Det ble to siste liten bestillinger før CT-ene gikk ut i månedsskiftet. Dessverre var ikke bookingen jeg ønsket åpen (manglet returen pga billetter ikke var sluppet). Flyselskap: Air Canada, Avianca Klasse: Business Avreise fra: Frankfurt Destinasjon: San Jose Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antal poeng brukt: 65 000 Skatter & avgifter (per person): ca 1500 Antall reisende: 1 Voksen Reisen finner sted i: Februar/mars 2022 Booket: Mars 2021 Flyvninger: FRA-YYZ/ Air Canada Biz YYZ-SAL-SJO/ Avianca Biz SJO -SAL-YYZ/ Avianca Biz YYZ-FRA Må da koble på en BGO-FRA t/r med sas bonus, men det skal nok gå fint. Så var det den litt mindre optimistiske som jeg har null tro på, nemlig høstferien i år. Flyselskap: SAS, Asiana, Turkish Klasse: Business, Plus Avreise fra: Bergen Destinasjon: Seoul Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antal poeng brukt: 82 500 Skatter & avgifter (per person): ca 1500 Antall reisende: 1 Voksen Reisen finner sted i: Oktober 2021 (kanskje) Booket: Mars 2021 Flyvninger: BGO-CPH/ SAS plus CPH-LHR/ SAS plus LHR-ICN/ Asiana Biz ICN-IST/ Turkish Biz IST-CPH/ Turkish Biz CPH-BGO/SAS plus
Flyselskap: SAS, Swiss, ANA, Lufthansa og Asiana Klasse: Eco og Biz Avreise fra: OSL Destinasjon: HAN/SGN (Hanoi / Ho Chi Minh) Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antall poeng brukt: 165.000 EB Skatter og avgifter: 1440,- pr. pers (inkl. 450,- Service Fee) + 150,- i endring. Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted: November 2021 Booket: April 2021, endret April 2021 Flyvninger: OSL-CPH - SK C / A320neo CPH-ZRH - LX C / A321 ZRH-NRT - LX C / B777-300ER NRT-HAN - NH C / B787 SGN-ICN / OZ C / B777 ICN-FRA / OZ C / A380 (neppe) FRA-OSL / LH X / A320neo Kommentar: Asiana er bra det, men utreisen OSL-FRA-ICN-HAN ble i kjedeligste laget. Så dermed blir det LX til NRT og NH videre til HAN isteden. Fornøyd med den. Får 9 timer i Tokyo (08:30 - 17.50) så rekker kanskje en tur til by'n eller om vi finner på noe spennende i nærheten isteden. Har hatt 6 dager i Tokyo tidligere så kanskje noe i nærområdet blir en bedre løsning =) Fortsatt nesten 7 timer i Frankfurt på vei hjem så må forsøke å finne på noe lurt der ..
Flyselskap: SAS Klasse: Business Avreise fra: OSL Destinasjon: MIA / EWR Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antal poeng brukt: 120 000 (FP4) Skatter & avgifter (per person): 835 NOK per voksen, 471 NOK for spedbarn Antall reisende: 2 voksne + spedbarn Reisen finner sted i: Februar 2022 Booket: April 2021 Flyvninger: OSL-MIA: SAS Business (A330-300) EWR-OSL: SAS Business (A330-300) Kommentar: Mulig vinterferie for neste år. Foreløpig ikke helt optimal da det har vært ekstra sparsomt med bonusbilletter til/fra Miami i aktuell reiseperiode. Noterer meg at SAS nå trekker «U.S. International Arrival & Departure Tax» på $19.10 i hver retning til og fra USA. Avgiften er ikke ny, men frem til for få dager siden har dette vært inkludert i billettprisen og ikke belastet separat på bonusbilletter.
Flyselskap: Lufthansa & Asiana Klasse: Øko & Business Avreise fra: Oslo OSL Destinasjon: Sydney SYD Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antal poeng brukt: 275.000 + CT Skatter og avgifter: 2525,- pp. Antall reisende: 2 Voksne Reisen finner sted i: Mars 2022 Booket: April 2021 Flyvninger: OSL-FRA / LH Øko FRA-ICN / Asiana A380 Biz ICN-SYD / Asiana B777 Biz SYD-ICN / Asiana B777 Biz *Overnatting ICN-FRA / Asiana A380 Biz FRA-OSL / LH Øko Merknader: Noterer meg at agent Simon er svært fleksibel på å sette sammen ruter etter ønskemål. De to første agentene nektet å søke via Seoul, og "kunne bare gjennomføre ende til ende søk" - noe som kun resulterte i Thai økonomi på deres skjerm.
