Flyselskap: Turksih (TK), Ethiopian (ET) Klasse: Business Avreise fra: OSL Destinasjon: SEZ Retur til: Oslo OSL Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antal poeng brukt: 170.000 Skatter og avgifter per person: 1599 Antall reisende: 2 Voksen Reisen finner sted i: September 2021 Booket: Mar 2021 Flyvninger: (OSL-IST) I - Turkish (IST-SEZ) I - Turkish (SEZ-ADD) X - Ethiopian Airlines (Den skal forhåpentligvis vekk) (ADD-ISD) I - Turkish (ISD-OSL) I - Turkish Fant ikke flytype i farta, oppdaterer med det siden. Greit å få booket noe, men Etiopia i Sept er jeg skeptisk til.
Ventetid på CT linjen: 15min, var nr 2 i kø. Agent: Simon, og jeg synes hele prosessen gikk som smurt. Han fant alt jeg hadde klart, veldig fornøyd. Flyselskap: ANA (NH), EVA (BR) Klasse: First og Business Avreise fra: London, LHR Destinasjon: Bangkok, BKK Retur til: London, LHR Antal poeng brukt: 97500 + CT som utgår i morgen. Skatter og avgifter: 3392 NOK inkl. Service Fees Antall reisende: 1 Voksen Reisen finner sted: Utreise mars 2022, men returen skal endres til april når EVA slipper seter. Booket: Mar 2021 Det blir overnatting både i Tokyo og Taipei Flyvninger: LHR - HND, NH First Boeing 777-300er HND - BKK, NH Biz Boeing 787-9 BKK - TPE, BR Biz Airbus A330-300 Hello Kitty igjen? TPE - LHR, BR Biz Boeing 777-300er Er ganske fornøyd, da utreise er på min første mulige dag ifm ferie og turnusfri i mars og april 2022. Og, en får krysset ut ANA i F og EVA på Long-haul Biz, har dem på intra-asiatisk fra før. Og, det satses på at det ikke blir noe flight canceled da.
Ventetid på CT linjen: mindre enn 10min Agent: En svensk mann (fanget ikke opp navnet), men han var veldig kunnskapsrik og fant hele reisen leg-for-leg uten noe problem. Flyselskap: ANA (NH), Swiss (LX), Sas (SK) Klasse: Business og Eco Avreise fra: Oslo Destinasjon: Perth Antall poeng brukt: 412500 + 2stk CT som utløper i dag. Skatter og avgifter: ca 3500 NOK Antall reisende: 2 voksen, 1 barn, 1 infant Reisen finner sted: Nov-Des 2021 Booket: Mar 2021 Flyvninger: OSL - ZRH, SK Plus/Eco ZRH - NRT, LX Biz Boeing 777-300er NRT - PER, NH Biz/Eco Boeing 787 (og samme rute tilbake) Måtte booke inn en reise før CTene går ut. Er tvilende til om vi kommer til å bruke denne pga krav om hotellkarantene i Perth, men får i så fall flytte dato. Litt irriterende at poengprisene til Australia har gått opp såpass mye, er ikke så lenge siden man fikk first for mindre enn det business nå koster...
Flyselskap: Tap Portugal (TP) Klasse: Business Avreise fra: OSL Destinasjon: MIA Retur til: OSL Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antal poeng brukt: 190.000 (tror jeg, 2 vouchere) Skatter og avgifter per person: 1751 Antall reisende: 2 Voksen, 1 barn, 1 infant Reisen finner sted i: Februar 2022 Booket: Mar 2021 Flyvninger: OSL-LIS I LIS-MIA I MIA-LIS I LIS-OSL I Jaja. Flere måneder siden jeg engang hadde tenkt på å fly da det i morges plutselig dukket opp mobilvarsel "AMEX CT UTLØPER IDAG", naturligvis innstilt med fem minutters varsel. Dermed ble det å kaste seg rundt og kave med å finne en akseptabel destinasjon, som det i tillegg måtte finnes flights til med 3 ledige biz-seter. Heldigvis god tilgjengelighet hos TAP, så det løste seg litt raskere enn jeg hadde fryktet. Ca. 10-12 minutter ventetid på CT-telefon (betjent av en svenske som hatet jobben, livet og alle andre). Omstendighetene tatt i betraktning (kort varsel med utløpende CT, pandemisk usikkerhet, barnefamilieferie, ønske om vintervarm destinasjon o.s.v.) så vel ikke dette det verste vi kunne ende opp med.
