Flyselskap: LOT, Thai, EVA og Swiss Klasse: Business Avreise fra: OSL Destinasjon: TPE Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 82500 + CT Skatter & avgifter (per person): NOK 792,- Antall reisende: 1 voksen Reisen finner (fortsatt) sted i: Juli 2022 Endret: mai. 2022 Flyvninger: OSL-WAW - LO biz (E195) WAW-FRA - LO biz (E190) FRA-BKK - TG biz (B777-300ER) BKK-TPE - BR biz (B777-300ER) TPE-BKK - TG biz (A350-900) BKK-ZRH - LX biz (B777-300ER) ZRH-OSL - LX biz (A220-300) Kommentar: Ser at forrige endring av denne reisen ble ikke publisert her. EVA kansellerte VIE-TPE nylig. Så jeg måtte finne en ny rute til TPE. Plan A er å reise til Taipei i juli som planlagt. Om varighet på karantene fortsatt er lang når juli kommer, så går jeg for plan B, nemlig å kutte ut BKK-TPE-BKK. Da tilbringer jeg ti dager i Bangkok istedenfor. Hvis det ikke passer å reise bort, så er plan C å utsette turen til TPE til påske 2023. Jeg prøvde å finne ut hvor mange ganger jeg har booket om denne reisen og kom fram til tallet 15. Denne reisen ble opprinnelig booket i 2019 med en CT fra enten 2018 eller 2019. Håper denne ombookingen er den siste eller nest siste.
Flyselskap: SAS Klasse: Business, Plus Avreise fra: SVG Destinasjon: ORD Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 120.000 (Fly premium) Skatter & avgifter (per person): Ca 800 kr pr pers Antall reisende: 2 voksne Reisen bestilt: Mai 2022 Reisen finner sted i: Februar 2023 Flyvninger: SVG-OSL- SAS plus OSL-ARN- SAS plus ARN-ORD- SAS business ORD-ARN- SAS business ARN-CPH -SAS plus CPH-SVG - SAS plus Reise i vinterferien. På samme reiserute fikk vi også plasser i plus til våre to voksne døtre. Tenker Chicago som utgangspunkt for reise videre til Mellom-Amerika eller Karibia. Greit å ha noe booket, så får vi se om vi beholder denne.
Flyselskap: SAS Klasse: Business, Plus Avreise fra: BGO Destinasjon: EWR Enveis, T/R, Open Jaw: Enveis (endå) Antall poeng brukt: 54 000 (Fly premium) Skatter & avgifter (per person): Ca 699 kr pr pers Antall reisende: 1 voken + 1 barn Reisen bestilt: Mai 2022 Reisen finner sted i: Oktober 2022 Flyvninger: BGO-CPH- SAS plus CPH-ARN- SAS plus ARN-EWR- SAS business Såg tilfeldigvis at desse låg ute midt i haustferien og tenkte at det kan vere starten på ein tur med 9-åringen i heimen. Han har klaga på at han aldri har vore i ein skyskraper før, så då skal han få skyskraper PT Kun mulig å få biz-retur med LOT via Polen, beheld roen og ser om det kan dukke opp noke anna spennande der.
Flyselskap: SAS Klasse: Business, Plus Avreise fra: OSL Destinasjon: MIA Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 120.000 (Fly premium) Skatter & avgifter: 1503,- Antall reisende: 2 voksne + 1 infant Reisen bestilt: Mai 2022 Reisen finner sted i: Jan/feb 2023 Flyvninger: OSL-CPH- SAS plus A320 neo CPH-MIA - SAS Biz A330 MIA-OSL- SAS Biz A330 Disse dukket plutselig opp, og da passer det jo fint med en tur til Florida
Flyselskap: Lufthansa, Air Canada Klasse: Business, First Avreise fra: OSL Destinasjon: Toronto Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 87.500 (+CT) Skatter & avgifter (per person): Ca 1500 kr pr pers Antall reisende: 1 voksne Reisen bestilt: Mai 2022 Reisen finner sted i: Mai 2022 Flyvninger: OSL-MUC - LH Business MUC-BOS - LH First BOS-YYZ - AC Business YYZ-EWR - AC Business JFK-FRA - LH First FRA-OSL - LH Business Å finne First på både utreise og hjemreise var jo en nøtt å knekke. Fant ut at jeg måtte finne retur først, for å å lete etter en utreise kort tid i forveien. Plutselig dukket det opp et ledig sete JFK-FRA nesten en uke frem i tid. Blir deilig med første ordentlige reise siden 2019
Flyselskap: SAS, ANA, Lufthansa Klasse: Alle Avreise fra: OSL Destinasjon: Tokyo (HND) Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 195.000 (+CT) Skatter & avgifter (per person): Ca 1200kr (+ 450kr servicefee + 150kr endring) Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Mars/April 2023 Booket: April 2022, slått sammen/ferdigstilt i dag Flyvninger: OSL-CPH - SAS Plus CPH-HND - SAS Business HND-LHR - ANA First LHR-FRA - Lufthansa Eco FRA-OSL - Lufthansa Eco Kommentar: Trivelig danske fikk slått sammen to enveis (ANA first og SAS Biz), samt åpnet opp awardseter på OSL-CPH som ikke var tilgjengelig i utgangspunktet. Han la faktisk inn CPH-HND på *A bookingen før han kansellerte den opprinnelige, så var ingen risiko for at awardsetene forsvant. Satt faktisk med 2x CPH-HND på samme flight i noen minutter
