Flyselskap: Lufthansa, Thai Klasse: Business & First Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: Tokyo, Taipei Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antal poeng brukt: 190.000 Skatter & avgifter (per person): ca 3.200 NOK Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: September 2018 Booket: April 2017 OSL-FRA BIZ (LH) FRA-HND FIRST (LH) TPE-ICN BIX (TG) ICN-FRA FIRST (LH) FRA-OSL BIZ (LH) Kan bekrefte LH First tilgjengeleg langt fram i tid Eg spurte om Singapore C/F men fekk denne ruta foreslått av agenten. Flott service! Prøvde egentleg og få Asiana på veg heim men det fann dei ikkje, eg fann heller ikkje på United.com. Tenker og sette opp varsel på Expertflyer.
Flyselskap: Lufthansa, Thai Klasse: Business, first Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: Bangkok (BKK) Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antal poeng brukt: 190.000 Skatter & avgifter (per person): ca 3.400 SEK Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: September 2018 Booket: April 2018 Flyvninger: OSL-FRA / LH Biz (A320-200) FRA-ICN / LH First (A340) ICN-BKK / TG Biz (A350-900) BKK-FRA / TG First (A380) FRA-BKK / LH Biz (A320-200) Første CT, og den ble ganske styrt av LH First til ICN. Har ca 8 timer i FRA før avgang til ICN. Det blir 23 timer i ICN, så rekker både en liten rundtur og overnatting. Deretter noen dager i BKK. (vil prøve å få til en stopp til, men vi får se hvor medgjørlige de blir nærmere avreise) Blir overnatting på OSL da det blir morgenflyet til FRA.
Long time lurker, (almost) first time poster her inne. Jeg må si at jeg har virkelig satt pris på informasjonen som er å finne her inne. Jeg har en jobb som har ført til at jeg er EBD hvert år, snart får lifetime gold hos SAS og tjener ca 200k poeng på reise + amex i året. Mest med OSL-BKK TG biz. Og årets companion ticket fikk jeg opptjent i januar... Så da må man jo få brukt dette til noe "fornuftig" når man begynner å passere 600k poeng. Hele familien drar til LIS i sommer, og jeg og kona på TG biz til NRT i høstferien med fjorårets CT. Kombinasjonen av en veldig snill kone som trives bedre hos svigermor enn jeg selv gjør, og et selvpåført mål om å komme til 50 land før jeg blir 50 (status er 39 land og 45 år) gjorde at jeg måtte forske litt på muligheter. Så da ble det bestilt alenetur på TG biz OSL-BKK-AKL i vinterferien 2019 via våre venner i Tallin. Neppe noe sted jeg blir å reise for egne penger noen gang, og er vel nesten så langt unna Norge som det er mulig å komme. Men... Så leser man jo her inne om at både LH og SQ slipper både First (ja, det må da skrives med stor F) og business opp til et år i forveien. Så da skader det ikke å ringe en gang til. Og når man treffer på den hyggelige svensken som har vært nevnt med navn flere ganger før her inne fikk jeg (nesten) jackpot: OSL-FRA i LH biz på A321. Får dessverre ikke startet dagen med øl siden: 5,5 timer i FRA FCT. "Jag har förstått att nordmän skulle vilja ha några timmar i första klass terminalen". Innlagt tre timer Porsche Exitement. Noen som har rutetips på vinterføre på en fredag? Har forstått at jeg må ringe Günther for å sikre meg en 911, eller hva? FRA-HND i LH First på 747. Første gang noensinne på First etter å ha prøvd det meste av biz på diverse selskaper. Ojojojojoj! 