Flyselskap: SAS, Lufthansa, United, ANA
Klasse: First (Biz hvor ikke tilgjengelig)
Avreise fra: Ålesund
Destinasjon: Honolulu
Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw retur til Oslo
Antal poeng brukt: 105.000 + CT
Skatter & avgifter (per person): 3.571 NOK
Antall reisende: 1 voksne
Reisen finner sted i: Mai 2018
Booket: April 2018
Flyvninger:
AES - OSL, SAS Plus (overnatting i Oslo)
OSL - FRA, LH Biz
FRA - HND, LH First
NRT - HNL, UA Global First
HNL - NRT, UA Global First
NRT - PEK, ANA Biz (overnatting i Bejing)
PEK - FRA, LH First
FRA - OSL, LH Biz
Den helgen som Lufthansa plutselig slapp First "all over the place" så hev jeg meg over Expertflyer for å finne billetter med LH First. Opprinnelig hadde jeg en fjorten dagers tur med SAS inn til IAD og ut fra MIA i mai til en roadtrip men alle planer måtte droppes med en gang dersom First kunne finnes.
Etter mye søk hvor jeg først prøvde vestkysten av USA og deretter arbeidet meg bakover på kontinentet til MIA og BOS så var det dessverre ingen tilgjengelighet som passet. Så da tenkte jeg at, ok... jeg må prøve noe annet enn USA så jeg sjekket alle de lengste turene og fant alternativer både til Buenos Aires, Sydney og til slutt Tokyo. Da jeg fant Tokyo tenkte jeg: "Hmm... hva med Hawaii fra Tokyo... er det lov?". Fant billetter og var inne på telefon til Talinn på klokkeslaget 9 mandag morgen og fikk booket opprinnelig en tur på 14 dager! Men så innså jeg at jeg nok måtte på jobb også (og hjemmekontor på Hawaii er upraktisk med slik tidsforskjell ;-))
Enden på visen var at jeg fant en retur ut fra Hawaii to dager etter ankomst via Bejing (opprinnelig tur hadde overnatting i Tokyo, men da utreise fra HND og videre til MUC). Fullstendig bonus-feber galskap å reise så langt bare for å dra tilbake igjen, men her inne på forumet forstår alle at det er i luften at ferien skjer!
Så rekker jeg jo å se Pearl Harbor-museene og minnesmerkene. Surfing, droner og sightseeing av vulkan med helikopter får bli neste gang ;D
Forøvrig var det overhodet ikke mulig å få inn 9 segmenter for å returnere til Ålesund. Typen på telefon var fast, selv når jeg sa at jeg hadde TravelPass Unlimited og sånn sett bare reiser gratis hjem allikevel. Vel vel.. greit for meg, 1250p ekstra siden jeg jo uansett ikke får Domestic transfer når jeg har LH inn til OSL ikke sant?
Desverre får jeg bare 3 timer i Frankfurt, så det blir hastverk til FCT for å bade og få en ny and og ikke noe tid til Porsche, men sist ble jeg kjørt i en Porshce til flyet så det får holde
Det eneste som stresser meg er 4:30t layover i Tokyo med transfer over til Narita. Alt jeg leser om bussen tyder på at det er uproblematisk, men hvis LH er forsinket inn så blir det fort knapt og jeg HATER å ha dårlig tid. Det andre kan være om jeg slipper inn i Kina for å overnatte, men jeg krysser fingrene for at ingen norske politikere finner på noe sprell før jeg har vært der.
Så er faktisk det mest interessante hva LH gjør på FRA når jeg kommer fra PEK og skal til OSL. Der har jeg connection på 1:05 og jeg skal jo inn i Schengen der ikke sant? Drømmen ville vært å bare bli kjørt til FCT og fått passet sjekket av fyren i første etasje for så å bli kjørt til Oslo-flyet, men realisten i meg sier at det fort kan bli å gå fra gate selv og til en buss-gate. For å optimalisere sjansene mine for bil så tror jeg at jeg skal prøve å gå til FCL og vise dem boardingkortene mine og så bare... la dem fikse det ;D
Tips? Ideer for den?
Vis alt...