Ventetid: Sendte litt mailer fram og tilbake med gullmailen igår og idag. De klarte ikke finne amexkortet mitt i profilen, så jeg måtte vente en 18 minutter på å komme gjennom til sas kundeservice for å få betalt (status: gull). Flyselskap: SK, AC, UA, LX Klasse: Business og Økonomi Avreise fra: OSL Destinasjon: YVR (Vancouver) Antal poeng brukt: 130 000 + CT Skatter og avgifter: 1372 NOK per pers Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted: Oktober Booket: Mars 2021 Flyvninger: OSL - ZRH // SAS Plus // 738 Overnatting i Zürich ZRH - YVR // AC I // 788 YVR-SFO // UA X // E75 SFO-ZRH // LX I // 77W ZRH-OSL // LX I // CS3 Da var utløpende CT brukt opp. Så får vi se når denne reisen faktisk gjennomføres.
Flyselskap: SK/LX/NH Klasse: C/O Avreise fra: SVG Destinasjon: TYO (NRT/HND) T/R Antall poeng brukt: 195.000 + CT Skatter & avgifter (per person): NOK 1055 per pers (+450kr service fee) Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Jan 2022 Booket: Mars 2021 Flyvninger: SVG-CPH / SK C CPH-ZHR / LX C ZHR-NRT / LX C HND-LHR / NH O LHR-SVG/ SK C Kommentar: Fikk klemt inn en tur før Ct gikk ut på dato. Satser på å få fly First med ANA igjen og teste den nye firstloungen ved HND. Så gjenstår det å se om flighten holder seg, og om jeg får byttet ut Swiss i C med noe sprekere. Ser ut som Lufthansa i F via India er eneste alternativet i F. Har også valgt så direkte route som mulig for at min bedre halvdel skal akseptere reisen. Kan legge til at det er en bonus med ny cabin med ANA.
Flyselskap:LH / NH Klasse: X/X/O/O/X/X (Eco+First) Avreise fra: OSL Destinasjon: TYO (HND) T/R Antall poeng brukt: 112 500 Skatter & avgifter (per person): 1945 +450 Antall reisende: 1 Voksen Reisen finner sted i: Mar 2022 Booket: Mar 2021 Flyvninger: OSL-MUC / LH X MUC-LON / LH X LON - HND / NH O HND-LHR / NH O LHR-FRA / LH X FRA-OSL/ LH X Ringte inn med en first billett klar. Dansken fant ingenting. La på. Ringte inn på nytt, kvinne denne gangen. Fant både billetten ned og hjem igjen. Melkeruten på vei hjem endres når SAS bonusbilletter slippes senere. EDIT: Det ble trukket feil CT billett. Den med utløp 31.12.2022. Fra jeg oppdaget det (flaks) til det var fikset via engelsk tlf, 18 minutter. Så det var godkjent.
