Flyselskap: SAS, Austrian, Eva Air, Thai Airways & Brussels Airlines
Avreise fra: OSL & ORD
Destinasjon: SFO & MNL/OSL
Klasse: Eco, Plus og Biz
Enveis, T/R, Open Jaw: Enveis og Open Jaw
Antall poeng brukt: 36 000 + FP4 & 93 750 + CT
Skatter & avgifter (per person): ca 1700
Antall reisende: 1 voksen?
Reisen finner sted i: Januar 2023
Booket: August 2022
Flyvninger:
OSL-CPH / SK Plus
CPH-SFO / SK Plus
SFO-ORD / Betalt billett, ikke booket enda.
ORD-VIE / OS C
VIE-TPE / BR C
TPE-MNL / BR C
MNL-BKK / TG C
BKK-CDG / TG C
CDG-BRU / SN C
BRU-OSL / SN X
View attachment 101978
Reisen inkluderer:
4 netter i San Francisco (besøke familie)
1 natt i Chicago
2 netter i Manila
og MANGE timer på fly
Reisen betinger 2 vesentlige ting:
Sas består over nyttår.
Kina avslutter aktiviteten rundt Taiwan.
Kommentar:
Vi skal 3 stk til SFO i januar og det er ikke bare bare å oppdrive 3 biz seter med SAS. Jeg måtte derfor ta til takke med plus siden det blir feil å sende 8 åringen på plus aleine.
Hjem igjen har jeg ikke tenkt og ta til takke med SAS plus. Jeg vinker derfor farvel til reisefølge på SFO en dag i Januar og sender de på SAS biz hjem til OSL.
Jeg skal selv til OSL men jeg tar en liten omvei via Asia. Det ville normalt sett vært mest fornuftig og vende snuten vestover og fly den "korte" veien over, men siden SAS bydde på Austrian og Eva i biz klasse via Europa som enveis var valget lett.
Jeg prøvde først å booke alt via en agent, dette gikk forså vidt greit helt til vi kom til betaling. Da ble undertegnede litt for vågal å spurte om det var mulig å knytte til SFO-ORD om hun fant billetter. Hun satte meg på hold og sjekket med supervisor. Gutta på bakrommet sa blankt nei og de nektet plutselig å booke hele reisen.
Historien om en hyggelig kundebehandler følger:
Slukøret logget jeg på sas og booket ORD-VIE-TPE mens jeg stod i kø til neste kundebehandler.
Her må det nevnes at jeg traff på en kundebehandler med STOR K, damen må være noe av det hyggeligste jeg har snakket med siden Krystyna i Tallin.
Damen knyttet til TPE-MNL og hele returen MNL-BKK-CDG-BRU-OSL og kommenterte at jeg måtte være veldig glad i å fly mens hun lo godt for seg selv og informerte om hvor varmt det var på "jobbet".
Skatter og avgifter kunne hun ikke regne ut på direkten men hun skulle holde meg oppdatert og ringe tilbake så fort hun fikk svar fra bakrommet. 2 timer senere ringte hun opp og bekreftet nye skatter og avgifter samtidig som hun ønsket meg en fin dag videre med lovnad om at billettene kom i løpet av kvelden.
ca 30 min senere lå det en ny itinerary i innboksen
Benyttet anledningen til å justere en annen reise hvor hun fant LH C med TG C innkommende (dette har de fleste andre agenter problemer med) og vi slipper derfor FRA-CPH-OSL med bolaget bak gardina.
Vis alt...