Flyselskap: TAP og Ethiopian Klasse: Business Avreise fra: OSL Destinasjon: GRU / EZE Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antal poeng brukt: 165.000 + CT Skatter & avgifter (per person): 1646 NOK per person Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Februar 2022 Booket: April 2021 Flyvninger: OSL-LIS: TAP Business (A320neo) LIS-GRU: TAP Business (A330-900neo) EZE-ADD: ET Business (787-8), mellomlanding GRU ADD-OSL: ET Business (787-8), mellomlanding ARN Kommentar: Road trip i USA i juni 2021 har blitt til kjøtt og vin i Argentina i 2022. Må finne en artig måte å komme oss fra Sao Paulo til Buenos Aires, det skal vi nok klare. Ringte kl 0900, og 0910 var billettene i appen. Fikk ikke med meg navnet på han jeg snakket med, men han var en mann av få ord, så det kan hende han ikke sa det. Kanskje jeg kommer meg til Sør-Amerika i 2022? Hvem vet?
TAP hadde mye ledig til og fra MIA i C (I) vinteren 2022 da jeg søkte 31/3. Må riktignok via LIS, men tar neppe så mye mer tid enn å måtte via EWR.
Klasse: Øko/Biz Avreise fra: OSL Destinasjon: HND Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: Driver fortsatt og beregner Skatter & avgifter (per person): Driver fortsatt og beregner Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Mars 2022 Booket: Mars 2021 Flyvninger: OSL-MUC/ LH (Øko) MUC-LHR / LH (Øko) LHR-HND / NH (Biz) HND-BKK / NH (Øko) BKK-VIE / OS (Biz) VIE-OSL / OS (Biz) Kommentar: Da hadde gått nok dager slik at jeg kunne bygge videre på turen til Japan. Med over et år med reisetørke, ønsket min bedre halvdel å dra innom Bangkok på veien hjem, så da ble det slik hun ønsket Jeg fikk nettopp tak i noen OS billetter mellom BKK og OSL via VIE. De dukket opp som tilgjengelig hver for seg flere dager i løpet av påsken, ringte inn igår og de fant ingenting. Kl 16.54 tikket det inn en alert fra awardfares that den fant BKK-OSL. Ringte inn idag. Da fant ikke konsulenten noe siden han søkte BKK-VIE og VIE-OSL. Da jeg spurte pent om han kunne sjekke BKK-OSL, så fant han billetten. Han fant derimot ikke HND-BKK billetter, så han booket HND-BKK dagen før. På sas.no viser det nå som 3 reiser, så jeg er litt spent på poengpris og skatter i kombinasjon med CT OSL-MUC-LHR vil bli byttet til SK+ når billettene slippes. HND-BKK: Denne må jobbes noe mere med for å få business også.
Flyselskap: Lufthansa & Asiana Klasse: Øko & Business Avreise fra: Oslo OSL Destinasjon: Sydney SYD Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antal poeng brukt: 275.000 + CT Antall reisende: 2 Voksne Reisen finner sted i: Mars 2022 Booket: April 2021 Flyvninger: OSL-FRA / LH Øko FRA-LHR / LH Øko LHR-ICN / Asiana A350 Biz ICN-SYD / Asiana B777 Biz SYD-ICN / Asiana B777 Biz *Overnatting ICN-FRA / Asiana A380 Biz FRA-OSL / LH Øko Merknader: En annen variant av Asianas tilbud mot Sydney - altså via London på deres A350
Flyselskap: Lufthansa & ANA Klasse: Øko & Business Avreise fra: Oslo OSL Destinasjon: Tokyo NRT Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antal poeng brukt: 165.000 + CT Antall reisende: 2 Voksne Reisen finner sted i: Mars 2022 Booket: Mars 2021 Flyvninger: OSL-FRA / LH Øko FRA-BRU / LH Øko BRU-NRT / ANA B787 Biz NRT-BRU / ANA B787 Biz BRU-MUC / LH Øko MUC-OSL / LH Øko
Flyselskap: SAS Klasse: Business Avreise fra: Trondheim TRD Destinasjon: Washington IAD / New York EWR Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antall poeng brukt: 120.000 (FP4) Skatter & avgifter (per person): 1051 NOK per person Antall reisende: 2 Voksne Reisen finner sted i: Februar 2022 Booket: April 2021 Flyvninger: TRD-OSL / SAS B738 Plus OSL-CPH / SAS A320-neo Plus CPH-IAD / SAS A333 Biz EWR-OSL / SAS A333 Biz OSL-TRD / SAS CRJ900 Plus Plan: Noen dager i Washington, tog til New York og noen dager der før en setter snuten hjemover.