Flyselskap:ET/LH/SK Klasse: Y/C Avreise fra: OSL Destinasjon: ZNZ T/R Antall poeng brukt: 60/82,5/105/105K + 4x CT Skatter & avgifter (per person): 1025-1684 kr /pers Antall reisende: 8 Voksne Reisen finner sted i: Jul 2021 Booket: Mar 2021 Flyvninger: 1. OSL-BRU-ADD-ZNZ SK/ET C /// ZNZ-ADD-FRA-CPH-OSL ET/SK C 2. OSL-ARN-ADD-ZNZ ET C /// ZNZ-ADD-ARN-OSL ET C 3. OSL-ARN-ADD-ZNZ ET Y /// ZNZ-ADD-ARN-OSL ET Y 4. OSL-ARN-ADD-ZNZ ET Y /// ZNZ-ADD-FRA-CPH-OSL ET/SK C Første telefon etter drøyt 1 time på vent gikk ikke bra da pinkoder var feil, men fikk iallfall sjekket alt av flighter til neste telefon. Telefon nr 2 ble brutt etter 40 min. Gikk da over til kundeservice uten status. 90 min vent. 55 min booking.2x CT + enkelt reise, 5 pax booket i slutten av februar. Her tilkommer ytterligere 8 pax, så vi blir 13 til bords på kalas Park Hyatt i sommer. Vi får se på vaksiner og karanteneregler, men vi har tatt høyde for det meste. 1 CT wastes i Eco, men billetten blir uansett mye billigere enn vanlig booking og mer fleksibel. Det aktuelle paret prioriterer børst. En CT har også Y en vei, og biz hjem. De var sære på datoer pga jobb. Den ellers så proffe og hyggelige agenten hadde feil to ganger. Den ene ift pris for turen med forskjellige klasse hver vei. Jeg ba om snittet, men hun hevdet det var høyeste klasse som gjaldt. Ba henne dobbeltsjekke og hun kom tilbake med at snitt kun gjaldt for SAS-bookinger. Jeg tenkte at feil kunne fikses i ettertid. Imidlertid ble det faktisk priset rett og trukket et gjennomsnitt (82500 poeng). Det andre var feil sum på avgifter på de to siste CT. Det hørtes feil ut for meg, men gadd ikke krangel. Dette kunne sjekkes i ettertid.Men på kvitteringen og kortutskriften ser jeg at det ble trukket lavere sum. Ser ikke bort fra at det blir lagt til noen slengere etterhvert på ekstra bookinger.
Satt i 3 timer for å endre en dato på en CT som gikk ut i dag, og gjett om jeg klarte det? Nope! 2 Svensker og begge hadde nada peiling på hva de måtte gjøre. Er det mulig??? Hun hadde j*vli dårlig dag på jobb og han var i sin egen verden skjønte ikke en sh*t av det han snakket om. Bra jobba søta bror.
En kamerat satt 1,5 time i kø nå for å komme frem etter kl 17 til en svenske som sa det var stengt. Jeg sitter fortsatt i kø og lurer på hva jeg møter.
Jeg ringte kl. 16.50 i går. Kom gjennom kl. 17.10 og fikk bestilt det jeg skulle. Lykke til, tror ikke at alt håp er ute!
ANA og lifemiles viste 2 biz fra FRA-HND i dag, det hadde bedret ruten min ut på veien til Australia. Knappe 2 timer i kø, kom igjennom litt før kl 17. hyggelig svensk kvinne. Men bare en billett bookbar for henne. Fant en i F også, men hva hjelper det
Flyselskap: TK Klasse: bizz Avreise fra: OSL Destinasjon: HND T/R Antall poeng brukt: 165.000 + CT Skatter & avgifter (per person): 1148 kr /pers Antall reisende: 2 Voksne Reisen finner sted i: mars 2022 Booket: Mar 2021 Ringte inn kl 09:20 i dag morges. Greit å ha noe å gjøre mens man kjørte til Trysil for påskeferie! Var 3 i kø før meg, og ca 12 min ventetid. Veldig trivelig svensk dame på tlf som var meget behjelpelig. Aldri hatt en CT ferdig så raskt noen gang! God påsk
Flyselskap: Lufthansa og ANA Klasse: Økonomi og første Avreise fra: Oslo Destinasjon: LAX Antall poeng brukt: 52.500 EB, en CT som gikk ut i dag og 36.000 EB Skatter og avgifter: ca 1900 kr (500 fra før og forskjellen skulle være ca 1400) Antall reisende: bare meg Reisen finner sted: februar 2022 Booket: 31. Mar 2021 Flyvninger: OSL-FRA / LH X FRA-HND / NH F HND-LAX / NH F LAX-CPH / SK C CPH-OSL SK Plus Satt 1,5 time i kø og kom gjennom til Tommy rundt 17:30. Lurer på om jeg kom til SAS fordi CT-linja var stengt, men han var superflink og hadde ikke noe problem med å bruke vouchere. Endret først en JFK-HND NH F til FRA-HND-LAX. Ingen av oss skjønte hvorfor systemet bare ville ha 52.500, men den ble lagt i kø for kalkulering i morgen. Deretter booket jeg OSL-LHR-YVR t/r for en kamerat som kom gjennom til en svenske som stod hadde stengt pølseboden for i dag. Heller ikke det var noe problem for Tommy med nytt EB-nummer, kode og passasjerer. God stemning.