11,5 timer i Tokyo, tar nok en tur inn til byen for å ta bilder HND-SIN i ANA biz på 787 16 timer i SIN, ny bytur og nye bilder Noen timer i SQ Private Room hører med. SIN-AKL i SQ First på 380. Er vel blant topp 3 på flyturer uten å bestille privatfly. Noen som vet om jeg kan forvente ny type Suites eller ikke? Da har jeg vært tre døgn sammenhengende på reise og har fått 12 timer jetlag. Luksusproblemet er at jeg må ha med meg kameraryggsekken og pakke alt i den for tre døgn med besøk i Oslo, Frankfurt, Tokyo og Singapore i februar, med forventet temperaturforskjell på 30-40 grader... Og plass til LH pysj og amenities må vite. Tror jeg skal prøve å overlate vinterjakken til loungedamene i SIN når jeg lander der. Et annet first world problem er hvor (ofte) jeg skal spise og drikke for å ha plass til all den gode maten og unngå permanent hangover... Så vidt jeg skjønner er ikke dobbeltlanding i samme sone (HND og SIN) innenfor reglene. Så jeg bør vel sitte rolig i båten selv om det skulle komme frem noen flere First-muligheter, eller? Så blir det leiebil på NZ i fire dager og litt sigthseeing. Reisetips til en amatørfotograf mottas med stormende jubel. Returen er ikke fullt så morsom: WEL-SIN SQ biz på 777 Altforkorttidtilåbesøkeprivateroomisingapore SIN-CPH SQ First på 777. Morsomt at det kun er en enkelt rad med First. 8 timer på bakken i CPH, så til FRA for å komme meg til OSL. Dette er litt vilt, så jeg forsøker å spørre SAS pent om de kan frigjøre et sete OSL-CPH til en diamantkunde. Eller så lurer jeg på å stoppe kofferten i CPH og betale en tusenlapp av egen lomme for å komme meg hjem med første fly. 120k poeng (etter CT) for en tur som koster ca det samme i kroner. Dette blir bra, selv om kona (og trolig svigermor) lurer litt på hvordan det står til med min mentale helse. Stor takk til svensken og alle folk her inne som deler av sine erfaringer!
Velkommen skal du være. Har vel nesten lik rute som deg i november. Når drar du? Går nesten utifra at du traff på min svenske gud Mikael i Tallinn du også? Han har vel fiksa det aller meste for meg, bortsett fra at jeg må fly øko mellom HND-SIN Mellom SIN-AKL, er det nok "desverre" gammel suite. Ny suite, flyr foreløbig bare mellom LHR-SIN. @bighc , har forøvrig skrevet et glimrende innlegg om hvilke ruter SQ åpner for ny suite. Edit: Denne posten begynner jo også å bli ganske lang. Kan det være en ide å gjøre som businessclass.se å ha to tråder? En tråd hvor man bare poster bekreftede bookinger, og en tråd som går på diskusjonen rundt bookingene? Kan kanskje bli lettere å holde oversikten? @Are @Tore Noe ala dette fra businessclass.se - Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2018 - Diskussion om bokade Award-bokningar
Takker Februar 2019. Etter nærmere 100 ganger i BKK vil jeg helst ikke den ruten du fikk. Jepp. Kjøp den mannen en øl eller 40. Jaja, krysser fingre og tær.
Flyselskap: Lufthansa Klasse: First Avreise fra: Oslo Lufthavn Destinasjon: Rio De Janeiro Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antal poeng brukt: 190.000 Skatter & avgifter (per person): ca 3.200 NOK Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Oktober 2018 Booket: April 2018 Skal endelig få testet first! Gleder meg som en liten unge :-D Er det slik at man må teste Porche i FRA når man har muligheten? Er det mulig å endre bookingen slik at jeg tar et tidligere fly OSL-FRA?
Vet ikke hva du legger i risiko? Men nei, du får bekreftet endringene per telefon, og får nye reisedokumenter nærmest umiddelbart på epost.
Det er ingen risiko involvert når du er villig til å betale for endringer. Men noen ganger velger noen å prøve å spare de 150kr per pers i endringsgebyr, ved å avbestille hele turen, for så å bestille den på nytt (gratis å avbestille og bestille på nytt). Da kan det skje at billetter som var tilgjengelig ikke lengre er tilgjengelig.