Flyselskap: SK, TK, ET, BR, OS og LH Klasse: Biz og litt eco Avreise fra: OSL Destinasjon: NRT/TYO Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 179 000 * 2, pluss 2 CTer som var gått ut i årskifter 2019/2020 Skatter og avgifter: ca 1300 pr pers Antall reisende: 2 voksne + 2 "barn"(Ei på 14 og ein på 9) Reisen finner sted: Oktober Booket: Før nyttår 2020, endret fyrste gong i februar, og no tredje gong OSL-AMS (SAS Plus), 9 timer i AMS AMS-IST, 789, TK biz IST-ICN, 77W, TK biz, 23 timer og 45 min i ICN ICN-NRT, 788 ET, 2 i biz og 2 i eco, 2 døgn i TYO NRT-TPE, BR Eco i 333 på alle 4 TPE-VIE, BR Biz på alle 4 i 788 10 timer i VIE VIE-MUC i OS "biz" MUC-OSL i LH i "biz" Når ET kansellerte sin tur frå ICN til Tokyo, så kunne me lage den heilt på nytt! Haustferien er booka, og når det er skralt med flyvninger med SQ og NH, og LX har dagflygning frå HND, så vart det ein liten eco tur til TPE for å komme seg på Laurel class med EVA til VIE. Her blir det mange lange layovers, og ungene har lyst til å ta nokre timer i AMS og VIE, der dei ikkje har vore, så får me sjå kor lenge me orker byene før ein må attende til ein Lounge. Seoul i nesten 24 timer er bra, også får me nesten 40 timer i Tokyo, som får vera bra! Dette er haustferie i år, så det får bli ein heisatur!
Flyselskap: SAS Klasse: Business Avreise fra: Trondheim Destinasjon: Nice Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 60 000 poeng Skatter & avgifter (per person): 672 NOK per person Antall reisende: 2 Voksne Reisen finner sted i: Oktober 2021 Booket: April 2021 Flyvninger: TRD-CPH / SK Plus CPH-NCE / SK Plus NCE-CPH / SK Plus CPH-TRD / SK Plus Kommentar: Tidenes mest kjedelige booking av tur med poeng... Bryllup til en av mine beste venner som skal holdes i Figueres i Spania. Hadde egentlig planen om å fly ned til Barcelona også kjøre opp dit og deretter videre til Nice men det kostet så hinsides mye å levere bilen ifra seg i Nice så da blir det å heller bare fly dit, leie bil og deretter kjøre ned til Spania for å ta turen opp igjen. Er bare 5 timers kjøretur Om SAS slipper noen billige billetter i Oktober så blir det å avbestille og heller betale i cash.
Flyselskap: SAS, Ethiopian Klasse: Business + Eco Avreise fra: OSL Destinasjon: SEZ Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antall poeng brukt: 210 000(ikke brukt CT(enda)) Skatter & avgifter (per person): 1800 Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Okt 2021 Booket: April 2021 Flyvninger: OSL-LHR / SAS Plus // 737 LHR - ADD / ET Business // A350 ADD - SEZ / ET Economy // 737 SEZ-ADD / ET Business // 737 ADD-MAN / ET Business // 787 MAN-OSL / Sas Plus // 737 Backup booking for Maldivene turen som er booket i slutten av Juli, det er vel en viss risiko at den ikke kan gjennomføres. Fant ingen ledige billetter til MLE i høstferien, så da ble SEZ ett alternativ. Seychellene har allerde vaksinert 40% av befolkningen, og bør således være ett "trygt" sted i Oktober? Planen er at hvis Maldivene turen ikke kan gjennomføres, så flytter jeg CT over til denne (hørt at det er mulig? EDIT: SAS gull mail bekreftet at det går fint) slik at poengbruk blir 105 000. Kan Maldivene gjennomføres blir denne turen trolig avbestillt og det blir en tur med kidsa ett eller annet sted i Europa i høstferien i stedet.
det er ihvertfall ingen overstatement......det er jo stor sett ikke noe business, og noe oppe dager med plus og eco. Prøvde meg på bookinger til ORD, iAD og EWR.....det gikk helt fint - men å få connection med United er ikke enkelt. stort sett ingenting.
Flyselskap: SAS, Avianca, Air Canada, Lufthansa Klasse: Business Avreise fra: BGO Destinasjon: PUJ Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antall poeng brukt: 165.000 + 1x CT Skatter & avgifter (per person): 1905,- Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Feb-Mars 2022 Booket: Mars 2021 Flyvninger: BGO-SVG SAS Plus 737-800 SVG-LHR SAS Plus 737-800 LHR-BOG Avianca Biz 787-8 BOG-PUJ Avianca Biz A320 PUJ-YYZ Air Canada Biz A321 YYZ-FRA Air Canada 777-200LR (Signature) FRA-OSL Lufthansa X A319 OSL-BGO Sas Plus 737-800 Liten tur tilbake til DR i vinterferien 2022 Blir sikkert endret opptil flere ganger før avreise
Går det an å booke f.eks. LH fra USA til Frankfurt også C videre til Europa, og deretter endre fra LH fra USA til en annen carrier mens man beholder siste leg?
Da har Janni ordnet opp og Roadkingen slipper melkeruta via MUC. Ingen endring i avgifter. Flyselskap: SK/NH Klasse: Plus/First Avreise fra: OSL Destinasjon: HND Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 112.500 Skatter & avgifter (per person): 1.891,- NOK Antall reisende: 1 voksen Reisen finner sted i: Mars 2022 Booket: Mars 2021. SK805 OSL -LHR I NH212 LHR - NH F NH211 HND - NH F SK810 LHR - OSL I Ikke så fint kart, mindre streker. Men vel, vel