dratt inn i byene for å spise/drikke/se/kjøpe det vi har savnet...
Flyselskap: Lufthansa og Asiana Klasse: Eco og Biz Avreise fra: OSL Destinasjon: HAN/SGN (Hanoi / Ho Chi Minh) Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antall poeng brukt: 165.000 EB Skatter og avgifter: 1440,- pr. pers (inkl. 450,- Service Fee) Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted: November 2021 Booket: April 2021 Flyvninger: OSL-FRA / LH X FRA-ICN / OZ C ICN-HAN / OZ C SGN-ICN / OZ C ICN-FRA / OZ C FRA-OSL / LH X Kommentar: Har egentlig en tur til Vietnam booket for september men veldig usikker på om verden er OK til å reise da. Så har booket en tur til i November som jeg har "litt" mer tro på. Skjer det ikke så skjer det ikke.. Hadde egentlig funnet en rute med BR begge veier og ringte inn i går for å booke men ser ut som veldig mange BR-seter ble plukket opp i går. Alle jeg hadde på blokka var borte.. Så da lot jeg det være og brukte kvelden i går for å finne en ny rute. Fant en veldig effektiv rute med OZ som passer kona bra (bortsett fra litt over 6 timer på FRA på vei hjem og kun X så ingen lounge ... ) Satser på å bytte til noe mer spennende før avreise =)
Flyselskap: Turkish Airlines Klasse: Biz Avreise fra: OSL Destinasjon: DPS Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 210.000 EB + CT Skatter og avgifter: Klarte ikke finne helt ut av dette - endret en tidligere bestilling Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted: Feb/Mars 2022 Booket: Mars 2021 Flyvninger: OSL-IST / TK C IST-DPS / TK C DPS-IST / TK C IST-OSL / TK C Kommentar: Skal reise videre til Sumba fra Bali men bestiller dette på egen bestilling. Håper Indonesia er klare for norske turister i overgangen feb/mars 2022.
Flyselskap: Lufthansa, ANA, Eva og Austrian Klasse: Alle Avreise fra: OSL Destinasjon: BKK Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: ukjent og en CT Skatter og avgifter: 1580,- pr. pers (inkl. 450,- Service Fee tror jeg) Antall reisende: bare meg Reisen finner sted: februar 2022 Booket: April 2021 Flyvninger: OSL-FRA / LH X FRA-HND / NH F HND-BKK / NH C BKK-TPE / BR C TPE-VIE / BR C VIE-OSL / OS C Kommentar: Det ble ikke LAX via HND, så her er backupen. 18 timer i Tokyo på vei ut og nattflight til Bangkok, så får tiden vise hvor god idé det egentlig var. Nattflight til Wien og over 5 timer der så får tiden vise hva jeg ender med til slutt. Erfaringen fra de siste dagene viser at Expertflyer stemmer veldig bra, så lenge personen i andre enden vet hvordan man søker. Ting som ikke var ledig først ble «plutselig» tilgjengelig.
Tror du har vært heldig med poeng trekket om du ikke har CT. Turen skulle kostet 165 000 per pers i C uten CT. (330 000 for to uten CT eller 165 000 for to om dere har en CT.)
Ja, helt riktig. Editerte posten nå. Var med CT. Bookingen var originalt en førsteklassetur til Tokyo i september, men hadde ikke helt troen på at den skulle bli mulig. Tror det var 225.000 poeng + CT der. Og nå er det 210.000 i biz til Bali... Men det er jo i denne nye sonen da, og det er en lang flytur
Flyselskap: SAS, ANA Klasse: Plus og First Avreise fra: OSL Destinasjon: HND Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 225.000 + CT Skatter og avgifter: 1456- pr. pers Antall reisende: 2 personer Reisen finner sted: oktober 2021 Booket: okt/nov 2020 Flyvninger: OSL-LHR / SK C LHR-HND / NH F HND-FRA / NH F FRA-OSL / SK C Kommentar: Reisen ble booket i slutten av oktober og endret i flere omganger i november pga kansellering av avgang HND-MUC og at det åpnet seg direkte avganger fra Oslo til hubbene. Håper å få gjennomført denne når oktober kommer, men kan fort bli ombooking igjen. Men på nå utløpt CT blir det jo utfordrende å få til en bra reise kjapt på kun én endring...
Flyselskap: SAS Klasse: 2 Biz + 2 Plus Avreise fra: OSL Destinasjon: SFO Hjemreise fra: LAX Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw / 2 enveis Antall poeng brukt: 216 000 Skatter og avgifter: ca 800 pr pers Antall reisende: 2 voksne + 2 barn Reisen finner sted: Feb 2022 Booket: Mars 2021 OSL-CPH (SAS Plus) CPH-SFO(SAS Business + SAS Plus) LAX-CPH(SAS Business + SAS Plus) CPH-OSL(SAS Plus) Neste års vinterferie booket, har planer om å kjøpe eco billetter enten til HNL eller PPT, litt avhengig av hvordan verden åpner seg fremover Må også prøve få slått sammen turene fra 2 enveis til T/R, for å spare 36 000 EB
Flyselskap: SAS, Klasse: Business / Plus Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: Chicago (ORD) Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur ish Antal poeng brukt: 60.000 / 36.000 Skatter & avgifter (per person): 671 / 591 Antall reisende: 1 Voksen Reisen finner sted i: Februar 2022 Booket: April 2021 Flyvninger: OSL-ARN / SAS Plus (737) ARN-ORD / SAS Biz (A330) (OSL-CPH / SAS Plus (A320)) (CPH-ORD / SAS Biz (A330)) ORD-ARN / SAS Plus (A330) ARN-OSL / SAS Plus (737) Siden alt annet av turer i sommer ser ut til å gå i vasken så ble det naturlig å se fremover, og langt bortover. Aldri vært i Chicago før så da ble det tur dit. Tur/retur via ARN 8-14, med en reservebooking, enveis, fra CPH den 6, siden avreisemuligheter er uavklart pr idag. Håper på få snappet BIZ på hjemreise også.