Liten presisering der: Agentene kansellerer også reisen og bestiller opp igjen, men holder bookingen og belaster 150kr pr pers. Forskjellen når man avbestiller selv er at setene ikke holdes. Så mye penger som vi bruker på å skaffe oss poeng kan jeg ikke forstå om noen vil risikere å miste First-plasser for en liten ombookingavgift
Flyselskap: SAS, Lufthansa, United, ANA Klasse: First (Biz hvor ikke tilgjengelig) Avreise fra: Ålesund Destinasjon: Honolulu Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw retur til Oslo Antal poeng brukt: 105.000 + CT Skatter & avgifter (per person): 3.571 NOK Antall reisende: 1 voksne Reisen finner sted i: Mai 2018 Booket: April 2018 Flyvninger: AES - OSL, SAS Plus (overnatting i Oslo) OSL - FRA, LH Biz FRA - HND, LH First NRT - HNL, UA Global First HNL - NRT, UA Global First NRT - PEK, ANA Biz (overnatting i Bejing) PEK - FRA, LH First FRA - OSL, LH Biz Den helgen som Lufthansa plutselig slapp First "all over the place" så hev jeg meg over Expertflyer for å finne billetter med LH First. Opprinnelig hadde jeg en fjorten dagers tur med SAS inn til IAD og ut fra MIA i mai til en roadtrip men alle planer måtte droppes med en gang dersom First kunne finnes. Etter mye søk hvor jeg først prøvde vestkysten av USA og deretter arbeidet meg bakover på kontinentet til MIA og BOS så var det dessverre ingen tilgjengelighet som passet. Så da tenkte jeg at, ok... jeg må prøve noe annet enn USA så jeg sjekket alle de lengste turene og fant alternativer både til Buenos Aires, Sydney og til slutt Tokyo. Da jeg fant Tokyo tenkte jeg: "Hmm... hva med Hawaii fra Tokyo... er det lov?". Fant billetter og var inne på telefon til Talinn på klokkeslaget 9 mandag morgen og fikk booket opprinnelig en tur på 14 dager! Men så innså jeg at jeg nok måtte på jobb også (og hjemmekontor på Hawaii er upraktisk med slik tidsforskjell ;-)) Enden på visen var at jeg fant en retur ut fra Hawaii to dager etter ankomst via Bejing (opprinnelig tur hadde overnatting i Tokyo, men da utreise fra HND og videre til MUC). Fullstendig bonus-feber galskap å reise så langt bare for å dra tilbake igjen, men her inne på forumet forstår alle at det er i luften at ferien skjer! Så rekker jeg jo å se Pearl Harbor-museene og minnesmerkene. Surfing, droner og sightseeing av vulkan med helikopter får bli neste gang ;D Forøvrig var det overhodet ikke mulig å få inn 9 segmenter for å returnere til Ålesund. Typen på telefon var fast, selv når jeg sa at jeg hadde TravelPass Unlimited og sånn sett bare reiser gratis hjem allikevel. Vel vel.. greit for meg, 1250p ekstra siden jeg jo uansett ikke får Domestic transfer når jeg har LH inn til OSL ikke sant? Desverre får jeg bare 3 timer i Frankfurt, så det blir hastverk til FCT for å bade og få en ny and og ikke noe tid til Porsche, men sist ble jeg kjørt i en Porshce til flyet så det får holde Det eneste som stresser meg er 4:30t layover i Tokyo med transfer over til Narita. Alt jeg leser om bussen tyder på at det er uproblematisk, men hvis LH er forsinket inn så blir det fort knapt og jeg HATER å ha dårlig tid. Det andre kan være om jeg slipper inn i Kina for å overnatte, men jeg krysser fingrene for at ingen norske politikere finner på noe sprell før jeg har vært der. Så er faktisk det mest interessante hva LH gjør på FRA når jeg kommer fra PEK og skal til OSL. Der har jeg connection på 1:05 og jeg skal jo inn i Schengen der ikke sant? Drømmen ville vært å bare bli kjørt til FCT og fått passet sjekket av fyren i første etasje for så å bli kjørt til Oslo-flyet, men realisten i meg sier at det fort kan bli å gå fra gate selv og til en buss-gate. For å optimalisere sjansene mine for bil så tror jeg at jeg skal prøve å gå til FCL og vise dem boardingkortene mine og så bare... la dem fikse det ;D Tips? Ideer for den?
Er det direkte-buss eller? Kan jo eventuelt vurdere toget, da trafikken i/rundt Tokyo kan være et *******... Burde ta under 2 timer med toget.
Ja, direkte buss.. den såkalte "limousinebus" som er anbefalt her og på andre forum. Opptil 90 minutter reise og lett å betale for ved ankomst.
Skjønner! Kan ihvertfall anbefale togene - går som en klokke, "aldri" forsinket. Må dog belage deg på ett togbytte.