Flyselskap: Turkish Klasse: Business Avreise fra: OSL Destinasjon: DXB Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 2 ganger 105´000 + CT Skatter & avgifter (per person): NOK 1´171,- Antall reisende: 4 voksne Reisen finner sted i: Januar 2023 Booket: April 2022 Flyvninger: OSL - IST - TK Biz Boeing 737-800 IST - DXB - TK Biz A330-300 DXB - IST - TK Biz Boeing 777 - 300ER IST - OSL - TK Biz Boeing 737 - 800 Kommentar: Brukte samme CT 4 ganger, 2 ganger til Japan der ble kansellert grunnet restriksjoner og tredje gang til USA kansellert grunnet for dyrt med leiebil og hoteller. Har booket leiebil og Airbnb i Dubai til mye rimeligere pris og derfor er det nå forhåpentligvis endelig brukt CTen.
Flyselskap: SAS, United, LOT Klasse: buisiness, SAS+ Avreise fra: BGO Destinasjon: BOS/JFK Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antall poeng brukt: 260 000 (+CTx2 ein utgått 2021forlenga til 30. april) Skatter & avgifter (per person): 1360kr (+ 450kr servicefee) Antall reisende: 4 voksne Reisen finner sted i: Juli 2022 Booket: April 2022, Flyvninger: BGO - OSL - SAS Plus OSL - LHR- SAS Plus LHR - BOS - United Polaris Buisiness JFK - WAW -LOT Buisiness WAW - OSL LOT Luftbuisiness OSL - BGO - SAS ordinær Kommentar: Eg fekk redda sommarferien og brukt ein CT som var i ferd med å gå ut. Kompromiss med familien vart tur til Borton / New York. Eg var fornøydd med å finne tur i buisiness i juli på såpass tett inn på sommaren. Konklusjonen er at agentruletten desverre er nødvendig. Trur eg var i kontakt med 5 ulike før SAS fann det samme som meg. Eg sitter igjen med stor takksemd til forumet her der så mykje god kunnskap blir delt av mange brukerar. Frustraasjonen over SAS agentane som gjentatte gonger viser mangel på kunnskap om produktet sitt er tilsvarande stor. Påstand om at du ikkje får andre reiser enn du sjølv får opp ved søk startdestinasjon til endedestinasjon. Forslag som å bestille open jaw sjølv på nettet. Agent som henviser til bruk av chat for spm om tilgjengeligheit, og chat som nermast nekta å utføre slikt søk. For ikkje å snakke om ventetida på telefon og chat. Den vart nok desverre ikkje kortare for andre etter min kontakt. Lettelsen er i alle fall stor når ruletten slår inn, og agenten verkeleg står på, og viser vilje til å finne DIN TUR.
Flyselskap: EVA Air pr dags dato. Blir vel Austrian og SK i tillegg Klasse: Business Destinasjon: BKK Enveis, T/R: T/R Antall poeng brukt: 165 000 poeng + CT Skatter & avgifter (per person): 1065 kr pr nå Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: August/September 2022 Booket: Mai 2022 Flyvninger: VIE-BKK / BR Biz (787) BKK-VIE / BR Biz (787) Kommentar: Booket tur opprinnelig i oktober i fjor til Bali nå i august/september. Der har jeg blitt utsatt for kansellering på returen med Turkish og Taiwan ser ikke ut til å åpne opp før i september/oktober.. Har sittet en stund og tenkt på hvordan jeg skal få til tur til Bali i business så tett opp mot avreise. Thai slipper billetter 90 dager før, der har det vært litt ymse på datoene jeg har sjekket og 16 august har de fortsatt ikke sluppet på. Vurderte Turkish til DAC (Bangladesh) og kjøpe billetter videre derifra, og nå tidligere idag så fant jeg billetter med Ethiopian ifra LHR/FRA til ADD og videre til BKK. Vet ikke om det er jeg som har hatt hjernedrypp men har ihvertfall ikke tenkt på å søke BKK-VIE t/r på datoene jeg ser etter. Ikke har de dukket opp på awardfares heller. Men så sjekket jeg tilfeldig isted, og jo da. EVA Air har awards billetter ute på akkurat datoene jeg så på til BKK. Da blir det en no brainer for meg å booke med EVA Air. (Ser forøvrig der er mange ledig awardseats med EVA Air til BKK via VIE i august på ulike datoer) Da blir det å ringe inn i morgen for å få lagt på flights til Wien t/r og muligens med Thai til SIN videre ifra BKK da jeg skal til Bali.