Dette stemmer vel med det samme som @holmen betalte .... rundtur med ANA F til USA og SAS til Norge ...112 500 + CT 52 500 + 60 000
Dato kan, etter slik jeg har forstått, endres i ettertid. Så ro ned, det ordner seg. Ellers traff jeg i går på en særdeles dyktig og hyggelig svensk mann, og broderen traff på en Svensk-Finske som fikset alt for ham også, og ventetiden var nada.
Endte opp med å i frustrasjon og forbannelse bruke min surt opptjente SA CT på en tur med SAS i business til PEK i juli i år, bare for at den ikke skulle gå ut uten bruk. Håpet er at denne blir kansellert, eller at jeg får rebooket, om ikke selger jeg den billig... Etter å ha brukt sikkert 10 timer til sammen de siste to dagene og blant annet funnet en del aktuelle destinasjoner i Asia og Australia (et par routinger som var sånn passe (EVA C AMS-TPE og TPE-VIE, samt eco TPE-BNE (Brisbane) blant annet), ringte jeg CT-telefonen ca kl 12.30 i dag. I motsetning til en del andre her slapp jeg unna med en liten time kø, men samtalen ble rett og slett et møte med den absolutt verste servicen jeg noen gang har møtt. Samtalen gikk omtrent slik: Meg: Hei, jeg skulle gjerne bestilt en bonusreise med CT KS: Det kan jeg hjelpe med. Hva ønsker du? Meg: Jeg har egentlig hele reisen klar her, noen ulike alternativer som du kanskje kan se på. KS: Ok, kom med forslag: *Jeg leser opp forslagene til Brisbane - noen forskjellige dager som kan være alternativer* KS: Det finnes ingen reiser til Brisbane i februar Meg: Ingen som helst? Hva med Eco? KS: Ingenting der heller Meg: Ok, da forsøker vi denne da! *Tar tre-fire destinasjoner som er aktuelle, sier jeg har forslag på flygninger* KS: Ingenting til ***. Ingenting til ***. Ingenting til *** Meg: Så på alle reisene jeg finner, med ulike selskap, finner du absolutt ingenting? Og du har heller ingen andre forslag? KS: Nei, det er ikke noe ledig. På dette punktet er jeg så forbannet at det var like før kontoen med både status og heftig EB-saldo ble kansellert på stedet. Jeg var rett og slett ikke interessert i å måtte forholde meg til et menneske hos SAS igjen i denne omgang (har da bedre ting å bruke dagene på enn å kaste bort titalls timer på slikt), og bestemmer meg for å bestille hva som helst som er tilgjengelig på sas.no Jeg vet at det er komplett idiotisk å gi opp så fort, at jeg burde forsøkt å få gjort denne bestillingen før siste dag, og at agentruletten fort kunne gitt helt andre utslag. Men livet er ikke alltid slik at man kan sette av ubegrenset tid til slikt (dessverre), og i dette tilfellet var dette eneste mulige utvei. Får bare oppsummere med å ønske meg selv bedre lykke neste gang, CT 2021 skal i alle fall optimaliseres for å tyne SAS for så mange kroner som det overhodet er mulig å få ut av den.