Ver obs på transitproblematikk på TPE. Eg har ein booking med BKK-TPE-VIE (august) og ein med ORD-TPE-VIE (september). No har begge TPE-VIE-segmenta blitt kansellert og eg fekk ein e-post frå Eva om at det ikkje vert tillete med transit på TPE. Reknar difor med at eg må finne nye alternativ.
"Korona-generalen" på Taiwan har ved flere anledninger nylig signalisert åpning av grensen ikke nødvendigvis er så langt unna. Derfor har jeg fortsatt beholdt reisen min til Taiwan i juli.
Ja, det var dette med å lese heile postane.. av ein eller annan grunn las eg at du hadde booka TPE-VIE og skulle legge til BKK-TPE.
Flyselskap: SAS, Air France Klasse: Business Avreise fra: OSL Destinasjon: MIA Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 72 000 Eurobonus-poeng + 110 000 Flying Blue miles Skatter & avgifter (per person): 648 SEK med SAS, 205 EUR med AF Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted: Mars 2023 Booket: Mai 2022 Flyvninger: OSL - CPH / SAS Plus (A320) CPH - MIA / SAS Business (A330-300) MIA - CDG / Air France Business (B777-300ER) CDG - OSL / Air France Business (A319) Kommentar: Foreldrene mine ville gjerne bli med på turen, og jeg ordner naturligvis transporten. Det føles godt å endelig få brent av litt Flying Blue miles fra den beryktede kampanjen i 2018.
Flyselskap: EVA Air, Austrian & SAS Klasse: Business Destinasjon: BKK Enveis, T/R: T/R Antall poeng brukt: 165 000 poeng + CT Skatter & avgifter (per person): 1490 kr pr person Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: August/September 2022 Booket: Mai 2022 Flyvninger: TRD-OSL / SK Plus (A320) OSL-CPH / SK Plus (A320) CPH-VIE / OS Biz (A320) VIE-BKK / BR Biz (787) BKK-VIE / BR Biz (787) VIE-OSL / OS Biz (A320) OSL-TRD / SK Plus (A320) Kommentar: Da var TRD-VIE lagt til. Skal forsøke å få endret om til TRD-ARN-VIE på vei nedover men agenten fant ingenting selv om det vises på SAS.no... Reiser dagen før så får en hel dag i Wien. Så får vi se om jeg ikke legger på BKK-SIN med Thai om en månedstid. Godt å få landet dette noen måneder før avreise. Avventer med å avbestille andre turen jeg hadde med kanselleringer til August sånn at jeg får CTen der med utløp september istedet.
Etter gode råd om å teste EVA og så litt kreativitet er denne bookingen tilbake til en liten juvel. NH O LHR-HND 1F The Suite 777-300ER NH C HND-TSA Boeing 787 BR C TPE-LAX Boeing 777 Laurel class Er nå LH C OSL-FRA LH C FRA-LHR NH O LHR-HND 1F The Suite 777-300ER NH O HND-ORD 1F The Suite 777-300ER Tingen er at den andre booking for denne våren, SYD turen er forbedret fra Austrian C via BKK til EVA AMS-TPE og i ny kabin i 787-10. Så da får jeg både 2x First og EVA i ny kabin neste år, for nå kan det vel ikke skje noen flere kanselleringer eller komme problemer med transfer
OSL-AMS SK C Full dag i AMS AMS-TPE BR C 787-10 Overnatning i TPE TPE-ICN OZ C ICN-SYD OZ C 777-200ER SYD-ICN OZ C 777-200ER ICN-LHR OZ C 350-900 LHR-OSL SK + Hadde 3x 8 timers stop over på vei ut og et legg i Asia i X. Så dette er en god forbedring, både fordi jeg får testet EVA i ny kabin og fordi reisetidene og stop overs blir mulig å utnytte til søvn eller sightseeing.
Flyselskap: SAS, United Airlines Klasse: Business Destinasjon: BOS Enveis, T/R: T/R Antall poeng brukt: 130 000 poeng + CT Skatter & avgifter (per person): 1652 kr pr person Antall reisende: 2 voksne + I Reisen finner sted i: Juni/Juli 2022 Booket: Mai 2022 Flights: TOS-TRD-OSL SK Plus OSL-LHR SK Plus LHR-BOS UA Biz BOS-LHR UA Biz LHR-OSL SK Plus OSL-TRD-TOS SK Go Planen var opprinnelig MUC-BOS, alternativt noe til NY. Ikke fått napp så prøver meg derfor på UA Biz. Regner med det er 767-300 i ny Polaris , så håper UA over havet er ok?